Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Off-topic:
Dit topic schoot mij gisteren ineens weer te binnen.
In de middagpauze op mijn werk,wandelend richting het centrum, spraken twee jongens van circa 16 jaar mij aan en vroegen mij of ik een paar grammetjes Bob Marley vooor ze wilden halen in de dichtbij gelegen coffeeshop.
Ik moest meteen weer terugdenken aan vroeger.
waarom geven die ouders die kinderen zelf dan geen vuurwerk ik mocht al vanaf me 5 me eigen vuurwerk binnen halen (natuurlijk wel met me vader afsteken maar heb nooit iets gevraagd dat komt ook omadat ik alles gewoon heb gemogen naar be enzo als ik later zelf vuurwerk mag kopen zou ik het ook nooit doen omdat je dan medeplichtig bent zelf vindt ik de verantwoording bij e ouders liggen maar dan vindt ik wel dat je als kind van 12 jaar zeker wat vuurwerk mag dat voorkomt ook het vragen om vuurwerk want het lijkt mj vervelender ouder vuurwerk van hun mogen tot een bepaald bedrag en soort van vuurwerk anders vragen e het bij andere mensen je komt er vast een tegen die dat voor je wil doen dan kan je vaak ook nog eens je eigen bdrag betalen en soort vuurwerk van dat sterretjes gedoe merk ik niks ik krijg het nig gewoon mee bij alle maar dan ook alle winkels mee nou ken k ook vuurwerk winkels die het nog met 12 meegeven heb er zelf ervaring mee xD
ik wil even terug komen op wat ik iemand hier heb horen zeggen dat is dat je in 2010-2011 als 12-jarige vuurwerk mag kopen(geen knal). nou wil ik even wat info hierover hebben;
is het echt zo?
welk vuurwerk dan?
staat het ergens letterlijk geschreven(op 1 of andere site)
want als dat zo is dan moet ik volgend jaar ff wat heen en weer fietsen klein vuurwerk halen(ik ben dan bijna 13 kan dus mooi!
)
Ik pakte altijd een brommerhelm die nam ik mee deed ik net alsof ik op de brommer was terwijl ik ma 14 jaar was, zelfde voor alcohol en sigaretten.
Ik heb altijd het geluk gehad dat mijn vader met me mee wilde. Gelukkig wordt ik eind maart 16, en mag ik dan zelf vuurwerk halen! Toen ik dit jaar me vuurwerk binnen had en alles had uitgestald vond ik toch dat ik te weinig cakes had. Toen aan me vader en moeder gevraagd of ze mee wilde naar de vuurwerkwinkel. Ze hadden allebei geen tijd en ik was niet blij natuurlijk! Toen ben ik (als 15 jarige) toch naar de winkel gegaan in de hoop dat ik het toch mee kreeg. Toen ik voor de kassa stond om mijn lijstje in te leveren vond ik het toch wel spannend. Gelukkig kreeg ik het bonnetje en moest ik even wachten op de bestelling! Maar toen; mijn nummertje werd omgeroepen en een man kwam met een grote doos de bunker uit lopen. Ik geef hem het nummertje en hij vraagt; Heb je één van je ouders meegenomen? Ik zeg heel overtuigend:'Nee, waarom zou ik want ik ben 16 hoor!'.De verkoper keek me raar aan en gaf me de doos
. Dus als 15 jarige is het mogelijk om vuurwerk te kopen.
Zelf zou ik het voor een ander niet doen. Als het van hun ouders had gemogen hadden ze zelf wel meegegaan. Gewoon netjes wachten tot je 16 bent!![]()
ik heb het nog nooit gehaald voor andere buiten mijn broertje waar mijn moeder vanaf wist. wel heb ik een keer met me broertje een een vriend van mij wat gekocht en ze vroegen om me legitimatie en ik was toen 15. toen zei ik dat ik die vergeten was. vroegen ze me geboorte datum (waar ik al op hoopte) en toen zei ik dat ik een jaar eerder geboren was en kreeg het mee.