Is jouw kerstboom echt of nep?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Een kerstboom hoort erbij in december, heerlijk die sfeer met verlichting en ballen in een boom. De ene zweert bij een échte kerstboom, op kluit, op een kruis, zelf uitgekozen in een veld, maar er worden ook ontzettend veel kunstbomen verkocht.

Welke boom heb jij en waarom kies je daarvoor? :kerst:

Een echte natuurlijk, maar wel met kluit zodat hij (of zij) nog verder kan leven..Kunstbomen passen in de categorie plastic gazonnetjes en gas-BBQ's ;)

Ik roep al jaren dat kerst geen kerst is zonder échte boom. En toch heb ik ondertussen een nepperd aangeschaft uit gemakzucht. Ik heb ook 0 principes ook.

Wij hebben ieder jaar 2 prachtige neppe kerstbomen in huis.
Het zijn knetter mooie en volle bomen met diverse soorten takken, dennenappels, rode bessen etc in verwerkt.

Half oktober begint dit huis kerst te kleuren.
Kan niet wachten :kerst:

Plastic en kerst gaan gewoon niet samen. Einde discussie.

Na sinterklaas een echte (metkluit) boom aanschaffen en 21 dagen van genieten. Heerlijk

Vorig jaar heel sterk getwijfeld over een nepperd, uiteindelijk toch weer een echte aangeschaft en simpel, dat blijven we (voorlopig) gewoon doen! :)
Heerlijk om die boom uit te zoeken in het veld, markeren, omzagen en meenemen dat ding, die geur is fantastisch en de beestjes nemen we ff voor lief.

Kijk er nu alweer naar uit, enige zorgen die ik heb is dat de kwekerij zichtbaar meer klanten heeft de laatste jaren en er dus weinig mooie bomen meer zijn van een goed formaat, alle velden raken leeg en nieuwe aanwas duurt gewoon vele jaren. :shy:

Altijd een neppe, zwarte decoratie. Vanaf dat ie staat stapelen de cadeautjes er omheen zich op.
De boom staat meestal wel recht, niet zoals op de foto.

Bijlagen

• 20191220_214217.jpg
    20191220_214217.jpg
    143,1 KB · Weergaven: 0
Een neppe boom de laatste jaren, maar de vrouw wou dit jaar een echte dus misschien komt die er wel dit jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan