emieloss
VWC lid
Hoe zit dat dan met elektronische ontstekers ? Is dat ook niet een vorm van doorlonten ?
dat mocht zowiezo al niet

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Hoe zit dat dan met elektronische ontstekers ? Is dat ook niet een vorm van doorlonten ?
Tja verboden in Nederland misschien voor de rest kan je het wel overal krijgen.![]()
Snap echt niet de logica achter dit verbod. Nu gaan juist de mensen die een show willen geven met meerdere boxen er dichterbij staan om zo zonder vertraging te volgende box aan te steken, in andere woorden er wordt gevaarlijk gedrag gestimuleerd.
Snap ook niet waarom er niet vanuit de fabrikanten een oplossing wordt aangeboden , doormiddel van een betrouwbaar "klik systeem" om lonten te verbinden , desnoods iets kant en klaars met verschillende delays waar je uit kan kiezen. Lijkt mij dat het daardoor alleen nog maar veiliger wordt.
Kunnen wij niet ergens een petitie beginnen ?![]()
Ik heb altijd begrepen, maar verbeter me gerust als ik het fout zeg, dat het verbod op doorlonten en elektrisch ontsteken te maken heeft met omstanders. En dan specifiek het feit dat het voor passerende omstanders onduidelijk is wanneer iets afgaat (elektronisch) of denken dat het klaar is terwijl de volgende cake op het punt van afgaan staat (doorlonten).
De regels in Nederland zijn zo achterlijk dat het bijna onze plicht is om ze te overtreden.
Heb ook wat gevonden, alleen geen snel lont meer jammer genoeg. Lonten van cakes zijn niet lang genoeg, het gaat erom om bijvoorbeeld een combinatie box met een andere combinatie box te verbinden, dan is het reserve lont te kort. Bedankt voor het mee denken!