Hypotheek in gevaar bij illegaal vuurwerk

De meeste cakes en vuurpijlen bevatten flash in Nederland.

met dat verschil dat het in cakes en vuurpijlen in zeer beperkte hoeveelheden voorkomt en het daar gebruikt wordt voor de verspreiding/burst op grote hoogte en niet voor de knal op de grond.

Oei dat klinkt niet best haha! Hallo meneer agent, ik kom aangifte doen tegen mijn kind.

tsja wie niet horen wil moet maar voelen. Je bent nooit te jong om te leren dat alle acties in het leven gevolgen hebben...ook al wil je ze wellicht niet zien.

met dat verschil dat het in cakes en vuurpijlen in zeer beperkte hoeveelheden voorkomt en het daar gebruikt wordt voor de verspreiding/burst op grote hoogte en niet voor de knal op de grond.

Thunderkings.... Dus eigenlijk alles wat knalt vind je slecht. Nou ben je snel klaar

Maar je eigen kind aangeven, nooit. Gooi het dan de Maas in of gooi het weg. Zeker tegenwoordig help je er een kind echt niet mee. Sterker nog, je helpt hem verder de goot in

Op rechtspraak.nl heb ik vrij snel 2 uitspraken gevonden dat mensen hun huurhuis zijn uitgezet i.v.m. het aantreffen van ILLEGAAL vuurwerk. (En het ging niet over belachelijk grote hoeveelheden!)
Kijk ff bij: uitspraken, zoeksleutel: vuurwerk.

Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat het in het huur contract stond, bij mij stond er ook niets in maar ze hebben het gelijk getrokken aan een wietplantage in huis. Dus huis uit zetting.

mocht knal(of sier-)vuurwerk met flashkruit, onverhoopt, ooit legaal worden in Nederland dan zullen mijn kinderen zolang zij onder mijn dak wonen het nooit krijgen of mogen bezitten. Doen ze het toch dan zijn er meer dan genoeg ingrijpende zo niet draconische sancties die ik meer dan bereid ben om te treffen ;-).

Ik investeer niet in mijn kinderen en hun toekomst om ze het te laten ver*****n met die bende. Kom niet aan met die onzin als het is net zo veilig bij normaal gebruik, want die vlieger gaat niet op. Je kunt van jonge kinderen, pubers en zelfs begin twintigers niet uitgaan van normaal gebruik. Beperkt beoordelingsvermogen, eventuele inname en groepsdruk / haantjesgedrag zijn een slechte combi met dit soort spul.

Ik snap dat je je kinderen wil beschermen,en er is niemand die jou kan vertellen hoe jij je kinderen moet opvoeden, maar ze aangeven is wel het slechtste wat je kan doen. Je bezorgt je kind gelijk een strafblad,lekker pa kan ik niet meer worden wat ik wil.
Zoals ik al zeg ik snap dat je je kinderen iets bij wil brengen,maar ik weet niet hoe het bij jou was maar bij mij was het,alles wat mijn ouder verboden was een stuk interessanter dan de dingen die ik mocht,en maakte mij niet uit wat er tegenover stond wilden het dan toch proberen. Zo zou ik 10.000 gulden krijgen als ik niet zou gaan roken. Ha ik was 12 pafte als een ketter.mocht geen vuurwerk afsteken voor 31 dec. Ben volgens mij 8x bij halt geweest. En zo zijn er nog wel meer dingen,verbeiden is niet altijd de beste manier,maar goed ik heb het boek opvoeden ook niet geschreven en probeer ook mijn best te doen bij mijn kleine iedereen heeft zijn eigen manier,we komen er over een paar jaar wel achter of het geslaagd is.

Ik heb al een hekel aan verraders maar Je eigen kinderen aangeven voor vuurwerk dat is wel het laatste wat ik zou doen! Als Je het niet zelf kan oplossen dan je doe iets niet goed.

