Ik begrijp heel goed hoe het werkt, en Pyroguy had van tevoren gewaarschuwd voor beperkte voorraden, dus daar maak ik me niet druk over. Het gaat me meer om de tegenstelling met "normaal" winkelen, waarbij je alles wat je in je karretje gooit ook daadwerkelijk kunt kopen zonder dat iemand anders ermee aan de haal gaat.
Met snelheid van reageren heeft het op zich niks te maken, maar uitsluitend met de snelheid van afrekenen.
Zelfs al heb je als eerste een bepaald product in je mandje, dan nog kan het gebeuren dat je het niet krijgt doordat je te lang wacht met afrekenen. Of als je internetverbinding hapert, of je bank niet snel genoeg meewerkt, of....
Ik ben het op zich wel met Pyroguy eens dat alleen hiervoor niet het hele systeem op de schop hoeft, al weet ik dat het programmatechnisch niet eens zo'n ingrijpende maatregel is. Er zijn bijvoorbeeld webwinkelprogramma's die een product in een winkelwagen bijvoorbeeld een kwartier uit de voorraad halen; als er binnen dat kwartier niet betaald wordt dan komt het product weer beschikbaar voor anderen.
Maar goed, bij Kuiper is dat dus niet op die manier geprogrammeerd, en de moraal van het verhaal in de huidige situatie is dus: niet doorwinkelen als je een bepaald product op zeker wilt binnenslepen!
Dan maar liever meerdere kleine bestellingen plaatsen, of gokken dat er genoeg voorraad van-, en/of weinig belangstelling voor bepaalde producten is....
Voor degenen die nu teleurgesteld zijn is dit misschien iets om te onthouden voor de volgende keer!
Met snelheid van reageren heeft het op zich niks te maken, maar uitsluitend met de snelheid van afrekenen.
Zelfs al heb je als eerste een bepaald product in je mandje, dan nog kan het gebeuren dat je het niet krijgt doordat je te lang wacht met afrekenen. Of als je internetverbinding hapert, of je bank niet snel genoeg meewerkt, of....
Ik ben het op zich wel met Pyroguy eens dat alleen hiervoor niet het hele systeem op de schop hoeft, al weet ik dat het programmatechnisch niet eens zo'n ingrijpende maatregel is. Er zijn bijvoorbeeld webwinkelprogramma's die een product in een winkelwagen bijvoorbeeld een kwartier uit de voorraad halen; als er binnen dat kwartier niet betaald wordt dan komt het product weer beschikbaar voor anderen.
Maar goed, bij Kuiper is dat dus niet op die manier geprogrammeerd, en de moraal van het verhaal in de huidige situatie is dus: niet doorwinkelen als je een bepaald product op zeker wilt binnenslepen!
Dan maar liever meerdere kleine bestellingen plaatsen, of gokken dat er genoeg voorraad van-, en/of weinig belangstelling voor bepaalde producten is....
Voor degenen die nu teleurgesteld zijn is dit misschien iets om te onthouden voor de volgende keer!