Ik stop met Oud en Nieuw..

Het is heel erg lastig om dit soort schade bij iemand te kunnen verhalen tenzij je echt bewijs hebt. Eigenlijk het enige manier is alles op video vast leggen.
Het is eigenlijk te triest voor woorden maar heb dit jaar een camera aan der straatkant geplaatst aan het raam. Deze heeft alles opgenomen van 23:45 t/m 2:45.
Nu heb ik heel eenvoudig alle beelden dat ik zelf sta te stoken maar mocht het nodig zijn (dit jaar niks bijzonders gebeurt) heb ik bewijs materiaal.

ja maar dat is toch niet normaal meer als je op die manier oud en nieuw moet vieren.Ze moeten dat tuig gewoon aanpakken en hard ook.

Heb zelf een aantal jaren geleden meegemaakt dat een buurman beweerde vuurwerk in zijn oog te hebben gehad en dat zou door mijn vuurwerk gekomen zijn. (meneer stond op dat moment ook zelf met vuurwerk/ufo ballon te *****n)
Hij probeerde mij hier voor aansprakelijk te stellen maar de verzekering zijn toen dat iedereen op eigen risico naar buiten gaat met oud en nieuw.
Het enige waarmee hij het had kunnen bewijzen was met een video en zelfs dan zou ik het nog moedwillig gedaan moeten hebben.

Helaas ga je door zulk soort dingen er allemaal heel anders over nadenken en nu ben ik dus zelfs genoodzaakt om camera op te hangen voor het geval dat.

Laatst bewerkt:
Heb zelf een aantal jaren geleden meegemaakt dat een buurman beweerde vuurwerk in zijn oog te hebben gehad en dat zou door mijn vuurwerk gekomen zijn. (meneer stond op dat moment ook zelf met vuurwerk/ufo ballon te *****n)
Hij probeerde mij hier voor aansprakelijk te stellen maar de verzekering zijn toen dat iedereen op eigen risico naar buiten gaat met oud en nieuw.
Het enige waarmee hij het had kunnen bewijzen was met een video en zelfs dan zou ik het nog moedwillig gedaan moeten hebben.

Helaas ga je door zulk soort dingen er allemaal heel anders over nadenken en nu ben ik dus zelf genoodzaakt en camera op te hangen voor het geval dat.

Tja nu begrijp ik het wel ben je mooi klaar mee dan...:frusty:

Echt sneu, veel beterschap.
Ik had ook zo'n gek die maar koopt zonder er iets van af te weten.
Hij stak een waaier aan in een veel te kleine tuin met aan 1 kant hogen muren, resultaat vuurwerk knalt tegen de muur en kwam zo vlak naast mij tot ontploffing (ik was net een pot aan het neerzetten).
Ik heb niks maar op video zag ik pas echt hoeveel geluk ik had.
Moeten winkels ook niet meer advies geven bij de aankoop van vuurwerk, hier (Belgie) koop je je vuurwerk zonder ook maar enige vorm van uitleg of advies.

Ik zou die vent gewoon tippen bij de politie volgend jaar. Wat je vooral niet moet doen is oud en nieuw opgeven voor zo'n idioot

Vindt het echt naar voor je man! Maar met oud en nieuw,hangt er gewoon wat in de lucht. Mensen draaien helemaal door! Oergevoel komt naar boven,risico's worden er genomen. Het lijkt alsof men deze dag ziet,als een vrijbrief voor roekeloosheid. Helemaal als er alcohol of andere middelen,in het spel zijn. Maar goed,het is natuurlijk fucked up,als jou zoiets overkomt. Heb zelf wel eens mijn enkel verbrand,door een foutje van een ander. Dat was ook geen pretje,maar daarna is het alleen maar erger geworden,met mijn passie. Let natuurlijk goed op,maar daarmee ben je er niet,helaas! Bij ons in de straat,was alles zonder problemen verlopen. Alleen een cakeje,van iemand uit de straat,viel om. Waarna meneer gelijk,een vuurwerkgrip haalde.

Maar ik zou er wel werk van maken,Robbie! Zoiets moet je niet onbestraft laten! En ik hoop dat je er later,mischien anders tegen aan kijkt. En gewoon weer je ding kan doen.

Damn wat heftig kerel! Wat ontzettend *** dat dit weer door de onbenullige medemens gedaan moet worden! Komt hard aan als een doorgewinterde liefhebben klaar is met het consumentenvuurwerk, dat geeft aan hoeveel impact dit heeft. Ontzettend veel sterkte en we gaan elkaar zoiezo nog wel tijdens de shows zien.

Weet je wat me net te binnen schoot. Waarom ben je klaar met consumenten vuurwerk. Blijf dat gewoon met plezier doen kerel, maar ga je dan richten tegen illegale knallers. Echt te gek voor woorden dat mensen zo onbenul met die dingen omgaan. Sowieso drank + vuurwerk is echt de slechtste combinatie ( net zoals drank en rijden ) die je kan bedenken! Keep faith!

