Kooi of geen kooi.

Mag ik mijn ergernis uitspreken over het ontiegelijke ongeduld hier? Ja, dat mag. Echt? Ja.

Er is één vage bron, het is nog niet rond en meteen wil iedereen alles zeker weten en zit zelfs alweer naar het geld te hengelen. Ik snap het wel hoor maar in de realiteit is het gewoon dat de winkeliers nog minder weten dan die ene ongenoemde importeur; er is namelijk nog niks officieel.

Daarbij is van vrijwel alle producten in de topics wel te vinden of ze afgelopen danwel dit jaar in kooi kwamen/komen. Er worden gewoon zelfde items keer op keer gevraagd. Als je 't zo nodig zo snel moet en zal weten kun je ook wel even je huiswerk doen ipv lui handje ophouden.

Gun je winkelier de tijd om alles af te wachten en uit te zoeken. Die weet nog minder dan die ene winkelier die iets onbevestigds van die ene importeur heeft gehoord en het direct de wereld inslingert. Heb vertrouwen in je verkooppunt dat die echt wel hun best gaan doen met jou het door hem genomen risico het nog aan te bieden, en het door jou genomen risico het te voorbestellen, samen in goede orde op te lossen. Zij weten, wanneer alles officieel en duidelijk is hoe en wat, je precies te vertellen wat ze je wel kunnen uitleveren of niet.

En ja, het kan tot na de zomer duren. Mooi op tijd voor de openingsactie en Black Friday van diverse importeurs/winkels om genoeg ander leuks te scoren. Dim je stress, heb vertrouwen en geniet van de zomer!

:bye:

Zo is het! Ik wacht rustig af en de winkels komen vanzelf met een oplossing. Geld terug is bijna niet te doen. En we wisten dat dit kooiverbod er aan zat te komen. De meesten hebben de gok gewaagd, waaronder ikzelf. In het geval de winkels oude voorraad niet uit mogen leveren zoek ik wel wat anders uit. Geen enkel probleem. Bovenal gun ik de winkels een waarschijnlijk mooi laatste verkoop jaar. Dus kan me niet druk maken, zoek tzt wel wat anders uit 😀.

Zo is het! Ik wacht rustig af en de winkels komen vanzelf met een oplossing. Geld terug is bijna niet te doen. En we wisten dat dit kooiverbod er aan zat te komen. De meesten hebben de gok gewaagd, waaronder ikzelf. In het geval de winkels oude voorraad niet uit mogen leveren zoek ik wel wat anders uit. Geen enkel probleem. Bovenal gun ik de winkels een waarschijnlijk mooi laatste verkoop jaar. Dus kan me niet druk maken, zoek tzt wel wat anders uit 😀.
Geld terug bijna niet te doen? Het gaat gewoon van de ene rekening naar de andere rekening hoor. Kan natuurlijk ook gewoon via de andere kant terug

Geld terug bijna niet te doen? Het gaat gewoon van de ene rekening naar de andere rekening hoor. Kan natuurlijk ook gewoon via de andere kant terug
Ik zou het logisch vinden als er alternatieven aangeboden worden. Geld is waarschijnlijk ook al geïnvesteerd in nieuw assortiment. Ook zullen ze een buffer hebben en het financieel wel kunnen opbrengen, een herkeuze qua vuurwerk ligt naar mijn mening meer voor de hand.

Ik ben al aan het kijken naar eventuele alternatieven. Gewoon omdat ik dat leuk vind 😉

Ik zou het logisch vinden als er alternatieven aangeboden worden. Geld is waarschijnlijk ook al geïnvesteerd in nieuw assortiment. Ook zullen ze een buffer hebben en het financieel wel kunnen opbrengen, een herkeuze qua vuurwerk ligt naar mijn mening meer voor de hand.

Ik ben al aan het kijken naar eventuele alternatieven. Gewoon omdat ik dat leuk vind 😉
Precies. Zie het als een uitdaging! Eerst was het allemaal moeilijk en lastig omdat de keuze reuze was. Nu word ie waarschijnlijk wat minder en word dat ook weer lastiger. Begin gewoon weer opnieuw met je lijstje. Of maak vast een reservelijstje. Maar maak er wat van. :d

Ik ook🤣2 keer uitzoeken,1000 filmpjes kijken,paar keer per dag webshop kijken,dat allemaal voor de prijs van 1😎#Richardus ik voel je ergernis man,,neem ff een raketje, het is al zo warm

Precies. Zie het als een uitdaging! Eerst was het allemaal moeilijk en lastig omdat de keuze reuze was. Nu word ie waarschijnlijk wat minder en word dat ook weer lastiger. Begin gewoon weer opnieuw met je lijstje. Of maak vast een reservelijstje. Maar maak er wat van. :d
Heb alweer genoeg gezien bij VWPD, gaat mij waarschijnlijk alleen maar weer extra geld kosten 🙂

Zo zie ik het niet helemaal. Wil graag weten welke producten ik heb die evt niet geleverd gaan worden.

Dat is van te voren niet altijd duidelijk geweest.

En vind het ook leuk om dan op zoek te gaan naar alternatieven etc zodat je snel kan schakelen zodra de winkelier een plan heeft. Niks mis mee toch? Beetje voorbereiden op wat er kan gebeuren.

Zo zie ik het niet helemaal. Wil graag weten welke producten ik heb die evt niet geleverd gaan worden.

Dat is van te voren niet altijd duidelijk geweest.

En vind het ook leuk om dan op zoek te gaan naar alternatieven etc zodat je snel kan schakelen zodra de winkelier een plan heeft. Niks mis mee toch? Beetje voorbereiden op wat er kan gebeuren.
Idd, doe en wil ik ook..
Alleen er gaat nog even tijd overheen voordat alles duidelijk is. Aankomende weken dus even niks doen, wordt vanzelf duidelijk. Dan weer vrolijk verder 😋🤩

Alle Importeurs hebben aan het begin van het jaar aan moeten geven wat hun voorraad van gaas-artikelen was. ILT weet dat dus precies.
Dan is het wel opmerkelijk dat importeurs die restvoorraden blijkbaar wel beschikbaar hebben gesteld voor freakshops om ze op te kopen, zeker als het er dus van het begin al op leek dat het verbod dit jaar in zou gaan en het uiteindelijk dus weer retour moet naar de importeurs?

Dan is het wel opmerkelijk dat importeurs die restvoorraden blijkbaar wel beschikbaar hebben gesteld voor freakshops om ze op te kopen, zeker als het er dus van het begin al op leek dat het verbod dit jaar in zou gaan en het uiteindelijk dus weer retour moet naar de importeurs?
Ik denk vooral dat de winkeliers zelf de restvoorraden nog hadden liggen.

Back
Bovenaan