Kruitkoorts & Oliebollengriep

Ik heb het boek gisteren mogen krijgen van de goedheiligman. Nog niet aan kunnen beginnen maar wel al uitgebreid doorheen gebladerd. Wat ziet dit boek er op het eerste oog prachtig uit. Mooie, degelijke kaft en goed dik papier als bladzijdes. Bomvol verhalen en plaatjes. Ik kan nu al niet wachten om te beginnen.

Roel, ik ben ook van 1968 en zal het boek bestellen als kado voor mezelf onder de kerstboom.

Als een ex moderator van van dit geweldige forum, heb ik heel wat jaren in het vuurwerkwereldje mogen vertoeven. Dat betekend veel herinneringen en mooie momenten.
Daarom zal het boek hieraan bijdragen aan de mooie momenten, zoals we vroeger de hele dag konden stoken en de oude/ klassieke labels kunnen zien.

Roel bedankt.

Hij is hier inmiddels ook binnen. Wat een geweldig boek! Het geeft echt perfect de sfeer van vroegâh weer, toen we als kleine mannekes de dagen voor oud&nieuw de straat onveilig maakten :)

Ik zit inmiddels een eindje in het boek, en wat is het heerlijk om de sfeer dwars door de kaft heen te proeven. Mooi afgewerkt, heerlijke nostalgie, en een feest van herkenning natuurlijk.

Als het mag ook wat opbouwende kritiek; probeer bij een tweede deel (waarvan ik écht hoop dat het er komt, en ik hem zéker zal aanschaffen) de tekst nog eens te laten doorlezen door derden. Er zitten hier en daar wat spel- en grammaticale foutjes in en sommige zinnen lopen niet helemaal lekker.

Geeft niet, je bent geen schrijver maar een liefhebber. Wellicht leest het geheel dan wel nog lekkerder weg. Anyway; een boek om trots op te zijn, en ik ben héél blij dat het bezit!

Ja, zeker; alle kritiek is welkom uiteraard! En idd: spelling en grammatica is niet het sterkste punt, dat is bekend. Ook in de reviews op de bestelpagina wordt het ook diverse keren vermeld. Heb het in mn omgeving geprobeerd maar niemand die echt een spellingswonder is. Later wilde ik de uitgave laten redigeren via m'n uitgever maar dat bleek heel veel geld te gaan kosten, op dat moment wist ik nog niet of het zou lopen dus wilde dat financiele risico niet nemen. Bij een deel 2 (als die ooit komt) neem ik met de kennis van nu dat risico wel. :thumbup:

Ik mocht hem van mijn vrouw niet bestellen, met de kanttekening dat ik maar gewoon eens even geduld moet hebben. #onderdekerstboomwellicht?

Ja, zeker; alle kritiek is welkom uiteraard! En idd: spelling en grammatica is niet het sterkste punt, dat is bekend. Ook in de reviews op de bestelpagina wordt het ook diverse keren vermeld. Heb het in mn omgeving geprobeerd maar niemand die echt een spellingswonder is. Later wilde ik de uitgave laten redigeren via m'n uitgever maar dat bleek heel veel geld te gaan kosten, op dat moment wist ik nog niet of het zou lopen dus wilde dat financiele risico niet nemen. Bij een deel 2 (als die ooit komt) neem ik met de kennis van nu dat risico wel. :thumbup:

Ik heb het boek niet misschien toch maar eens bestellen, mocht er een deel 2 komen bericht me even, mijn vriendin corrigeert wel eens boeken en vakliteratuur, misschien dat ze dat dan wel wil doen.

Ik heb hem gisteren onder de boom gehad. :) Gisteravond de eerste twee hoofdstukken nog even zitten lezen. De sfeer spat van de bladzijden af. Heel gaaf om ook al die afbeeldingen van oude stukjes vuurwerk te zien. Dit boek moet als liefhebber gewoon in de kast staan.

Straks beginnen aan hoofdstuk 6. Tot nu toe, fantastisch. Erg mooi om onder andere te lezen hoe het er toen allemaal aan toe ging. Het gevoel en de emotie die beschreven word, herkenbaar. Het enige wat echt telde en intresseerde, vuurwerk. Ook heel herkenbaar. Ook de afbeeldingen met uitleg, heel mooi. Ook was het al snel duidelijk, hoe bijzonder het is dat een groot liefhebber z'n boek heeft gemaakt!

He lekker hij is net binnen!
Als nooit lezer uniek dat ik een boek bestel :D zal we even duren voordat ik m uit heb,maar februari duurt toch altijd te lang oud en nieuw is geweest en de zomer nog ver weg! Ik vermaak me wel :yes:

20220202_181930.jpg

Potverdorie februari duurt echt te lang!!!
Wat leest dit heerlijk herkenbaar weg :D
Volgende week nog maar een keer opnieuw beginnen , en ik hoop dat t pensioen in de buurt is voor het vervolg!!

Afgelopen week thuis gezeten vanwege een positief testje. Gelukkig net op tijd dit boek bestelt welke ik zeer aandachtig heb doorgelezen. Je weet de sfeer heel prettig op papier te vertalen en die oude labels zijn jaloersmakend. Ook voor een half dertiger één groot feest der herkenning.

Toevallig kwam ik tijdens mijn werk de schrijver van dit prachtige boek tegen en heb hem gevraagd of hij mijn exemplaar wilde signeren, welke ik speciaal had meegenomen :D
Jullie raden het al waar we verder nog over gesproken hebben :wink:
Roel bedankt en tot de volgende keer!

Toevallig kwam ik tijdens mijn werk de schrijver van dit prachtige boek tegen en heb hem gevraagd of hij mijn exemplaar wilde signeren, welke ik speciaal had meegenomen :D
Jullie raden het al waar we verder nog over gesproken hebben :wink:
Roel bedankt en tot de volgende keer!

Hoi Flashgordon, graag gedaan! Al kennen we elkaar al langer i.v.m. de hobby maar altijd even fun om tijdens werk een mede liefhebber te ontmoeten, dat gebeurt niet vaak.

Inmiddels zijn we een jaar verder en zijn er meer dan 350 exemplaren besteld en geleverd, een en ander ver boven de verwachting. Vorige week de nieuwste versie uitgebracht; wat spelfoutjes en wat grammaticale dingetjes verbetert. De prijs is weer bijgesteld naar 40 euro (was 42 i.v.m. de toeslag die de drukkerij berekende door de ‘papierschaarste’). Als je nog twijfelt; lees wat recensies.. :angel:

1.jpg

2.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb dit boek van de goedheiligman man gekregen dit jaar. Geen woord teveel gezegd, het is echt genieten. Dit is echt het ULTIEME december cadeau. Ondanks dat mijn passie en herinneringen pas later beginnen (eind jaren 80) is het zeer herkenbaar. Die pakjes sterretjes enz kan ik me nog goed herinneren. Wilde dat toch alvast kwijt voordat ik met hoofdstuk 3 verder ga.

Back
Bovenaan