Je huis uit voor vuurwerk is wel echt de zwaarste straf die je kunt bedenken. Als je 10 karton cobra 6 op zolder heb staan dan ben ik het er mee eens maar ik vrees dat elke diender z'n eigen draai er aan gaat geven en dat er zodadelijk eerlijk mensen een probleem hebben.

Dan hebben ze in Spanje toch een probleem scav, daar hebben ze geen eens knallers zonder flash.

Als ik de beelden zie van 14 jarige jochies die pronken op YT met een collectie uiteenlopend illegaal vuurwerk dan wordt ik daar niet vrolijk van nee. Ik heb er geen enkel probleem mee als mijn kinderen vuurwerk willen kopen of stoken, maar zoals alles in het leven zijn er grenzen. En het illegale spul is voor mij een duidelijke grens die ik ze van te voren zeker duidelijk zal maken.

Zoals Nismo terecht aangeeft heeft ieder zijn eigen wijze en we zullen zien wat het beste werkt, ik ga er van uit dat het niet nodig zal zijn om met ze langs bureau te gaan, omdat ze tegen die tijd weerbaar genoeg zullen zijn om nee te zeggen als het spul wordt aangeboden. Zoals ik dat vroeger ook was in de hoogtij dagen van de strijkers.

Ik kan me in tegenstelling tot velen hier dan ook niet zo druk maken om de nieuwe stooktijden, en zal er ook geen traan om laten als de importeurs in navolging van de babypijlen ook de kaarsen en shocks in de ban zouden doen. Het spul is te klein, te goedkoop en te aantrekkelijk om te misbruiken.

een kind je huis uitzetten als het minderjarig is, is niet echt een optie he tresher ;-)

en wat betreft Spanje....in Amerika zetten ze mensen jarenlang vast na drie misdrijven...dus..
lekker belangerijk...ik leef hier niet daar...

Ik kan me in tegenstelling tot velen hier dan ook niet zo druk maken om de nieuwe stooktijden, en zal er ook geen traan om laten als de importeurs in navolging van de babypijlen ook de kaarsen en shocks in de ban zouden doen. Het spul is te klein, te goedkoop en te aantrekkelijk om te misbruiken.

jij bent het volkomen met arno bonte eens ofniet? Maar dat terzijde.

Wat ben jij voor een sul als vader zeg, kind aangeven als hij iets illegaals doet. Als dat jou manier van opvoeden is dan mag je nog veel leren.

Agjaa je kan later trots zeggen: Mijn kind heeft een strafblad door mij, omdat hij 1 nitraatje had. chapeau!

Mijn ouders hebben mij vroeger ook gestrafd op mijn 14e, al mijn vuurwerk was weg en hun hadden het naar de brandweer gebracht..De reden was dat mij pa die "zooi" niet in zijn huis wilde. Reed toen gewoon om 0.00 op mn fietske naar het plaatselijke Chinese restaurant, die altijd ratelbanden uitdeelden.

Ik ben zelf geen vader, maar mocht mijn kind zwaar illegaal vuurwerk op zijn kamer hebben, dan hoeft dit niet via de politie opgelost te worden. Verder denk ik dat de rol van Social media/Internet, een hele grote boosdoener is geworden en dat enorm veel ouders niet beseffen waar hun kinderen mee bezig zijn, of op hun kamertje hebben liggen.

Toen wij 14 waren, hadden we een meterpakketje, wat kanonslagen en Belse strijkers..

Ik spreek je over een jaar of 15 nog wel mikeapd, op jouw leeftijd had ik ongetwijfeld hetzelfde geroepen.

Jullie gaan er met zijn allen vrolijk vanuit dat ze het spul in huis halen, ik denk niet dat het zover komt. We zullen het zien...het duurt nog wat jaartjes tot ze in de gevaren zone zitten.....

Mijn ouders hebben mij vroeger ook gestrafd op mijn 14e, al mijn vuurwerk was weg en hun hadden het naar de brandweer gebracht..De reden was dat mij pa die "zooi" niet in zijn huis wilde. Reed toen gewoon om 0.00 op mn fietske naar het plaatselijke Chinese restaurant, die altijd ratelbanden uitdeelden.

