Kerstmarkten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
r@lph, de kerstmarkt van Düsseldorf is een absolute aanrader. Op verschillende pleinen door de gehele stad staan kramen, attracties en meer dan voldoende eten verspreid. Deze gaat vooralsnog gewoon door dit jaar.

Wij gaan in ieder geval weer een dag.
Heeft er iemand nog kerstmarkttips in Duitsland? Voor als het C virus voorbij is? Ik ben een aantal jaren geleden naar Munster geweest,

Volgens deze site moet dat heel mooi zijn.
https://www.kerstmarkten.net/kerstmarkt-munster/

Maar toen we er eenmaal waren, waren er lang geen 250 kraampjes, en de markt had weinig met kerst te maken. Het waren vooral heel veel Bulgaren met telefoonhoesjes en lampjes voor op je Nokia 3310. :bonk:

We hebben nog een aantal Nederlanders gevraagd of we wel goed zaten, maar dit was toch echt wel de kerstmarkt die uit 5 kleine delen bestond.

Vervolgens nog een Touringcar chauffeur gevraagd, maar ook die gaf aan, dat we wel goed zaten. Beetje mindere ervaring, ik had me er erg op verheugd namelijk.

Eergister ook bij een tuincentrum langs geweest, waren nog druk met het opbouwen maar gelukkig was er al voldoende te zien.

wolters_2020.jpg

wolters_2020_7.jpg

wolters_2020_6.jpg

Intratuin Sliedrecht.
Nog volop in aanbouw.
Zelf 3 Lemax kersthuisjes en een electrische aansteker meegenomen.

IMG_20201008_121743.jpg

IMG_20201008_122220.jpg

IMG_20201008_122255.jpg

IMG_20201008_123353.jpg

IMG_20201008_123442.jpg

IMG_20201008_123555.jpg

IMG_20201008_123606.jpg

FB_IMG_1602326320672.jpg

Het kerstseizoen is geopend! Vanaf vandaag zijn de welbekende tuincentra weer geopend voor de kerstshows. Bezoek jij ook regelmatig een kerstshow om in de stemming te komen? Deel je foto's en/of video's in onze countdown!

Hoe willen ze dat gaan controleren/handhaven?
Ik kan een heel stom grapje maken met Gestapo en dat zij auswijzen gaan controleren.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ivm de huidige corona situatie ook niet zo'n zin heb om naar een kerstmarkt te gaan.

Ja hoe willen ze dat handhaven? Ik denk dat dat lastig word, maar mijn Duitse collega heeft weer zo'n papier dat ze vrij de grens over mag voor woon/werkverkeer.

Mochten ze je toch snappen bij de grens, dan was volgens haar een boete €1200,-.

Ontzettend jammer dat we dit jaar niet naar een Duitse kerstmarkt kunnen gaan zeg. Dat was ieder jaar weer genieten, heerlijke sfeer altijd.

Hoe graag ik het ook wil, gezond verstand zegt dat dit een jaar is waarin dit gewoon ff niet kan.

Hoe willen ze dat gaan controleren/handhaven?
Ik kan een heel stom grapje maken met Gestapo en dat zij auswijzen gaan controleren.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ivm de huidige corona situatie ook niet zo'n zin heb om naar een kerstmarkt te gaan.

Het hoeft ook niet te worden gehandhaafd. Het is namelijk en dringend verzoek en geen verbod. Er word enkel gevraagd om niet te komen uit goed fatsoen. Je mag er echter nog steeds gewoon naar toe zonder problemen of boetes. Je mag namelijk in oa Noordrijn Westfalen vooralsnog nog steeds gewoon de grens over zonder test of melding mits je maar maximaal 24 uur blijft. Of het slim is om te gaan is een ander verhaal.

Lekker rustig weertje vandaag, dus even samen met de kleine man op de fiets naar Intratuin Leidsche Rijn. Vanaf vandaag was de 'kerstshow' weer open, dus gelijk maar even wezen kijken. Heerlijk weer zo tussen alle bomenv en lampjes. :kerst:

20201017_161041.jpg

20201017_161203.jpg

20201017_161521.jpg

20201017_161808.jpg

20201017_162630.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan