Japantag 29-05-2010

Je Kunt ook de Kaiser Wilhelm ring invoeren in je tom tom, dan kom je uit aan de kant waar het vuurwerk staat, daar is het ook wat rustiger.

Vorig jaar ook live via tv gezien. ik moet zeggen dit geeft een hele andere kijk wat ook best uniek is omdat ze ook via een helicopter filmen zo zie je vanuit die camera positie echt 3D het vuurwerk, een peony ziet er dan uit als een bol wat een heel appart gezicht is.

Voor thuisblijvers zeker een aanrader om via tv te kijken:)

Jongens houd wel rekening met de Groene Milieu Stikker.......

Zo dat is weer even een tegenslag...pfff. :frusty: Zat ik er net aan te denken hier maar eens heen te gaan, moet je gelijk weer een hele toer uithalen, anders kom je de stad gewoon niet in (ja of 40eurie boete per dag willen missen :mad:).

Iemand die hier ervaring mee heeft qua stickers bestellen? Werkt dat snel en kan je dat alleen maar doen via de link van Jawe of ook via andere snelle manieren? Graag tips!

EDIT: Ok. ff stressen, maar toch nog iets gevonden dichter in de buurt:

Verkrijgbaarheid Umweltplakette
De Umweltplakette is verkrijgbaar bij de Duitse keuringsinstanties TÜV en Dekra. Kosten liggen tussen de 5 en 10 euro. Meer informatie en adressen op www.vdtüev.de en www.dekra.de.
De stickers zijn ook in Nederland verkrijgbaar, maar dan worden er wel extra afhandelingskosten in rekening gebracht. Voor het aanvragen van de sticker in Nederland kunt u onder meer terecht bij:

*Alle ANWB-winkels (kosten € 12,50). U kunt de milieusticker aanvragen bij alle ANWB-winkels. De sticker wordt dan binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. U moet de sticker persoonlijk aanvragen.Vergeet niet uw kentekenbewijs mee te nemen, een kopie hiervan is nodig voor de aanvraag van de sticker. Heeft u een auto met dieselmotor en een retrofit roetfilter (achteraf ingebouwd)? Neem dan de factuur van de inbouw van het roetfilter mee (in verband met typegoedkeuringsnummer van het retrofit roetfilter).

*TÜV Nord (kosten € 17,85). Meer informatie over het bestellen en downloaden van een aanvraagformulier staat op de website van TÜV Nord.

*DEKRA (kosten € 12,50). Meer informatie op de website van DEKRA Nederland.

Bron: anwb.nl

Dus ik ga wel even naar de ANWB.

Laatst bewerkt:
De groene stikker is ook te verkrijgen bij de ANWB....

Dat schrijf ik toch ook? Of zijn er meerdere ANWB's :D...maakt niet uit. Tof dat je i.i.g. ook even je advies geeft!

Ik vraag mij alleen nog af wat de totale kosten van dit grapje zijn. Op die site van Jawe zie ik prijzen vanaf 31 eurie en op de ANWB site vind ik een prijs van 12,50 eurie...:shocked:Vrijdag maar eens informeren in de ANWB shop.

Excuses voor het eventuele vervuilen van dit topic, maar ik denk toch dat het handig kan zijn voor een ieder die ook van plan is in Duitsland shows te bezoeken het een en ander op te helderen over dit bewuste milieuvignet.

Zo. Net dus even naar de ANWB shop geweest. De vriendelijke dame aan de balie vertelde dat het 5 werkdagen duurt totdat ik het vignet binnen heb. Het vignet is net zolang geldig als dat de auto op je naam staat. Dus pas als je een andere auto aanschaft moet je weer een nieuw vignet aanvragen. Totale kosten bij de ANWB zijn 12,50. En nu maar rustig shows bezoeken in Duitsland!

Jongens maak je niet druk om die sticker zoals jullie weten rij ik alle kermissen af en veelal in Duitsland en ik heb schijt aan die sticker. Het is de meest grote kolder dat ze ooit bedacht hadden.

1. Niet elke stadt doet mee
2. Vraag ik me af of het juridisch allemaal maar kan, tenslotte wilde België ook een vignet toen invoeren
3. de kans dat je gepakt wordt is nihil en bovendien is de boete geloof ik net zo hoog als aanschaf van de sticker dus zeker voor jullie ideaal omdat je dan alleen betaald als je gepakt wordt

(4) als je gewoon normaal rijd en je aan de regels houdt niet foutparkeerd doen ze je niets. Ik kom zo vaak in Düsseldorf, Altstadt, Eller, Oberkassel en al die jaren nog nooit een boete gehad. Sterker nog als je op Altstadt parkeerd wat willen ze doen? In Private Parkeergarages controleren? Het is gewoon pure geldklopperij van hardwerkende burgers. Dat is overgewaaid uit dit ***land hierzo, wij hebben slechte invloed op onze buren

Ik zal er zelf jammerlijk niet bij zijn want ik moet naar Frankrijk. Jammer, want ik had de show best graag willen zien maar als je zoveel leuke dingen doet als ik dan moet je het leukste eruit kiezen :) ;)

Zo......
De container is afgelopen zaterdag binnen gekomen.
Vandaag nog contact gehad met Jurgen van Nico en op dit moment is nog niet bekend wat er precies geschoten gaat worden.
Hij zou mij van de week nog even op de hoogte brengen van het program.
Zodra ik hier meer ( ook al ben ik er zelf niet bij ivm een grote klus in de Amsterdam Arena ) van weet zal ik het posten voor jullie.