Ik ben zelf geen vader, maar mocht mijn kind zwaar illegaal vuurwerk op zijn kamer hebben, dan hoeft dit niet via de politie opgelost te worden. Verder denk ik dat de rol van Social media/Internet, een hele grote boosdoener is geworden en dat enorm veel ouders niet beseffen waar hun kinderen mee bezig zijn, of op hun kamertje hebben liggen.

Toen wij 14 waren, hadden we een meterpakketje, wat kanonslagen en Belse strijkers..

Ja waar meer handen kapot mee zijn gegaan dan onderhand nu 10 jaar Cobra 6. He, de Böller A bijvoorbeeld.

Wordt het weer zo'n discussie jongens?

Een kind van 14 kan verstandiger zijn dan een kerel van 42. Vroeger had je ook zwaar vuurwerk, Dark Ages ofzo heette dat? O daar hebben we het nu niet meer over maar wel allemaal lekker zelf hard en zwaar gestookt hebben en nu schijnheilig lopen doen. Vele vernielingen, gewonden en zelfs doden.

Daarbij is deze ontwikkeling op zijn eind. Internet vuurwerkverkoop waar de meeste dit van hebben houdt op te bestaan. Vanaf 2017 mag het niet meer online verkocht worden en gaat het weer zoals Thunderboy het vroeger deed. Naar België waar je flowerbeds kon halen van heb ik jouw daar en ook shells verkocht werden. Maar de handel zal een stuk indammen, we zitten qua vuurwerk nu in onze top jaren. Realiseer je dat, geniet er van. Want het wordt toch wel verboden. NIET omdat het gevaarlijk is, NIET omdat men vernielt. Maar WEL omdat het slecht voor het milieu is en WEL omdat men "overlast" ervan heeft.

Ook professioneel zal het ophouden. Vogels die broeden, mensen die bang zijn vanwege de oorlog en al die bullshit. Hoeveel shows zijn al niet afgeblazen of vervangen voor Lasers. Er is gewoon een bepaalde harde groep die tegen vuurwerk is en alles er aan doet om dit te stoppen en de weerstand van de groep die er wel van houdt is te klein. Niemand gaat demonstreren, die BPN komt nu een beetje in actie maar is dik te laat. Mensen houden wel van vuurwerk maar als het verboden wordt denkt men: We doen het toch, dat zal komende jaren nog wel gaan maar zie het rookverbod. Ze duwen het er langzaam doorheen. Mensen realiseren dat niet "Ik stook toch om 10.00" Ik ben benieuwd hoe dat loopt na dit oudjaar als de eerste 350 euro boete gehad hebben.

mocht knal(of sier-)vuurwerk met flashkruit, onverhoopt, ooit legaal worden in Nederland dan zullen mijn kinderen zolang zij onder mijn dak wonen het nooit krijgen of mogen bezitten. Doen ze het toch dan zijn er meer dan genoeg ingrijpende zo niet draconische sancties die ik meer dan bereid ben om te treffen ;-).

Ik investeer niet in mijn kinderen en hun toekomst om ze het te laten ver*****n met die bende. Kom niet aan met die onzin als het is net zo veilig bij normaal gebruik, want die vlieger gaat niet op. Je kunt van jonge kinderen, pubers en zelfs begin twintigers niet uitgaan van normaal gebruik. Beperkt beoordelingsvermogen, eventuele inname en groepsdruk / haantjesgedrag zijn een slechte combi met dit soort spul.

Ik weet van bepaalde mensen dat er bij hun een snaar los zit.. Bij jou een hele gitaar.

Jij gaat je kinderen als ze 18 zijn zeker ook amstel radler laten zuipen inplaats van jupiler omdat daar 5,6 procent alcohol inzit?

