Kopen voor anderen

Off-topic:

Dit topic schoot mij gisteren ineens weer te binnen.
In de middagpauze op mijn werk,wandelend richting het centrum, spraken twee jongens van circa 16 jaar mij aan en vroegen mij of ik een paar grammetjes Bob Marley vooor ze wilden halen in de dichtbij gelegen coffeeshop.

Ik moest meteen weer terugdenken aan vroeger.

Ik ben totaal niet tegen softdrugs,

MAAR

Die gasten horen met gezond verstand naar school te gaan, goede actie!

groetjes

waarom geven die ouders die kinderen zelf dan geen vuurwerk ik mocht al vanaf me 5 me eigen vuurwerk binnen halen (natuurlijk wel met me vader afsteken maar heb nooit iets gevraagd dat komt ook omadat ik alles gewoon heb gemogen naar be enzo als ik later zelf vuurwerk mag kopen zou ik het ook nooit doen omdat je dan medeplichtig bent zelf vindt ik de verantwoording bij e ouders liggen maar dan vindt ik wel dat je als kind van 12 jaar zeker wat vuurwerk mag dat voorkomt ook het vragen om vuurwerk want het lijkt mj vervelender ouder vuurwerk van hun mogen tot een bepaald bedrag en soort van vuurwerk anders vragen e het bij andere mensen je komt er vast een tegen die dat voor je wil doen dan kan je vaak ook nog eens je eigen bdrag betalen en soort vuurwerk van dat sterretjes gedoe merk ik niks ik krijg het nig gewoon mee bij alle maar dan ook alle winkels mee nou ken k ook vuurwerk winkels die het nog met 12 meegeven heb er zelf ervaring mee xD

Laatst bewerkt:
waarom geven die ouders die kinderen zelf dan geen vuurwerk ik mocht al vanaf me 5 me eigen vuurwerk binnen halen (natuurlijk wel met me vader afsteken maar heb nooit iets gevraagd dat komt ook omadat ik alles gewoon heb gemogen naar be enzo als ik later zelf vuurwerk mag kopen zou ik het ook nooit doen omdat je dan medeplichtig bent zelf vindt ik de verantwoording bij e ouders liggen maar dan vindt ik wel dat je als kind van 12 jaar zeker wat vuurwerk mag dat voorkomt ook het vragen om vuurwerk want het lijkt mj vervelender ouder vuurwerk van hun mogen tot een bepaald bedrag en soort van vuurwerk anders vragen e het bij andere mensen je komt er vast een tegen die dat voor je wil doen dan kan je vaak ook nog eens je eigen bdrag betalen en soort vuurwerk van dat sterretjes gedoe merk ik niks ik krijg het nig gewoon mee bij alle maar dan ook alle winkels mee nou ken k ook vuurwerk winkels die het nog met 12 meegeven heb er zelf ervaring mee xD

En nu nog een keertje met punten, comma's en andere leestekens.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik als 10 jarige ( nu dus 30 jaar geleden )ook aan vuurwerk kwam door idd voor de winkel te blijven hangen en net zolang er iemand langskwam die het voor mij wilde halen. In die tijd waren er toch velen die dat toen voor de kleinere deden en vaak zonder tegenprestatie. Ik werd al helemaal zunuwachtig dat diegene zometeen naar buiten kwam met de mij o zo gewilde astronauten en thunder crackers etc.
Toen ik ouder werd heb ik het dan ook zeer zekers terug gedaan en vond het leuk dat ik op mijn beurt die jongens weer een plezier kon doen ( wel keek ik toen of ze niet te jong waren ).
Nu doe ik het iig niet meer, en waarom niet : omdat het tegenwoordig niet meer voorkomt ( bij mij dan ),en ik het gevoel heb dat die jongens veel meer naar het illegale spul op zoek zijn en niet meer voor zo'n vuurwerk verkooppunt hangen.

Ik Koop alleen voor mensen die ik ken dus neefjes en nichtjes ( soms kom ik wel eens bekende tegen die 15 ziin ) wel eerst even overleggen of het van Zijn moeder mag ( als het egt veel is ) Anders krijg ik daar ruzie mee:p
Als dat mag dan is het Natuurlijk geen probleem:rolleyes:
Vorig jaar nog een jongen van 15 vroeg ( onbekende ) of ik vuurwerk voor hem wou halen Ik doe het gewoon niet.
Je Weet nooit wat er achter zit.. Het kan van alles zijn hij staat daar niet voor niets he anders ging zijn moeder wel mee of zijn vader,Oom enz..
Kan ook een grote freak zijn die er geen genoeg van kan krijgen met kopen:p
Tuurlijk vroeger heb ik ook gevraagd soms lukte het soms niet...
Die Tijd is voorbij mag nu zelf halen :D

En Nu stop ik lijk wel een ouwe vent:bonk:
Rik777:bye:

Laatst bewerkt:
ik wil even terug komen op wat ik iemand hier heb horen zeggen dat is dat je in 2010-2011 als 12-jarige vuurwerk mag kopen(geen knal). nou wil ik even wat info hierover hebben;
is het echt zo?
welk vuurwerk dan?
staat het ergens letterlijk geschreven(op 1 of andere site)

want als dat zo is dan moet ik volgend jaar ff wat heen en weer fietsen klein vuurwerk halen :P (ik ben dan bijna 13 kan dus mooi!:D)

ik wil even terug komen op wat ik iemand hier heb horen zeggen dat is dat je in 2010-2011 als 12-jarige vuurwerk mag kopen(geen knal). nou wil ik even wat info hierover hebben;
is het echt zo?
welk vuurwerk dan?
staat het ergens letterlijk geschreven(op 1 of andere site)

want als dat zo is dan moet ik volgend jaar ff wat heen en weer fietsen klein vuurwerk halen :P (ik ben dan bijna 13 kan dus mooi!:D)

dat zou ik ook wel willen weten:P
dan haal ik de 29ste ook ff wat qua romeinse kaarsen en grondbloemen ,en de rest met pA(Y)

Ik pakte altijd een brommerhelm die nam ik mee deed ik net alsof ik op de brommer was terwijl ik ma 14 jaar was, zelfde voor alcohol en sigaretten.

Ik heb altijd het geluk gehad dat mijn vader met me mee wilde. Gelukkig wordt ik eind maart 16, en mag ik dan zelf vuurwerk halen! Toen ik dit jaar me vuurwerk binnen had en alles had uitgestald vond ik toch dat ik te weinig cakes had. Toen aan me vader en moeder gevraagd of ze mee wilde naar de vuurwerkwinkel. Ze hadden allebei geen tijd en ik was niet blij natuurlijk! Toen ben ik (als 15 jarige) toch naar de winkel gegaan in de hoop dat ik het toch mee kreeg. Toen ik voor de kassa stond om mijn lijstje in te leveren vond ik het toch wel spannend. Gelukkig kreeg ik het bonnetje en moest ik even wachten op de bestelling! Maar toen; mijn nummertje werd omgeroepen en een man kwam met een grote doos de bunker uit lopen. Ik geef hem het nummertje en hij vraagt; Heb je één van je ouders meegenomen? Ik zeg heel overtuigend:'Nee, waarom zou ik want ik ben 16 hoor!'. :p De verkoper keek me raar aan en gaf me de doos :D. Dus als 15 jarige is het mogelijk om vuurwerk te kopen.

Zelf zou ik het voor een ander niet doen. Als het van hun ouders had gemogen hadden ze zelf wel meegegaan. Gewoon netjes wachten tot je 16 bent! :p

Ik pakte altijd een brommerhelm die nam ik mee deed ik net alsof ik op de brommer was terwijl ik ma 14 jaar was, zelfde voor alcohol en sigaretten.

Dit herken ik:p Ook met alcohol...
Ik ging altijd met iemand die ouder dan 16 is vuurwerk halen.
Kom ik dit jaar in de vuurwerkwinkel, ben ik eindelijk 16! Wat denk je... Vragen ze niet om me leeftijd:bonk:

Vroeger was ik ook zo!
Vragen aan ouderen of ze aub wat voor me mee wilde nemen en sommige deden dat gewoon.
Nu een aantal jaren ouder(40)word jezelf ook aangesproken om wat mee te nemen.
Het antwoord is dan ook nee.
Op oudjaarsdag was ik vrij,heb de honden gepakt en ben lekker een stuk gaan lopen.
Ik kwam een stel jongens en meisjes tegen die denk net 12 a 13 jaar waren die gewoon met nitraten en vlinders stonden te gooien!
Echt waar,ongelooflijk!

