Koningsdag drukker voor ziekenhuizen dan oud en nieuw, vooral jongeren binnen gebracht : ‘Ouders zijn vaak onbereikbaar’

Gezien het Nederland is zullen ze carnaval en Koningsdag wel verbieden.
Het zou niet meer dan vanzelfsprekend zijn als er een alcoholschenkverbod zou komen, zeker in feesttenten buiten maar ook in de café's, tijdens feesten als dat. Maar heel gek, dan opeens is het geen feest meer. Heel raar.

Maar met de jaarwisseling halen we de bron van feest wel weg. En dan...? Geen feest. Heel gek. Heel raar.

Gewoon stoppen met de 'eed van Hippocrates' (een hulpverlener/arts moet altijd zorg verlenen).

Kom je in het ziekenhuis omdat je jezelf helemaal gek hebt lopen zuipen/snuiven/spuiten/slikken?

Prima, hier is een pleister en blijf maar op de parkeerplaats staan.

Laatst bewerkt:
Kwam net ook filmpje tegen dat de ME in Amsterdam een straat moest leeg vegen,omdat een auto van handhaving omsingeld was door een menigte.... maar dat gebeurt toch allemaal niet op koningsdag?
Dat is toch alleen tijdens oud en nieuw als er vuurwerk afgestoken word?

Vraag is of laatste nou heel bijzonder is voor een uitgaansavond? Ik lees wekelijks over schiet- en steekpartijen in die steden, en een gemiddelde voetbalwedstrijd heeft meer onrust.

Ik denk dat Koningsdag, net als de jaarwisseling, over de gehele breedte een prima gezellig feestje is. Alleen wat wijken in die Randsteden hè...ghetto's waar handhaving sowieso al tekortschiet.

Dit is voor mij gewoon by far de meest grimmige dag van het jaar... waar ik vroeger toen ik nog ging stappen ook heen ging. Of het nou de Spuiboulevard in Dordrecht of het Stadhuisplein in Rotterdam was. ALTIJD brak er begin van de avond de pleuris uit. Van steekpartijen tot massale vechtpartijen. Van rellen richting de politie en charges van de ME. Elk jaar gebeurde er gewoon de gekste dingen en heel toevallig heb ik dit met Oud en Nieuw nog nooit meegemaakt. Misschien dat dit de laatste paar jaar veranderd is. Maar met Koningsdag mag en kan alles en op 31-12 is alles de schuld van het vuurwerk. Het lijkt me toch duidelijk dat de schuld is van compleet idiote mensen die helemaal van de kaart zijn.

Gewoon stoppen met de 'eed van socrates' (een hulpverlener/arts moet altijd zorg verlenen).

Komj e in het ziekenhuis omdat je jezelf helemaal gek hebt lopen zuipen/snuiven/spuiten/slikken?

Prima, hier is een pleister en blijf maar op de parkeerplaats staan.
Grappige anekdote.
Ik heb maart 2024 een Addison crisis gehad. Zoek maar even op wat dat is.
Maar ik moest naar het ziekenhuis. En ik had een Defqon 1 vest aan. Vraagt een zuster tijdens de controle van mij aan mij, zie je beestjes?

Serieus.
Ik heb gisteren een aantal filmpjes op Dumpert gezien van mensen die compleet over de taart gaan, omdat ze een glaasje o.i.d. te veel op hebben.
Het te veel gebruik van drugs en drank is al jaren een probleem voor de eerste hulp posten. En dan krijg je als hulpverlener nog een paar klappen als dank. Dus jouw plan is niet eens zo'n slecht plan. Maar ja, Nederland waar de slachtoffers daders zijn en daders slachtoffers.

Als je mensen al vroeg beter/überhaupt zou informeren over gezonde leefwijze (voeding/bewegen), en gebruik van met name drank (naast andere drugs) sterker ontmoedigen, en steviger inzetten op minder bestrijdingsmiddelen en (micro)plastics ipv het allemaal aan de markt over te laten, kon je de helft van de ziekenhuizen wel sluiten. Maar ja, das ook een markt met winstoogmerk en werkgelegenheid, dus waarom zouden ze een gezonde bevolking helpen creëren.

Ja, dít is wel zuiver politiek links denken 🤗 kop m maar in, Benz 😂

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan