De meeste cakes en vuurpijlen bevatten flash in Nederland.
met dat verschil dat het in cakes en vuurpijlen in zeer beperkte hoeveelheden voorkomt en het daar gebruikt wordt voor de verspreiding/burst op grote hoogte en niet voor de knal op de grond.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
De meeste cakes en vuurpijlen bevatten flash in Nederland.
Oei dat klinkt niet best haha! Hallo meneer agent, ik kom aangifte doen tegen mijn kind.
met dat verschil dat het in cakes en vuurpijlen in zeer beperkte hoeveelheden voorkomt en het daar gebruikt wordt voor de verspreiding/burst op grote hoogte en niet voor de knal op de grond.
Op rechtspraak.nl heb ik vrij snel 2 uitspraken gevonden dat mensen hun huurhuis zijn uitgezet i.v.m. het aantreffen van ILLEGAAL vuurwerk. (En het ging niet over belachelijk grote hoeveelheden!)
Kijk ff bij: uitspraken, zoeksleutel: vuurwerk.
mocht knal(of sier-)vuurwerk met flashkruit, onverhoopt, ooit legaal worden in Nederland dan zullen mijn kinderen zolang zij onder mijn dak wonen het nooit krijgen of mogen bezitten. Doen ze het toch dan zijn er meer dan genoeg ingrijpende zo niet draconische sancties die ik meer dan bereid ben om te treffen.
Ik investeer niet in mijn kinderen en hun toekomst om ze het te laten ver*****n met die bende. Kom niet aan met die onzin als het is net zo veilig bij normaal gebruik, want die vlieger gaat niet op. Je kunt van jonge kinderen, pubers en zelfs begin twintigers niet uitgaan van normaal gebruik. Beperkt beoordelingsvermogen, eventuele inname en groepsdruk / haantjesgedrag zijn een slechte combi met dit soort spul.

Ik kan me in tegenstelling tot velen hier dan ook niet zo druk maken om de nieuwe stooktijden, en zal er ook geen traan om laten als de importeurs in navolging van de babypijlen ook de kaarsen en shocks in de ban zouden doen. Het spul is te klein, te goedkoop en te aantrekkelijk om te misbruiken.
Mijn ouders hebben mij vroeger ook gestrafd op mijn 14e, al mijn vuurwerk was weg en hun hadden het naar de brandweer gebracht..De reden was dat mij pa die "zooi" niet in zijn huis wilde. Reed toen gewoon om 0.00 op mn fietske naar het plaatselijke Chinese restaurant, die altijd ratelbanden uitdeelden.
Ik ben zelf geen vader, maar mocht mijn kind zwaar illegaal vuurwerk op zijn kamer hebben, dan hoeft dit niet via de politie opgelost te worden. Verder denk ik dat de rol van Social media/Internet, een hele grote boosdoener is geworden en dat enorm veel ouders niet beseffen waar hun kinderen mee bezig zijn, of op hun kamertje hebben liggen.
Toen wij 14 waren, hadden we een meterpakketje, wat kanonslagen en Belse strijkers..
mocht knal(of sier-)vuurwerk met flashkruit, onverhoopt, ooit legaal worden in Nederland dan zullen mijn kinderen zolang zij onder mijn dak wonen het nooit krijgen of mogen bezitten. Doen ze het toch dan zijn er meer dan genoeg ingrijpende zo niet draconische sancties die ik meer dan bereid ben om te treffen.
Ik investeer niet in mijn kinderen en hun toekomst om ze het te laten ver*****n met die bende. Kom niet aan met die onzin als het is net zo veilig bij normaal gebruik, want die vlieger gaat niet op. Je kunt van jonge kinderen, pubers en zelfs begin twintigers niet uitgaan van normaal gebruik. Beperkt beoordelingsvermogen, eventuele inname en groepsdruk / haantjesgedrag zijn een slechte combi met dit soort spul.
Ja waar meer handen kapot mee zijn gegaan dan onderhand nu 10 jaar Cobra 6. He, de Böller A bijvoorbeeld.
Wordt het weer zo'n discussie jongens?
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12/video_tiener_doet_how_to_hypot.html#comments
Deze jongen zal vast hier ook wel bekend zijn.
Ik weet van bepaalde mensen dat er bij hun een snaar los zit.. Bij jou een hele gitaar.
Jij gaat je kinderen als ze 18 zijn zeker ook amstel radler laten zuipen inplaats van jupiler omdat daar 5,6 procent alcohol inzit?
Nee zon discussie wordt het niet. Waar ik meer op doelde, is het feit dat een vader de hulp inschakeld van een andere partij, ik vind dat meer een teken van zwakte en denk dan ook dat een vader dit zelf op moet lossen met zijn kind op een andere manier.
Nog even over vroeger, je zit er helemaal naast.
Schijnheilig doen is onzin....in mijn tijd was er geen/amper zwaar vuurwerk en al zeker niet het spul waar de jeugd nu mee loopt.
De strijkertjes die wij hadden werden op de basischool verkocht voor 0,25ct per stuk en gehaald door de oudere broers van die ventjes. Je kocht dan een zakje vol voor 5 gulden en dat was het.
Het enige wat je toen zag, maar dan ook nog zelden, was dat ze deze openbraken en in en glazen flesje stopten. Dit vonden wij destijds al kneuzen, kun je nagaan.
Pas later is er zwaarder vuurwerk gekomen in bv Baarle, om eerlijk te zijn konden wij dit niet kopen van onze 5 gulden zakgeld per week. De enige baan die ik toen had was in de zomervakantie 4 weken werken bij een boer, en van dat geld moest ik het doen.
Internet , whatsapp, of mobieltjes waren er niet.
Als ik mn maatjes nodig had, dan zochten we elkaar op, we speelden op straat en waren gebonden aan de plaatselijke lektuurwinkel voor ons vuurwerk.
Al in November ging je daar smeken om een "folder" ,
vaak gewoon een blank papier met een rijtje spullen. Naar dit briefje lag te dan elke avond uren te staren, en elke dag probeerde je zoveel mogelijk bij elkaar te rekenen tot slapeloze nachten toe.
Geld van mijn ouders voor vuurwerk heb ik nooit gehad. In de tijd dat ik thuiswoonde heb ik het altijd moeten doen met vaak een meterpakketje, wat strijkers van school, en wat ratelbandjes van de Chinees. De Chinees schoot wel altijd wat zwaardere blokken en shells, waar ik dan ook bijna elke jaarwisseling ging kijken, omdat mijn ouders niks om vuurwerk gaven.
Met de komst van internet ben ik al vrij snel moderator geworden op een zeer groot vuurwerkForum, en later overgestapt naar Vuurwerkbelgie.
Noem mij maar schijnheilig, vele van jullie hebben een totaal verkeerd beeld van de mentaliteit die wij vroeger hadden wat betreft het gebruik van vuurwerk.
Ik heb altijd genoten van elke jaarwisseling, en vind het soms erg jammer dat er anders over ons gedacht wordt. Als ik me veel tijdens de jaarwisseling met zwaar spul had bezig gehouden, dan had je dat gewoon eerlijk gehoord van me.
Ik ga er over ophouden, anders wijken we er teveel vanaf maar was geen persoonlijk aanval verder Thunderboy. Maar we verschillen gewoon van mening