• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Koningsdag drukker voor ziekenhuizen dan oud en nieuw, vooral jongeren binnen gebracht : ‘Ouders zijn vaak onbereikbaar’

Dit is voor mij gewoon by far de meest grimmige dag van het jaar... waar ik vroeger toen ik nog ging stappen ook heen ging. Of het nou de Spuiboulevard in Dordrecht of het Stadhuisplein in Rotterdam was. ALTIJD brak er begin van de avond de pleuris uit. Van steekpartijen tot massale vechtpartijen. Van rellen richting de politie en charges van de ME. Elk jaar gebeurde er gewoon de gekste dingen en heel toevallig heb ik dit met Oud en Nieuw nog nooit meegemaakt. Misschien dat dit de laatste paar jaar veranderd is. Maar met Koningsdag mag en kan alles en op 31-12 is alles de schuld van het vuurwerk. Het lijkt me toch duidelijk dat de schuld is van compleet idiote mensen die helemaal van de kaart zijn.
Correct, Boulevard of dance op de spuiboulevard in Dordrecht is niet voor niets afgeschaft. Ja het is wel deels veranderd laatste jaren. Maar gisteren waar ik stond om vuurwerk te kijken was het ook weer prijs met vechten, op 1 of andere manier kan men zich gewoon niet gedragen. Maar met oud en nieuw inderdaad bijna geen ongeregeldheden.

Kermissen las ik ook iets over moet je in Dordrecht is kijken daar is je botsauto muntje niet veilig. Altijd knokken daar maar daarvoor trekken ze de wijken in of de binnenstad. Ook niet voor niets verplaatst naar een groot parkeergebied. En als ze zich daar niet kunnen gedragen is het doei kermis, is de gemeente hard mee bezig om het af te schaffen.

Tis al jaren trammelant in grote steden met Koninginnedag/Koningsdag. Een reden voor mij om er niet heen te gaan te veel volk bij elkaar geeft nog wel eens gezeik

Eindelijk bericht uit Dordrecht, het verwachte nieuwsbericht. Er zijn diverse mensen mishandeld, 5 agenten afgetuigd en natuurlijk diversen hebben te diep in het glaasje gekeken en 11 mensen aangehouden. Hun roepen nu ook als politie hadden de handen vol aan incidenten en als mede feestvierders is respect ver te zoeken voor de agenten.

Bron RTV Dordrecht en ze blijven maar verbaasd over de mishandelingen en beledigingen, conflicten, overtredingen en 5 agenten gewond, tja het zal wel aan mij liggen snap er echt helemaal niks meer van.

Eindelijk bericht uit Dordrecht, het verwachte nieuwsbericht. Er zijn diverse mensen mishandeld, 5 agenten afgetuigd en natuurlijk diversen hebben te diep in het glaasje gekeken en 11 mensen aangehouden. Hun roepen nu ook als politie hadden de handen vol aan incidenten en als mede feestvierders is respect ver te zoeken voor de agenten.

Bron RTV Dordrecht en ze blijven maar verbaasd over de mishandelingen en beledigingen, conflicten, overtredingen en 5 agenten gewond, tja het zal wel aan mij liggen snap er echt helemaal niks meer van.
Wat verrassend, misschien moeten ze maar gewoon heel de gemeente Dordrecht afschaffen... :bonk:

Wat verrassend, misschien moeten ze maar gewoon heel de gemeente Dordrecht afschaffen... :bonk:
Nou zeg dat wel zeg. Maar ben het echt kwijt. Is koningsdag het nieuwe oud en nieuw?. Ik ben niet verrast maar het is wel van het gekke dat vuurwerk eruit moet en het resultaat koningsdag hoor ik niks over vanuit de overheid. Slaan wel een hele erge flater zo deze overheid.

Nou zeg dat wel zeg. Maar ben het echt kwijt. Is koningsdag het nieuwe oud en nieuw?. Ik ben niet verrast maar het is wel van het gekke dat vuurwerk eruit moet en het resultaat koningsdag hoor ik niks over vanuit de overheid. Slaan wel een hele erge flater zo deze overheid.
Geweld tegen hulpverleners boeit de overheid niks. Daarom hoor je niks over Koningsdag. En wel met Oud en Nieuw omdat ze het vuurwerk weg willen hebben.

