Erg zielig voor Jack en zijn nabestaanden.
Ik heb een account aangemaakt om even duidelijk te maken dat dit tevens weer eens niet aan het vuurwerk lag.
'Mortierbommen' aka shells laden wij in een buis (Mortier) en steken wij aan bij de visco, niet bij het stuk schietlont natuurlijk, als je een 'Mortierbom' in een buis ontsteekt zal deze naar boven schieten en in de lucht knallen, zoals van die zwaar illegale thunderkings van 'vroegah'.
Ja inderdaad een flowerpot ('Mortierbom' klapt in de Mortier) komt wel eens voor MAAR voordat je hier aan zal (kunnen) overlijden moet je of, met je harses boven de buis hangen of met je harses naast de buis hangen, 75 en 100mm kan je op de grond n meter vanaf staan, de effectlading zal je flink verbranden maar je zal hier zeker niet aan overlijden.
Deze jongen heeft zijn arm verloren aan de 'Mortierbom' en dat vind ik al helemaal knap. Hij heeft deze shell dus gewoon uit de hand willen gooien en bij de schietlont aangestoken en dan zal hij inderdaad 'Ge-flowerpot' zijn zonder dat hij in een mortier zat. Dus sorry, maar dit is user error. Verbied al het legale vuurwerk maar omdat we n paar lapswanzen hebben die niet weten hoe ze om moeten gaan met vuurwerk dat al verboden is.
Sorry Carola en alle andere anti-vuurwerk mensen, maar eerst leren en dan pas concluderen lijkt me een goeie oplossing!