Jongens maak je niet druk om die sticker zoals jullie weten rij ik alle kermissen af en veelal in Duitsland en ik heb schijt aan die sticker. Het is de meest grote kolder dat ze ooit bedacht hadden.

1. Niet elke stadt doet mee
2. Vraag ik me af of het juridisch allemaal maar kan, tenslotte wilde België ook een vignet toen invoeren
3. de kans dat je gepakt wordt is nihil en bovendien is de boete geloof ik net zo hoog als aanschaf van de sticker dus zeker voor jullie ideaal omdat je dan alleen betaald als je gepakt wordt

(4) als je gewoon normaal rijd en je aan de regels houdt niet foutparkeerd doen ze je niets. Ik kom zo vaak in Düsseldorf, Altstadt, Eller, Oberkassel en al die jaren nog nooit een boete gehad. Sterker nog als je op Altstadt parkeerd wat willen ze doen? In Private Parkeergarages controleren? Het is gewoon pure geldklopperij van hardwerkende burgers. Dat is overgewaaid uit dit ***land hierzo, wij hebben slechte invloed op onze buren

Ik zal er zelf jammerlijk niet bij zijn want ik moet naar Frankrijk. Jammer, want ik had de show best graag willen zien maar als je zoveel leuke dingen doet als ik dan moet je het leukste eruit kiezen :) ;)

Ik zal niet te veel luisteren naar het bovenstaande...

1: True
2: Jazeker, dit is al zo sinds begin 2008 en bekeurd wordt er!
3: De kans dat je gepakt word is redelijk groot, zeker als je op de tomtom rijd (bekende manieren de stad in) dan staan er hele mooie camera's die even een fototje maken om te kijken of ze wel een stickertje zien.
4: Overgewaait uit dit land? In welke steden hebben wij stickers nodig dan?

p.s.... I'm there! met gele sticker ;)

Als je aan de kant van de Kaiser Wilhelmring blijft heb je geen sticker nodig. Dit ligt namelijk buiten de perimeter die de stad ingesteld heeft!
Enkel aan de andere kant van de Rijn wordt wel streng gecontroleerd.
Niet fout parkeren want ze zijn snel met wegslepen...heel snel!
Ik spreek uit ervaring want vorig jaar was ik maar net op tjd, in looppas, bij mijn auto. Die stond al bijna op de sleper! :)

Ik zal niet te veel luisteren naar het bovenstaande...

1: True
2: Jazeker, dit is al zo sinds begin 2008 en bekeurd wordt er!
3: De kans dat je gepakt word is redelijk groot, zeker als je op de tomtom rijd (bekende manieren de stad in) dan staan er hele mooie camera's die even een fototje maken om te kijken of ze wel een stickertje zien.
4: Overgewaait uit dit land? In welke steden hebben wij stickers nodig dan?

p.s.... I'm there! met gele sticker ;)

Als sinds 2008 heb ik geen sticker en was hem niet van plan te halen ook.
3: Die camera's moet je me toch eens aanwijzen want ik heb nog nooit bij een Umweltzone een camera gezien die erop kan fotograveren. Zelfs niet in de Umweltzones zelf.
4: Amsterdam, wilt het maar o zo graag en als er één schaap over de dam. In dit geval Amsterdam dan volgen er meerdere ;)

Maar ieder moet het voor zichzelf weten, kost een boetetje dan want dat is wel leuk om te weten namelijk

Ik ben nog niet eerder in Düsseldorf geweest en ik vroeg mij af of iemand misschien tips/aanraders qua hotels in Düsseldorf voor mij heeft?
Ik vind er een heleboel, en het zou echt helpen als ik wat tips zou krijgen. Moeilijk om in te schatten met zo'n kaartje, hoever een hotel nu van het gebeuren af is gelegen, en ook qua parkeren en openbaar vervoer e.d. (ook aangezien ronaaron aangeeft dat men nogal erg snel wegsleept...)

Retourtje Düsseldorf met de ICE zal een euro of €100,- kosten SCHAT ik. ICE rijdt eens in de twee uur. Misschien is hte OV niet eens zo'n slecht idee. Waar heb je een auto voor nodig als je alleen het vuurwerk hoeft te zien?

Ik blijf liever een nachtje over, kan ik ook eens een Duits biertje proberen :D
De volgende dag moet ik ook weer in zuidelijk Nederland zijn, dus is dat voor mij ook meteen handiger.

Back
Bovenaan