Ik heb altijd het geluk gehad dat mijn vader met me mee wilde. Gelukkig wordt ik eind maart 16, en mag ik dan zelf vuurwerk halen! Toen ik dit jaar me vuurwerk binnen had en alles had uitgestald vond ik toch dat ik te weinig cakes had. Toen aan me vader en moeder gevraagd of ze mee wilde naar de vuurwerkwinkel. Ze hadden allebei geen tijd en ik was niet blij natuurlijk! Toen ben ik (als 15 jarige) toch naar de winkel gegaan in de hoop dat ik het toch mee kreeg. Toen ik voor de kassa stond om mijn lijstje in te leveren vond ik het toch wel spannend. Gelukkig kreeg ik het bonnetje en moest ik even wachten op de bestelling! Maar toen; mijn nummertje werd omgeroepen en een man kwam met een grote doos de bunker uit lopen. Ik geef hem het nummertje en hij vraagt; Heb je één van je ouders meegenomen? Ik zeg heel overtuigend:'Nee, waarom zou ik want ik ben 16 hoor!'. :p De verkoper keek me raar aan en gaf me de doos :D. Dus als 15 jarige is het mogelijk om vuurwerk te kopen.

Zelf zou ik het voor een ander niet doen. Als het van hun ouders had gemogen hadden ze zelf wel meegegaan. Gewoon netjes wachten tot je 16 bent! :p

Toch doet niet iedere verkoper dit omdat ik toevallig weet dat heel veel jongens bijverdienen om de politie te helpen met verkopers oppakken die vuurwerk afgeven aan mensen die jonger dan 16 zijn. Had dit vorig jaar gehoord van een verkoper die bijna een boete van rond de 1000 euro kreeg.
Zelf wordt ik nooit gecontroleerd op mijn leeftijd zelfs niet toen ik net 16 was. Ze vragen het wel maar ik hoef 9 van de 10 keer niks te laten zien.

ik heb het nog nooit gehaald voor andere buiten mijn broertje waar mijn moeder vanaf wist. wel heb ik een keer met me broertje een een vriend van mij wat gekocht en ze vroegen om me legitimatie en ik was toen 15. toen zei ik dat ik die vergeten was. vroegen ze me geboorte datum (waar ik al op hoopte) en toen zei ik dat ik een jaar eerder geboren was en kreeg het mee.

ik heb het nog nooit gehaald voor andere buiten mijn broertje waar mijn moeder vanaf wist. wel heb ik een keer met me broertje een een vriend van mij wat gekocht en ze vroegen om me legitimatie en ik was toen 15. toen zei ik dat ik die vergeten was. vroegen ze me geboorte datum (waar ik al op hoopte) en toen zei ik dat ik een jaar eerder geboren was en kreeg het mee.

Hahahaha:

Welk jaar ben je geboren?
Uuh een jaar eerder dan 1996

:p

Zelf nooit last van aangezien ik altijd sochtends om 7:00 bij de verkooppunten sta, en dan hangen er nooit kinderen buiten :p

Ik ben natuurlijk wel op een speciale dag jarig, namelijk, 29 december. Dus ik ben 2 jaar geleden mooi zelf vuurwerk gaan halen, en er werd ook gevraagd naar men legitimatie. dan voel je je natuurlijk wel trots als voor het eerst om je leeftijd vragen. Ze konden er wel om lachen:P

Haha, leuke verhalen hier. Ik heb dit zelf 1 x gedaan. Ik was samen met een vriend in Duitsland, mn pa stond de auto te parkeren en wij gingen samen ff wat vuurwerk halen. Stonden we bij de kassa, kregen we het niet mee omdat we geen 18 waren... Gelukkig stikte het er van de Nederlanders en die wilden het wel voor ons afrekenen :)

Back
Bovenaan