Ja......wat zal het nu gaan worden, wel of niet ?.......

De VVD is om jongens, geen voorwaarde meer voor het vuurwerkverbod. Ze zijn nu gewoon volledig om, het vuurwerkverbod moet en zal er komen. Aldus Yesilgöz.

Maar volgens mij zijn de gestelde voorwaarden wettelijk bindend.
En kan hier alleen van worden afgezien als er weer een wetswijziging komt.

Daar zei ze iets van:
Het probleem met het tuig wordt niet alleen opgelost met een vuurwerkverbod, wat er wel aan zit te komen.

Niet: het moet en zal er er komen. Tenminste of ik heb het gemist
Denk eerder ruimte om niet op hun bek te gaan als hun het dit jaar niet gaan halen.

Daar zei ze iets van:
Het probleem met het tuig wordt niet alleen opgelost met een vuurwerkverbod, wat er wel aan zit te komen.

Niet: het moet en zal er er komen. Tenminste of ik heb het gemist
Dat dus, die nuance 👍

Hier maken we elkaar de kop gek om sommige uitspraken uit te vergroten en uit z’n verband te trekken. Precies dat waar de aanvoerders van een vuurwerkverbod ook niet vies van zijn…

"Dan MOET je het verbieden om het illegale vuurwerk beter aan te kunnen pakken".

Wat is daarmee veranderd? Er ZOU een verbod komen maar er moet wel aan voorwaarden worden voldaan.

En ja, ook ik denk dat er gewoon een verbod komt hoor, alleen denk ik dat ze niet veel anders zegt als vorig jaar.

Wel is het vreemd dat ze het niet meer over de voorwaarden heeft en de kans is zeer aanwezig dat ze de voorwaarden los gaan laten om aan te sluiten bij CDA en D66.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voorop gesteld dat de VVD de ultieme draai partij is en super onbetrouwbaar.
Maar als je goed naar haar luistert zegt inderdaad ja dat verbod daar gaan we naartoe, maar ze benoemt expres geen tijdstip daarvan.
Geloof me zeker bij een partij als de VVD kiezen ze uiterst zorgvuldig de woorden die ze gebruiken en als er één partij goed is in vertragen is het de VVD wel.

Voorop gesteld dat de VVD de ultieme draai partij is en super onbetrouwbaar.
Maar als je goed naar haar luistert zegt inderdaad ja dat verbod daar gaan we naartoe, maar ze benoemt expres geen tijdstip daarvan.
Geloof me zeker bij een partij als de VVD kiezen ze uiterst zorgvuldig de woorden die ze gebruiken en als er één partij goed is in vertragen is het de VVD wel.
Inderdaad. Als ze expliciet had gezegd dat het dit jaar moeten komen/ingaan was het een ander verhaal. Klinkt alsof het meer op de lange termijn is en dit jaar niet haalbaar is. We gaan het zien. He

Er gaat gewoon een verbod komen. Of we nou willen of niet. Het moet en zal gebeuren. Succes ermee daar in Den Haag.
Dit dus. Zwalkend beleid hebben de afgelopen jaren vaker gezien. Maar een verbod last-minute tócht niet door laten gaan is een zwaktebod en zou de doodsteek zijn voor het vertrouwen, wat al historisch laag is. Dit verbod is er eigenlijk al, voorwaarden of niet. Vuurwerk is een wapen, bovendien gevaarlijk en geeft ongelooflijk veel overlast. Dat is het sentiment van de meerderheid, ook in Den Haag. Het enige waar je nog op zou kunnen hopen is dat we nog een bonusjaar krijgen, ivm afwerking van de wet- en regelgeving ook op Europees niveau. Zuur dat zoals altijd de goede onder de slechte moeten leiden en dat we wederom een mooie traditie kwijtraken...

Het verbod gaat er komen en iedereen weet dat het niets te maken heeft met geweld en handhaving maar enkel met de linkse agenda mbt het milieu en de diertjes. Ze hebben het alleen zo lang en slim gespeeld dat heel de manier waarop het gegaan is nu als voorbeeld gebruikt wordt om het er ook in Duitsland doorheen te krijgen. Dat krijgen we niet meer teruggedraaid want de publieke opinie is al lang gevormd en dat mensen zeer bereid zijn om de buurman te verlinken hebben ze ook al lang voor elkaar.

Of het verbod er dit jaar komt valt nog te bezien maar geloof maar dat links alles op alles zet om dat voor elkaar te krijgen, het staat daar wel heel hoog op de agenda. De voorwaarden zullen denk ik al snel naar de achtergrond geduwd worden, weinig tot geen discussie over de belachelijke plannen voor handhaving en shows door verenigingen, accepteren zoals het er nu ligt en door. De compensatie gaat denk ik ook een handje klap worden waarmee de importeurs er redelijk tot goed uitkomen en de detailhandel in z'n zak gescheten wordt. Ondernemersrisico he meneer en doe ze de groeten bij het UWV als je het hoofd niet meer boven water kan houden.

Het verbod gaat er komen en iedereen weet dat het niets te maken heeft met geweld en handhaving maar enkel met de linkse agenda mbt het milieu en de diertjes. Ze hebben het alleen zo lang en slim gespeeld dat heel de manier waarop het gegaan is nu als voorbeeld gebruikt wordt om het er ook in Duitsland doorheen te krijgen. Dat krijgen we niet meer teruggedraaid want de publieke opinie is al lang gevormd en dat mensen zeer bereid zijn om de buurman te verlinken hebben ze ook al lang voor elkaar.

Of het verbod er dit jaar komt valt nog te bezien maar geloof maar dat links alles op alles zet om dat voor elkaar te krijgen, het staat daar wel heel hoog op de agenda. De voorwaarden zullen denk ik al snel naar de achtergrond geduwd worden, weinig tot geen discussie over de belachelijke plannen voor handhaving en shows door verenigingen, accepteren zoals het er nu ligt en door. De compensatie gaat denk ik ook een handje klap worden waarmee de importeurs er redelijk tot goed uitkomen en de detailhandel in z'n zak gescheten wordt. Ondernemersrisico he meneer en doe ze de groeten bij het UWV als je het hoofd niet meer boven water kan houden.
Verwacht jij een uitloopjaar?

Precies dat, roep dat ook al tijden... het is één grote leugen. Het is MILIEU en MILIEU en wat een toeval dat de linkse meute nu regeert en de VVD het handje vast mag houden met valse beloftes.

Verwacht jij een uitloopjaar?
Een uitloopjaar zou van toepassing zijn als ze alles rond hebben en de wet pas volgend jaar in laten gaan. Ik denk dat ze het dit jaar niet rond krijgen of niet op tijd rond krijgen om de wet dit jaar in te laten gaan. Maar het is natuurlijk koffiedik kijken en ik moet eerlijk toegeven dat het ook deels op hoop gebaseerd is.

Mogelijk dat het wel op een uitloopjaar zou gaan lijken als er zo lang onduidelijkheid blijft dat importeurs niets of niet genoeg meer kunnen bestellen en we aangewezen zijn op de aanwezige voorraad en natuurlijk op overige bronnen.

Een uitloopjaar zou van toepassing zijn als ze alles rond hebben en de wet pas volgend jaar in laten gaan. Ik denk dat ze het dit jaar niet rond krijgen of niet op tijd rond krijgen om de wet dit jaar in te laten gaan. Maar het is natuurlijk koffiedik kijken en ik moet eerlijk toegeven dat het ook deels op hoop gebaseerd is.

Mogelijk dat het wel op een uitloopjaar zou gaan lijken als er zo lang onduidelijkheid blijft dat importeurs niets of niet genoeg meer kunnen bestellen en we aangewezen zijn op de aanwezige voorraad en natuurlijk op overige bronnen.
De vraag is wat en wie gaan er dan door? Weinig ondernemers (zowel invoer als verkoop) gaan een jaar lang kosten maken met een mogelijke kans dat er eventueel misschien wellicht nog een jaar verkocht mag worden.

En al die kosten dan voor alleen rest voorraad verkoop? Dat lijkt me geen scenario dat gaat plaats vinden...

Die zullen er eerder toe geneigd zijn wellicht. Maar meer onzekerheid betekent logischerwijs ook minder freakprijzen.

En je gaat niet heel Nederland voorzien met 10-20 freakshops, vrees ik.
Maakt voor ons niks uit. Wel voor de gemiddelde consument die in november en december wilt gaan bestellen.

• Like
Waarderingen: GMP
Back
Bovenaan