(Kleine) Singleshots per 2018 eruit.

Niks is duidelijk. Het voornemen van de BPN leden om ze zelf vrijwillig niet meer te verkopen is zelfs niet definitief, voor zover mij bekend. Inslaan kan nooit kwaad :D maar lijkt nog niet nodig.

Waar is dat duidelijk?

Ik las het op heel veel facebookpaginas, ook van winkeliers etc. Dat was begin november.
Kennelijk TOCH niet zeker?

Anyways, het andere punt blijft staan, ik zag gister nog twee nieuwe compounds met 50mm mortieren staan bij de kanonslag, lijkt me dus dat ze de singleshots niet wettelijk zullen verbieden, ook als ze stoppen met de kleine importeren.

Nu duidelijk is dat ze niet meer verkocht worden vanaf 2018 (Edit: niet dus) vraag ik me af of het wel of niet slim is om in te slaan.
De vraag is namelijk, worden ze ook verboden? Of alleen niet meer verkocht.

Ik ga er stiekem van uit dat ze niet wettelijk verboden zullen worden, dan moeten de grote singleshots er namelijk ook uit en dat willen de importeurs vast niet.

De al dan niet doorgaande uitsluiting, verbod, of hoe ze het ook gaan noemen gaat over de kleinere single shots. Denk aan de Sick6, King of Thunder, Cool Bastards, China Thunders, Thunderking, Jumbobox, enz. Die zouden dan gaan verdwijnen. Hiervoor in de plaats komen juist de grotere versies. Het is dus absoluut NIET zo dat alle single shots zouden verdwijnen.

Sommige Importeurs hebben hier al op ingespeeld zoals vorig jaar Vuurwerktotaal met de Single Shot en Vuurwerkmania met The Junk. ZENA NL is dit jaar gekomen met de Single Shot 1.0". De grootte is natuurlijk een duidelijk verschil maar ook de inhoud. Elke single shot heeft echt een effect. En de prijs is duidelijk anders. Waarbij je al gauw aan 1 tot een paar Euro per stuk zit, duidelijk duurder dan 100 stuks voor een tientje o.i.d., waardoor de hoop/verwachting er is dat er minder mee gekl##t gaat worden en ze gewoon afgestoken worden op de manier zoals het bedoeld is.

De al dan niet doorgaande uitsluiting, verbod, of hoe ze het ook gaan noemen gaat over de kleinere single shots. Denk aan de Sick6, King of Thunder, Cool Bastards, China Thunders, Thunderking, Jumbobox, enz. Die zouden dan gaan verdwijnen. Hiervoor in de plaats komen juist de grotere versies. Het is dus absoluut NIET zo dat alle single shots zouden verdwijnen.

Sommige Importeurs hebben hier al op ingespeeld zoals vorig jaar Vuurwerktotaal met de Single Shot en Vuurwerkmania met The Junk. ZENA NL is dit jaar gekomen met de Single Shot 1.0". De grootte is natuurlijk een duidelijk verschil maar ook de inhoud. Elke single shot heeft echt een effect. En de prijs is duidelijk anders. Waarbij je al gauw aan 1 tot een paar Euro per stuk zit, duidelijk duurder dan 100 stuks voor een tientje o.i.d., waardoor de hoop/verwachting er is dat er minder mee gekl##t gaat worden en ze gewoon afgestoken worden op de manier zoals het bedoeld is.

100 voor een tientje? Waar dan?:bonk:

Maar ik lees nergens dat deze al verboden zijn, en of het verbod is om in het bezit te hebben of verbod om verkocht te worden..... vindt de titel van deze topic discutabel.

Maar ik lees nergens dat deze al verboden zijn, en of het verbod is om in het bezit te hebben of verbod om verkocht te worden..... vindt de titel van deze topic discutabel.

Zoals op pagina 10 of 11 al vermeld; het gaat om een voornemen waar de BPN nog onderzoek naar doet. Niets meer, niets minder.

Heb uit redelijk betrouwbare bron vernomen dat de thunderkings in ieder geval volgend jaar nog verkocht worden

(pm)

Laatst bewerkt:
de idioten die deze dingen over de grond heen schieten doen dat ook met vuurpijlen dus dat zal volgend jaar dan ook wel verboden worden. het enige wat je straks nog over houd zijn de cakes van over de 50 euro. dan is het feest helemaal verpest voor de jeugd aangezien die alleen het kleine spul kunnen betalen

Misschien al eens geopperd, maar is het voor de importeurs geen optie om een vergelijkbaar effect in een mini-cake te stoppen met 3 of 4 schoten? Kunnen de liefhebbers toch voor een nette prijs lekker blijven knallen, maar zal de verleiding om ze ondersteboven, horizontaal, uit de hand of hoe dan ook anders te schieten een stuk kleiner zijn...

Misschien al eens geopperd, maar is het voor de importeurs geen optie om een vergelijkbaar effect in een mini-cake te stoppen met 3 of 4 schoten? Kunnen de liefhebbers toch voor een nette prijs lekker blijven knallen, maar zal de verleiding om ze ondersteboven, horizontaal, uit de hand of hoe dan ook anders te schieten een stuk kleiner zijn...

Krijg je weer dat ze omvallen bij die aantal. Of ze moeten er een stevig plankje onder zetten uiteraard.

Er bestaan overigens al van zulke cakes, bijvoorbeeld Secret-Salvo, wel all in once. Dingen zijn aardig leip ook trouwens:wink:

Krijg je weer dat ze omvallen bij die aantal. Of ze moeten er een stevig plankje onder zetten uiteraard.

Er bestaan overigens al van zulke cakes, bijvoorbeeld Secret-Salvo, wel all in once. Dingen zijn aardig leip ook trouwens:wink:

Ah nice, beetje dat idee inderdaad :) - als je 'm nog net iets kleiner maakt, inderdaad wel met een voetje eronder (en niet als salvo), dan kunnen de knallers onder ons ook nog flink inslaan.

Die is levensgevaarlijk inderdaad ;)
Heb er flink wat van gezien, en ze vielen nagenoeg _allemaal_ om...

Dit jaar had Valk ook een kleine ti-thunder cake, maar deze wel met voetje.
Werkte prima, bleef staan. Zo kan het dus ook.
Duits systeem, met die flapjes.

Die secret salvo dingen zijn levens gevaarlijk. 2 jaar terug stuk of 10 gehad. Dingen zaten niet goed in het doosje vast. Dat koste bijna iemand zijn oog (zon projectiel in je oog is met vuurwerkbril ook niet fijn!). De rest ingegraven in een hoek van een tuintje achter een betonbandje zodat hij niet richting het publiek kon schieten. Opgeschoten en vlug vergeten. Bah bah bah.

Stond ook vol vebazing dat daar geen voetjes onder zaten. Zou gewoon verplicht moeten zijn. Voorkomt veel ellende.

Ook dit jaar weer gezien dat de jeugd bewust op de ramen schiet met de single shots, ja dan begrijp je toch wel dat ze dit uit willen bannen. Sommige mensen kunnen er niet normaal mee omgaan.

Back
Bovenaan