Ja waar meer handen kapot mee zijn gegaan dan onderhand nu 10 jaar Cobra 6. He, de Böller A bijvoorbeeld.

Wordt het weer zo'n discussie jongens?

Nee zon discussie wordt het niet. Waar ik meer op doelde, is het feit dat een vader de hulp inschakeld van een andere partij, ik vind dat meer een teken van zwakte en denk dan ook dat een vader dit zelf op moet lossen met zijn kind op een andere manier.

Nog even over vroeger, je zit er helemaal naast.
Schijnheilig doen is onzin....in mijn tijd was er geen/amper zwaar vuurwerk en al zeker niet het spul waar de jeugd nu mee loopt.

De strijkertjes die wij hadden werden op de basischool verkocht voor 0,25ct per stuk en gehaald door de oudere broers van die ventjes. Je kocht dan een zakje vol voor 5 gulden en dat was het.
Het enige wat je toen zag, maar dan ook nog zelden, was dat ze deze openbraken en in en glazen flesje stopten. Dit vonden wij destijds al kneuzen, kun je nagaan.

Pas later is er zwaarder vuurwerk gekomen in bv Baarle, om eerlijk te zijn konden wij dit niet kopen van onze 5 gulden zakgeld per week. De enige baan die ik toen had was in de zomervakantie 4 weken werken bij een boer, en van dat geld moest ik het doen.

Internet , whatsapp, of mobieltjes waren er niet.
Als ik mn maatjes nodig had, dan zochten we elkaar op, we speelden op straat en waren gebonden aan de plaatselijke lektuurwinkel voor ons vuurwerk.

Al in November ging je daar smeken om een "folder" ,
vaak gewoon een blank papier met een rijtje spullen. Naar dit briefje lag te dan elke avond uren te staren, en elke dag probeerde je zoveel mogelijk bij elkaar te rekenen tot slapeloze nachten toe.

Geld van mijn ouders voor vuurwerk heb ik nooit gehad. In de tijd dat ik thuiswoonde heb ik het altijd moeten doen met vaak een meterpakketje, wat strijkers van school, en wat ratelbandjes van de Chinees. De Chinees schoot wel altijd wat zwaardere blokken en shells, waar ik dan ook bijna elke jaarwisseling ging kijken, omdat mijn ouders niks om vuurwerk gaven.

Met de komst van internet ben ik al vrij snel moderator geworden op een zeer groot vuurwerkForum, en later overgestapt naar Vuurwerkbelgie.

Noem mij maar schijnheilig, vele van jullie hebben een totaal verkeerd beeld van de mentaliteit die wij vroeger hadden wat betreft het gebruik van vuurwerk.

Ik heb altijd genoten van elke jaarwisseling, en vind het soms erg jammer dat er anders over ons gedacht wordt. Als ik me veel tijdens de jaarwisseling met zwaar spul had bezig gehouden, dan had je dat gewoon eerlijk gehoord van me.

Ik weet van bepaalde mensen dat er bij hun een snaar los zit.. Bij jou een hele gitaar.

Jij gaat je kinderen als ze 18 zijn zeker ook amstel radler laten zuipen inplaats van jupiler omdat daar 5,6 procent alcohol inzit?

Ik denk dat jouw nazi sympathieen meer zeggen over losse snaartjes dan mijn posts.

Nee zon discussie wordt het niet. Waar ik meer op doelde, is het feit dat een vader de hulp inschakeld van een andere partij, ik vind dat meer een teken van zwakte en denk dan ook dat een vader dit zelf op moet lossen met zijn kind op een andere manier.

Nog even over vroeger, je zit er helemaal naast.
Schijnheilig doen is onzin....in mijn tijd was er geen/amper zwaar vuurwerk en al zeker niet het spul waar de jeugd nu mee loopt.

De strijkertjes die wij hadden werden op de basischool verkocht voor 0,25ct per stuk en gehaald door de oudere broers van die ventjes. Je kocht dan een zakje vol voor 5 gulden en dat was het.
Het enige wat je toen zag, maar dan ook nog zelden, was dat ze deze openbraken en in en glazen flesje stopten. Dit vonden wij destijds al kneuzen, kun je nagaan.

Pas later is er zwaarder vuurwerk gekomen in bv Baarle, om eerlijk te zijn konden wij dit niet kopen van onze 5 gulden zakgeld per week. De enige baan die ik toen had was in de zomervakantie 4 weken werken bij een boer, en van dat geld moest ik het doen.

Internet , whatsapp, of mobieltjes waren er niet.
Als ik mn maatjes nodig had, dan zochten we elkaar op, we speelden op straat en waren gebonden aan de plaatselijke lektuurwinkel voor ons vuurwerk.

Al in November ging je daar smeken om een "folder" ,
vaak gewoon een blank papier met een rijtje spullen. Naar dit briefje lag te dan elke avond uren te staren, en elke dag probeerde je zoveel mogelijk bij elkaar te rekenen tot slapeloze nachten toe.

Geld van mijn ouders voor vuurwerk heb ik nooit gehad. In de tijd dat ik thuiswoonde heb ik het altijd moeten doen met vaak een meterpakketje, wat strijkers van school, en wat ratelbandjes van de Chinees. De Chinees schoot wel altijd wat zwaardere blokken en shells, waar ik dan ook bijna elke jaarwisseling ging kijken, omdat mijn ouders niks om vuurwerk gaven.

Met de komst van internet ben ik al vrij snel moderator geworden op een zeer groot vuurwerkForum, en later overgestapt naar Vuurwerkbelgie.

Noem mij maar schijnheilig, vele van jullie hebben een totaal verkeerd beeld van de mentaliteit die wij vroeger hadden wat betreft het gebruik van vuurwerk.

Ik heb altijd genoten van elke jaarwisseling, en vind het soms erg jammer dat er anders over ons gedacht wordt. Als ik me veel tijdens de jaarwisseling met zwaar spul had bezig gehouden, dan had je dat gewoon eerlijk gehoord van me.

Zo was jouw ervaring en je spreekt alsof het "vroeger zo was" Ik denk dat iemand in Den Haag het anders beleefd. Wie kent die nieuwsuitzending niet: "Wat is dat? Een lawinepijltjuhhh, die gaan we ff vastbinden aan een paaltje!"

Die pijlen bevatten toen ook al 35 gram. Goed, het was bedoeld voor in de lucht maar men bond ze ook al vast aan palen.

Het vuurwerk kan misschien wel zwaarder geworden zijn maar niet onveiliger en een Strijker van toen kan ook gevaarlijk gebruikt worden. Benzine met lawinepijlen gebeurde 20 jaar terug toch ook al en wat dacht je van die mooie strijkers in een glazen potje

Dat ze daarom nu gaan dreigen met hypotheken is eigenlijk dus onzin want de "gevaren" zone zijn we eigenlijk allang voorbij. Kwaliteit is gewoon hoog anno 2014 van het vuurwerk.

Maar ik kan niet over je oordelen nee, ik was er immers niet bij. Maar je neemt het me toch niet kwalijk dat ik niet iedereen geloof. Neem FPM nou, wat die vroeger afstaken en waar. Ook onverantwoord en nu moeten we allemaal keurig netjes in het gerild staan anders wordt onze hobby verboden...

Ik ga er over ophouden, anders wijken we er teveel vanaf maar was geen persoonlijk aanval verder Thunderboy. Maar we verschillen gewoon van mening

Ik ga er over ophouden, anders wijken we er teveel vanaf maar was geen persoonlijk aanval verder Thunderboy. Maar we verschillen gewoon van mening

Weet ik, dat verschillen van mening hebben wij wel vaker, toch? :wink:
Verder niet erg, alleen dwalen we teveel af soms...

Kinderen als een investering zien? Volgens mij was dat een paar honderd jaar geleden het geval. Ga terug de tijd in wil je.

Back
Bovenaan