Wat een vervelende ervaring zeg! helaas blijft het maar gebeuren bij onschuldige toeschouwers.
Ik wens je beterschap en hoop op een goed herstel.
Aangifte zou ik in dit geval ook zekers doen aangezien je buurman zeer onverantwoord met het vuurwerk is omgegaan.
Over het beëindigen van je hobby moet je maar rustig nadenken, ik begrijp dat je er nu absoluut geen zin meer in hebt, maar tegen het eind van het jaar kan dit wellicht weer anders zijn.

Weet je wat me net te binnen schoot. Waarom ben je klaar met consumenten vuurwerk. Blijf dat gewoon met plezier doen kerel, maar ga je dan richten tegen illegale knallers. Echt te gek voor woorden dat mensen zo onbenul met die dingen omgaan. Sowieso drank + vuurwerk is echt de slechtste combinatie ( net zoals drank en rijden ) die je kan bedenken! Keep faith!

Ja is gewoon de eerste reactie omdat het nogal heftig was...maar dat draait hopelijk wel weer wat bij met de tijd. :)

nou een rechtzaak aanspannen gaat wel wat ver maar een goed gesprek houden met de persoon,
kan namelijk nooit kwaad en gewoon duidelijk zijn en misschien dat jullie beide tot een goede oplossing komen.

maar wel erg vervelend dat je een gat in je hoofd heb
door andermans doen.

Gister dacht ik om 12 uur even mijn showtje te schieten..maar ik was nog niet halverwege
kwam een vriend van een overbuurman naar buiten met zijn illegale klappers.Hij gooit
er dus een paar neer echt idiot harde klappen voor in de straat en ik zei al tegen mijn pa
dat ik het echt onnozel vond....maar oke ik was bezig met mijn showtje en precies
op het moment dat ik de volgende plank wil ontsteken hoor ik een enorme dreun
achter me en klapt er iets keihard tegen mijn hoofd had spontaan een piep in mijn oren
plus zag gewoon sterretjes.Voelde een heel dof gevoel aan 1 kant van mijn hoofd dus wist wel
dat het goed mis was gevolg een klein gat in mijn hoofd waar het bloed uit gutste...wond dicht laten maken en zit nu dus met mijn hoofd helemaal in het verband.Helaas is dit ook meteen mijn laatste oud en nieuw geweest...ga me verder focussen op shows door het jaar heen.De lol is er wel vanaf bij mij.Had een mooie collectie maar kon er niet meer echt van genieten daarna grootste domper ooit.:cry:

tering dat is zwaar ***** man dat je door zo n debiel letsel oploop.....daarom hoop ik echt dat die zware shitzooi dit jaar nog verboden word wereldwijd...vind het nog steeds onbegrijpelijk dat iedereen maar aan dat spul kan komen.

heel veel sterkte en hopelijk voel je je eigen aan het einde van het jaar wel veilig genoeg om weer op jou manier oud en nieuw te vieren......

pfff wat een verhaal zeg! Maar hopelijk geef je niet de brui aan het consumentenvuurwerk man, laat zo'n enkele idioot niet jouw lol en hobby verpesten...dat gun je hem toch niet?

Ik snap wel dat je er nu een beetje klaar mee bent hoor...het lijkt tegenwoordig wel of iedereen aan die lompe knallers kan komen....bah!

pfff wat een verhaal zeg! Maar hopelijk geef je niet de brui aan het consumentenvuurwerk man, laat zo'n enkele idioot niet jouw lol en hobby verpesten...dat gun je hem toch niet?

Nee daar heb je ook gelijk in...Ga me er in ieder geval voor inzetten dat dit soort taferelen hier in de straat niet meer kunnen voorvallen.Hun zouden ook beter moeten weten...volwassen kerels totaal geen normen of waarden meer echt diep triest.

Echt vervelend voor je gozer.. Ik weet wel als er bij mij iets gebeurd dat ik er ook snel klaar mee ben, maar dat zal vast tegen volgend jaar wel weer bij trekken. Het vervelende doet zich voor dat jij, iemand die zich netjes gedraagt, rekening moet houden met de gene die dat niet doen. Een omgekeerde wereld, maar helaas is dat laatste tijd overal de realiteit.

Ben weer een beetje rond aan het struinen voor 2015/2016 maar ik herken me hier helemaal in. Loop nu ook al meer dan 10 jaar met een suis in alletwee mijn oren van minstens 40dB. Ook een dronken ******** die een zware knaller pal naast een jongen van 12-13 neergooit die een klein potje aan het aansteken is.. Voordat ik mijn oren kon beschermen ging ie af. Ik vervloek die gozer nog dagelijks maar heb mijn hobby er niet door laten verpesten. Ik hoop ook dat de mede-liefhebbers hier een plekje kunnen vinden zonder dronken imbecielen die het voor iedereen verpesten.

Dat soort misselijkmakende idioten lopen er ook elk jaar weer! Je zou ze een knaller in hun achterste willen stoppen! Thumbs up, dat je gewoon doorgaat met je hobby! Wij liefhebbers laten ons niet zo gauw ergens door tegenhouden ondanks zo'n nare ervaring! De medische klachten die je er aan hebt overgehouden zijn natuurlijk erg vervelend! Dat soort idioten zou je meteen op het vreugdevuur willen gooien!

Back
Bovenaan