Kerstmarkten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoe was het Jordi??

Was erg geslaagd. De ruimte bestaat grotendeels uit hout en dan met wat verlichting, guirlandes en kerstbomen ademt het al snel één en al kerstsfeer. Om het compleet te maken werd er uiteraard ook kerstmuziek gedraaid en het was goed gevuld. Het is dat het een warme oktober dag was anders zou je zeggen dat het een kerstbrunch is tijdens één van de kerstdagen met de familie. Zo'n sfeer hing er ook wel. We hebben met zijn vieren heerlijk op het gemak ontbeten en echt wel genoten. Ontbijt was dus zeker geslaagd, al vind ik dat ze met een paar kleine punten het naar een nog hoger niveau kunnen tillen, zeker voor het geld, maar met de sfeer zit het daar wel goed.

De kerstmarkt zelf vonden wij alle 4 wat tegenvallen, na het zeer geslaagde bezoek vorig jaar. Vorig jaar was echt fenomenaal. Ik had eindelijk weer dat magische gevoel dat ik vroeger als klein mannetje altijd had en dat wisten ze ons allemaal vorig jaar te bezorgen. Het was toen duidelijk zichtbaar dat het hier gaat om één van de grootste, zo niet de grootste Intratuin vestiging van NL. Voor ons gevoel was de kerstmarkt nu minder ruim opgezet en ondanks dat we echt de tijd hebben genomen om alles rustig te bekijken waren we er nu relatief snel doorheen. Wellicht dat de maatregelen van vorig jaar hier iets aan hebben bijgedragen. Toen kon er vrijwel niets en was dit echt een lichtpuntje. Vorig jaar zou ik hebben gezegd: "zeker die kant op gaan".

Maar zo in combinatie met het ontbijt (Santa's High Tea) was dit echt wel een geslaagde ochtend.

Pak er altijd wel een paar mee. Vaste prik en favoriet enigzins in de regio is toch wel Keulen. Dit jaar ook proberen Straatsburg eens te bezoeken!

Ik hoor dat Duiven echt geweldig moet zijn, maar ik vind het te ver. Wat is er in de regio Utrecht te vinden die de moeite waard zijn? Regio Zoetermeer natuurlijk allemaal gehad.

Ik hoor dat Duiven echt geweldig moet zijn, maar ik vind het te ver. Wat is er in de regio Utrecht te vinden die de moeite waard zijn? Regio Zoetermeer natuurlijk allemaal gehad.

Eurofleur Leusden, een van de beste des lands

Al diverse markten bekeken en m.i. zijn ze uitgebreider dan voorgaande jaren, helemaal top. Heerlijk voor de sfeer natuurlijk, vooral lastig om in te houden met kopen. Deze week nogmaals naar Duiven, genoeg te zien daar.

PXL_20221113_142203279.jpg

PXL_20221113_141849546.jpg

Vandaag de eerste zaterdag van de Winter Efteling. Ik ga zometeen de auto in en eens een kijkje nemen daar. Camera gaat ook mee. Hopelijk klaart het weer nog een beetje op voor wat leuke plaatjes. :D

Vandaag de eerste zaterdag van de Winter Efteling. Ik ga zometeen de auto in en eens een kijkje nemen daar. Camera gaat ook mee. Hopelijk klaart het weer nog een beetje op voor wat leuke plaatjes. :D

Nice! Erg benieuwd naar het beeldmateriaal (zeker van jou). De Winter Efteling staat ook hier op de agenda binnenkort.

Eind november / begin december 2017 in Londen geweest. En ik moet zeggen dat de kerstsfeer daar echt in de gehele stad aanwezig is. Van schaatsbanen, enorme kerstbomen, de verlichting van de bekende winkelstraten tot aan het Winter Wonderland, alles draagt bij aan een geweldige kerstsfeer.

20171128_181438.jpg

20171128_184229.jpg

20171128_215403.jpg

Klopt helemaal Jordi, wij zijn in 2018 een paar dagen in Londen geweest halverwege December. Wat een heerlijke sfeer hangt er in die periode in de stad zeg. Overal zie je wel versieringen, een dikke aanrader om eens in december heen te gaan.

Winter Efteling 2022: Gaat dat zien!

Gisteren echt een heerlijke dag gehad tijdens het eerste weekend van de Winter Efteling 2022-2023. Het mistige, kille weer zorgde voor de ultieme winter-feeling (sneeuw daargelaten). Heerlijk met een cappuccino of een schrobbeler opwarmen bij een van de vele winterse vuren. De magische winterweide is dit jaar uitgebreider dan ook. Zelfs de populaire schaatsbaan is weer terug. Veel entertainment zoals een gezelschap van 4 mannen die zingen of de show met pinnokio en de fee. Gewoonweg genieten! Ook het nieuwe entertainment stukje bij de sloop (en opbouw) van het spookslot en de nieuwe attractie voor 2024: Danse Macabre is echt geweldig, duister maar sfeervol.

Het is dan wel geen vuurwerk maar het afsluiten bij Aquanura, die in het donker echt geweldig indrukwekkend is, zeker als de show met Guus Meeuwis draait is echt genieten. Op het plein van Aquanura (voormalig dwarrelplein) kan je ook nog voor €1,00 een verse olie- of krentenbol halen.

Efteling-001- 20221119.jpg

Nice! Erg benieuwd naar het beeldmateriaal (zeker van jou). De Winter Efteling staat ook hier op de agenda binnenkort.

Thanks! Heerlijk! Veel plezier! Ik ga in december ook nog 2x gepland staan. Word vast nog een derde of vierde bezoekje aan toegevoegd.

Toch ook maar even een geschikte datum proberen te vinden om Duiven te bezoeken, is hier praktisch om de hoek maar de weekenden zijn zó druk... vanaf december ook in de avond doordeweeks geopend, dan maar eens een poging wagen! :D

Ik ga a.s. zaterdag voordat ik naar Milheeze ga een bezoekje brengen aan Toverland. Zij presenteren dit jaar een (hernieuwde) uitgebreide versie van hun evenement: 'winter feelings'. Ik ben zeer benieuwd want het programma beloofd heel veel lampjes, kerst/winter sfeer, een schaatsbaan, bandenbaan & curlingbaan, hoe tof! Er zal een kerstmarkt herreizen in het tropische Port Laguna en de avonden worden afgesloten met een magische eindshow.

289237793_5352765111432962_3212207557749020246_n.jpg

Aankomende vrijdag naar Valkenburg, de kerstgrotten en dan zaterdag naar Maastricht, erg benieuwd weer!

Gaaf, veel plezier daar!

Ik ga a.s. zaterdag voordat ik naar Milheeze ga een bezoekje brengen aan Toverland. Zij presenteren dit jaar een (hernieuwde) uitgebreide versie van hun evenement: 'winter feelings'. Ik ben zeer benieuwd want het programma beloofd heel veel lampjes, kerst/winter sfeer, een schaatsbaan, bandenbaan & curlingbaan, hoe tof! Er zal een kerstmarkt herreizen in het tropische Port Laguna en de avonden worden afgesloten met een magische eindshow.

Bekijk bijlage 68145

Gaaf, veel plezier daar!

Thanks Yorick! Jij heel veel plezier in Toverland!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan