Internetconsultatie: Besluit Veilige Jaarwisseling

Laat ik dan even een woord van dank uitspreken richting HVLV. Ik weet ook niet wat ze doen en hoe ze dat doen, maar ik denk dat wij hier allemaal zien dat de 'stemming' aan het omslaan is. Dat is althans mijn gevoel. De nieuwsberichten over dat mensen vuurwerk afsteken gaan missen, waarom een vuurwerkverbod niet werkt, etc rijzen de pan uit. Misschien vanwege de algoritmes waar in ik zit maar ik lees nog maar weinig pro-vuurwerkverbod nieuwsberichten. Nu ook recent de kamervragen van de BBB. Waar rook is, is vuurwerk. En of dat nu wel of niet (volledig) door HVLV komt, het tegengeluid lijkt krachtiger dan ooit en dat is hoe dan ook meer dan welkom nu er nog een piepklein kansje is dat het verbod toch niet door gaat of uitgesteld wordt (in Den Haag kun je dingen immers lang uitstellen, zoals dat "kwartje van kok" wat er tot op heden niet meer af is gegaan).

Verder, 1152 reacties klinkt als veel. Maar ik heb geen idee hoeveel reacties gemiddeld bij een consultatie binnenkomen. Ik heb er nu voor het eerst 1 ingevuld. Ze hebben in ieder geval de komende weken wat te doen daar. Als ik de kamervragen van de BBB lees hebben zij dat al gedaan zoals met die vraag over willekeur bij Burgemeesters wat hier op het forum en in de consultatiereacties ook meermaals in aangekaart door onder andere mede-Zoetermeerders.

Back
Bovenaan