Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Misschien heb ik het gemist hoor, maar waar haal jij de informatie vandaan dat het zonder mortier is gegaan?Dus die jongen stak salutes af zonder mortierbuis? Al zou je het quickfuse direct aansteken, dan nog heb je een paar seconden voordat de shell ontploft. Dit soort ongelukken roept altijd een hoop vragen op.
Volledig eens.Ik weet niet of ik zo makkelijk met de media over alles kan praten als ik net een zoon zou hebben verloren, zo als zij dat doet. Krijg er ook een bittere smaak van in mijn mond. Sorry maar dit moest ik even kwijt.
Dat weet je niet... pubers gaan zich afzetten tegen hun ouders en zelf grenzen opzoeken. Hoe vaker je zegt dat iets niet mag, hoe interessanter het wordtTjah, een leven veel te jong weg... Het heeft geen zin om te oordelen idd, het voegt niks meer toe.
Maar ook ik vind hier wel wat van. Ik ben zelf vader van 4 kinderen en ik weet dat dit nooit en te nimmer gaat gebeuren.
Op het moment dat je gepakt wordt met een shell ben je de grootste boef. Op het moment dat het mis gaat door onzorgvuldig gebruik ben je slachtoffer in de NL media...Ik vind het ontzettend maar dan ook ontzettend verschrikkelijk en pijnlijk om dit te lezen. Het leed dat de ouders en broer(s) nu hebben is met geen woorden te beschrijven en ik heb echt zo ontzettend veel medelijden met deze mensen, echt niet meer normaal, het verlies van je kind, zo jong, is het allerergste wat iemand kan overkomen, daar valt niet over te twisten en ik wil hun heel veel sterkte wensen met het verwerken van hun kostbaarste verlies. Ik hun condoleer dan ook oprecht met pijn in mijn hart met hun verlies. :(
Dit gezegd hebbende moet er toch iets van mijn hart om te zeggen dat men dit nieuwsbericht wel eerlijk en correct had moeten brengen. Zo had men direct in het begin moeten schrijven dat het hier om illegaal vuurwerk ging, niet enkel het woordje vuurwerk. Daarnaast is ze herhaaldelijk in de fout gegaan door te zeggen dat het een vuurpijl betrof, terwijl de journalist haar had kunnen corrigeren of op z'n minst dit zelf had kunnen doen. Ook het feit dat ze benoemde dat haar zoon alles over vuurwerk wist en dan toch zwaar gewond raakte met de dood tot gevolg, dit door gebruik van (illegaal) vuurwerk. Daarmee wordt dan eigenlijk benadrukt dat vuurwerk per definitie zo gevaarlijk is, dat zelfs iemand met veel kennis hieraan zou kunnen overlijden, wat dus totaal maar dan ook totaal ongegrond is. Iemand die alles van vuurwerk wist, zou sowieso never nooit niet een shell op die manier afsteken, iemand met verstand van vuurwerk zou dit nooit in zijn hoofd halen om te doen. Ik vind het jammer dat dit allemaal zo wordt gebracht waarbij dan mensen juist gaan denken van dat deze jongen het niet schuld is, maar het vuurwerk, dat het vuurwerk dan wel niet deugdelijk zou zijn geweest. M.a.w. dit artikel is propaganda, niets meer en niets minder. Het gaat hier duidelijk om een statement te maken en is niet geschreven ter nagedachtenis van Jack. Jammer.. mensen gaan dus weer eens denken dat legaal vuurwerk zeer gevaarlijk is, zelfs wanneer je er HEEL veel verstand van zou hadden, wat duidelijk NIET het geval was met Jack en/of zijn vader. Zij hebben duidelijk geen verstand van vuurwerk, althans, niet van dit soort. En het was niet de eerste die werd afgestoken, dus er werd al eerder eentje afgestoken, de vader had hiertoe toestemming gegeven, hij had toch het effect van die eerder afgestoken shell kunnen zien, kunnen zien hoe snel zoiets gaat etc? Hier ontbreekt volgens mij toch iets van context, kan mij dit moeilijk voorstellen.
Als je dat standpunt hebt, kun je gewoon mensen aanspreken!Als vuurwerk liefhebbers ligt er in deze ook een stuk verantwoordelijkheid bij ons. Wij hebben die kennis. Zie je handel in zwaar illegale shit in je buurt? Tippen die handel.
Dat heeft niks met verraden te maken, maar puur gezond verstand. Mensen die hier cobra's of Shells stoken in hun woonwijk, wees blij dat ik je buurman niet ben.
Aanspreken doe ik ook juist in eerste instantie. Als het gedrag zich dan alsnog herhaald dan rest mij geen andere keuze. Massaexplosief in mijn woonwijk nee...Als je dat standpunt hebt, kun je gewoon mensen aanspreken!
Vergeet niet dat een tip in de laatste dagen er net zo goed voor zorgt dat jouw legale collectie wordt opgehaald.