Geweld tegen hulpverleners boeit de overheid niks. Daarom hoor je niks over Koningsdag. En wel met Oud en Nieuw omdat ze het vuurwerk weg willen hebben.
Het is 1 groot poppenkast in Den Haag, op social media ook niemand snapt het meer. Wat is het grootste probleem vuurwerk of drank antwoord weten we allen. Maar vragen zich nu wel af is oud en nieuw wel zo erg? Niemand begrijpt het nog en zitten uren te soebatten. Allen zijn ze het eens het is een poppenkast en de overheid, politietop en concorten slaan een flater.

Het is 1 groot poppenkast in Den Haag, op social media ook niemand snapt het meer. Wat is het grootste probleem vuurwerk of drank antwoord weten we allen. Maar vragen zich nu wel af is oud en nieuw wel zo erg? Niemand begrijpt het nog en zitten uren te soebatten. Allen zijn ze het eens het is een poppenkast en de overheid, politietop en concorten slaan een flater.
en dan hebben we het niet eens over de kosten he van al die gemeente's ,los van alle shit ,rommel en ellende en de drukte op de eerste hulp ,zou mooi zijn als dit nu ook eens inzichtelijk gemaakt wordt ,lang leve de poppenkast van het koningrijk der nederlanden

begrijp de vele koppelingen aan drank en drugs wel hoor ,maar eerlijk gezegd is dit meer het tijdsbeeld waarin "we" leven , ben zelf 55 en ben op heel veel echt heel veel dance feesten en festivals geweest in mijn tijd waar het merendeel onder invloed was van wat dan ook (heb ook veel genoten)en koningsnacht was hier in utrecht ook altijd zonder noemenswaardige problemen ,het is wat mij betreft vooral het laten ontglippen van gezag door de politie en vooral door de ouders van al dat doorgaans heel erg jonge mensen die alles maar denken en kunnen te doen en in te nemen zonder ook maar enig idee of besef tov een ander of de werking ervan ,is gewoon een heel breed en maatschappelijk probleem wat gecreëerd is en ook niet aangepakt wordt ,geen sociale controle meer en hoe gekker of "stoerder " je doet des te meer like's op youtube of tiktok

en dan hebben we het niet eens over de kosten he van al die gemeente's ,los van alle shit ,rommel en ellende en de drukte op de eerste hulp ,zou mooi zijn als dit nu ook eens inzichtelijk gemaakt wordt ,lang leve de poppenkast van het koningrijk der nederlanden
Ook de kosten mogen inderdaad niet vergeten worden. Kwam gisteren in de stad van Dordrecht en wist niet wat ik zag. Kleine flesjes flugel, kapot glas en overal lege bekertjes maar ook volle flessen en glazen. En een karton om bier mee te nemen, lege zakken en plastic bakjes van patat. Ja dat opruimen kost zeker wat en correct mag niet vergeten worden.

Vraag me toch af wat hvlv hier nog mee kan.
Of de bbb die met deze cijfers kan komen,Vraag me af of de vvd dan nog zo hard mee gaat in een verbod.

Vraag me toch af wat hvlv hier nog mee kan.
Of de bbb die met deze cijfers kan komen,Vraag me af of de vvd dan nog zo hard mee gaat in een verbod.
Hvlv heeft geen enkele invloed of zelfs maar een voet tussen de deur in deze én de rest vd politiek gaat echt geen vragen stellen mbt de misstanden op koningsdag,stel je toch eens voor kritische vragen stellen over een Hollandse traditie 😂😂 is het koningshuis hé ,kost een beetje maar het is zo belangrijk en we krijgen er zoveel voor terug 🤮🤮🤢🤢

Koningsdag wordt overal door iedereen gevierd.. de troep, rommel. kosten etc.. neemt men voor lief omdat 'iedereen' er van geniet. Wij zijn met de echte echte vuurwerkliefhebbers, de debielen die er 365 dagen mee bezig zijn, gewoon erg in de minderheid waardoor men zich begint te hekelen aan vuurwerk. Komt dat door ons consumentenvuurwerk? Absoluut niet, maar dat is helaas de weg die ze willen inslaan door tekort aan personeel of tekort aan wilskracht. Ze zouden moeten investeren in een betere nauwkeurige handhaving omtrent het Ali illiegalie vuurwerk maar helaas is dat niet zo. Als er echt 10 miljoen oid vuurwerkliefhebbers zouden zijn hadden ze het echt wel uit hun hoofd gehaald om het te verbieden.

Back
Bovenaan