Is het afgelopen met doorlonten?

Lucas

VWC lid
Is het nu echt niet meer mogelijk om cakes door te lonten, nu er geen lont meer verkocht mag worden in Nederland? Cakeboxen kun je natuurlijk wel aan elkaar verbinden door het reservelont, maar zijn er nog opties voor losse cakes?

Losse cakes hebben ook reservelonten. Die zijn tegenwoordig verplicht. Ik heb even gemist dat het niet meer verkocht mag worden. dat zou wel jammer zijn. Veiligvuurwerk heeft het nog, misschien toch maar even een extra rol inslaan dan!

Een winkel die in Nederland is gevestigd mag niet openlijk P1 artikelen (waaronder viscolont) aanbieden. Het is echter niet verboden om viscolont te bezitten.
Importeren uit het buitenland is niet verboden dus via buitenlandse winkels kun je viscolont kopen.
Realiseer je dat doorlonten volgens het Vuurwerkbesluit (nog) niet legaal is.

Veiligvuurwerk heeft het nog, misschien toch maar even een extra rol inslaan dan!

Ik denk dat de afgelopen weken alle shops gestopt zijn, want ook Veiligvuurwerk heeft het niet meer..

Verder is het vanuit veel buitenlandse bedrijven onmogelijk om naar Nederland te verzenden (ik neem aan vanwege deze wetgeving).

Tsja, dan moeten we maar boven het vuurwerk gaan hangen om te fakkelen... Dat vinden ze blijkbaar veiliger :P

Ik denk dat de afgelopen weken alle shops gestopt zijn, want ook Veiligvuurwerk heeft het niet meer..

Verder is het vanuit veel buitenlandse bedrijven onmogelijk om naar Nederland te verzenden (ik neem aan vanwege deze wetgeving).

Tsja, dan moeten we maar boven het vuurwerk gaan hangen om te fakkelen... Dat vinden ze blijkbaar veiliger :P

Er zullen ongetwijfeld een aantal winkels zijn die wel verzenden; P1 is immers geen (consumenten) vuurwerk en wordt daarom ook niet zo aangerekend. Zie winkels in de directe buurlanden. Kijk ook naar (online) winkels in andere landen dan de bekende landen in het oosten van de EU.

Nogmaals: het bezitten en aanschaffen van viscolont is niet illegaal in Nederland, het toepassen op vuurwerk wel.

Ooh sorry ik had het niet gecheckt! Ik had het er laatst met een neef over die daar nog een rol had gekocht. Ik ging er dus van uit dat het nog mogelijk was.

Nou dan moeten we maar net zoals vroeger de lontjes uit de romeinse kaarsen gaa.. oh wacht shit, die hebben we ook niet meer :bonk:

Er zijn voldoende alternatieven om aan visco te komen (google, tip: typ Duitse benaming in). Liever professioneel viscolont toepassen (als je het toch wilt doen) dan vuurwerk uit elkaar halen. Dat laatste is immers net zo illegaal als doorlonten.

Vanaf nu wordt het fakkelen... en dat is inderdaad minder veilig dan doorlonten. Maar het is niet anders. Kijk ook naar de straf van een ander forumlid(koen ofzo?) voor voornamelijk doorlonten, dat is het niet waard.

doorlonten mocht toch al niet? begrijp het bericht niet helemaal.

Doorlonten mag niet, viscolont bezitten wel. Het openlijk aanbieden van visco en andere categorie P1 artikelen in Nederland is sinds eind 2015 niet meer toegestaan; het bezitten is wél toegestaan.

*zucht* Nederland... Waar zijn ze toch mee bezig met al die kromme regels? Niet mogen verkopen, wel mogen bezitten maar dan weer niet mogen toepassen terwijl het eigenlijk ervoor zorgt dat het veiliger wordt? >.<

Back
Bovenaan