HVLV - Steun ons, stichting HVLV knalt door!

Respect voor het team van HVLV! Wij hebben makkelijk lullen op het forum maar kijk maar eens hoeveel tijd en moeite dit allemaal kost naast je eigen werk, ik moet er niet aan denken. Het zal voor HLVL ook vast een tegenslag zijn, het was erg mooi geweest als dit was gelukt.

Echter, ik denk dat dit jaar wel heeft laten zien dat er een bevlogen en kundig team achter HVLV zit, wijze besluiten (niet zomaar een rechtzaakje voor 10k aanspannen etc...), kundige en nette vertoning voor de camera.

Ik denk dat menig forumlid wel eens achter zijn oren mag krabben, zo'n verbond wordt niet zomaar gerund en er wordt soms maar iets te makkelijk 'armchair CEO' gespeeld in de shoutbox.

Succes komend seizoen en dank voor jullie inzet voor de traditie.

Even een sprongetje opzij en zomaar een idee: is het geen optie een nieuwe werving op te zetten om een symphatieke paginavullende advertentie in de landelijke dagbladen te krijgen? Een straatbeeld waarin familie en buren genieten van het 12u moment in eigen straat. Ik denk dat veel anti-stemmers zich niet realiseren hoe oud en nieuw zonder vuurwerk eruit ziet.

Wellicht kan dat nog iets positiefs doen met het imago van de vuurwerkcultuur in Nederland.

Tweede Kamer der Staten-Generaal 2
Vergaderjaar 2021–2022
35 925
VIVaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Justitie en Veiligheid (VI) voor het jaar 2022
Nr.
104 MOTIE VAN DE LEDEN VAN DER PLAS EN EPHRAIM
Voorgesteld 25 november 2021
De Kamer, gehoord de beraadslaging, constaterende dat de branchevereniging van de spoedeisendehulpartsen een vuurwerkverbod ontraadt; constaterende dat afgelopen jaar ondanks een vuurwerkverbod de overlast is toegenomen; verzoekt de regering om af te zien van het vuurwerkverbod en beschikbare capaciteiten in te zetten voor de bestrijding van illegaal vuurwerk en andere gevaarlijke excessen rond de oudejaarsnacht, en gaat over tot de orde van de dag. Van der Plas Ephraim
kst-35925-

30-11-2021 om 15.00

Vergaderjaar 2021–2022
35 925
VIVaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Justitie en Veiligheid (VI) voor het jaar 2022
Nr.
De Kamer, gehoord de beraadslaging, constaterende dat de branchevereniging van de spoedeisendehulpartsen een vuurwerkverbod ontraadt; constaterende dat afgelopen jaar ondanks een vuurwerkverbod de overlast is toegenomen; verzoekt de regering om af te zien van het vuurwerkverbod en beschikbare capaciteiten in te zetten voor de bestrijding van illegaal vuurwerk en andere gevaarlijke excessen rond de oudejaarsnacht, en gaat over tot de orde van de dag. Van der Plas Ephraim
kst-35925-

30-11-2021 om 15.00

Dat is de verworpen Motie inderdaad

Helemaal mee eens, blijf het echt wonderbaarlijk vinden dat de branche met een aantal zeer grote bedrijven slechts 2500 euro kon opbrengen en de rest van het bedrag door liefhebbers/externen wilde laten ophoesten. Blijkbaar levert de compensatie en de extra verkoop aan het buitenland voldoende op om uit de kosten te komen. Heb hier echt geen goed woord voor over.

Verder zijn er een aantal winkeliers zeer actief op dit forum, maar die heb ik ook niet/nauwelijks gehoord. Waarom zijn jullie niet zichtbaar? Waarom zien we elke keer die Adam uit Den Haag in talkshows die amper uit zijn woorden kan komen. Er moeten toch zat gasten zijn die zich beter kunnen verwoorden? Denk aan eigenaren van grote freakwinkels als outlet, driesprong, steenbergen, haokan, huisman of huizen. Jammer dat je hen niet hoort of ziet. Jullie doen veel voor freaks qua aanbod, maar op dit front had ik jullie ook graag strijdbaar gezien

Ik hoop enorm dat we volgend jaar weer mogen knallen, maar mijn gevoel zegt dat het een gesloten boek is.

Ik wil hier toch even op reageren, want onze naam wordt genoemd. Je schrijft dat je ons niet ziet of hoort? Onder welke steen heb jij gezeten dan? Wij zetten ons al jarenlang honderden uren per jaar in voor het behoud van onze geliefde Vuurwerktraditie!! Ook hier op het forum en in de media. Wij zijn immers zelf vuurwerkliefhebbers. Alleen wordt niet altijd alles op de voorgrond geplaatst. Het werkt namelijk ook niet zo dat je even een talkshow kunt bellen om jezelf uit te nodigen. En vergeet niet dat we ook een bedrijf te runnen hebben dat nu 100% geswitched moest worden, dat kost enorm veel tijd en energie. Maar vandaag hebben we toevallig weer meerdere media over de vloer...

Ik wil hier toch even op reageren, want onze naam wordt genoemd. Je schrijft dat je ons niet ziet of hoort? Onder welke steen heb jij gezeten dan? Wij zetten ons al jarenlang honderden uren per jaar in voor het behoud van onze geliefde Vuurwerktraditie!! Ook hier op het forum en in de media. Wij zijn immers zelf vuurwerkliefhebbers. Alleen wordt niet altijd alles op de voorgrond geplaatst. Het werkt namelijk ook niet zo dat je even een talkshow kunt bellen om jezelf uit te nodigen. En vergeet niet dat we ook een bedrijf te runnen hebben dat nu 100% geswitched moest worden, dat kost enorm veel tijd en energie. Maar vandaag hebben we toevallig weer meerdere media over de vloer...

Ik geloof dat jullie je achter de schermen inzetten, maar het is ook belangrijk om dit op de voorgrond te doen. Ik begrijp dat je een talkshow niet kan bellen om aan te schuiven, maar hoe komen ze dan in godsnaam bij die Adam terecht? Jullie hebben toch ook lijntjes binnen de bpn/ importeurs enzo.. ik snap dat gewoon niet.

En ik noemde jullie omdat ik niets op social media voorbij heb zien komen mbt de crowdfundactie, waarom is dat niet gebeurd?? Jullie zijn zo actief op fora etc, maar nu bleef het stil. Een gemiste kans ;)

Geldt overigens voor veel meer winkels die hier dagelijks op het forum zitten, maar kon ze moeilijk allemaal bij naam noemen

Bedankt HVLV voor alle inzet tot nu toe! Als je kijkt wat er dit jaar al bereikt is dan mag je daar best trots op zijn! Succes voor het komende jaar! Keep up the good work!
(En wat mij betreft zet je dit forum vaker in voor acties zoals de crowdfunding en mail acties naar kamerleden :) )

Ik geloof dat jullie je achter de schermen inzetten, maar het is ook belangrijk om dit op de voorgrond te doen. Ik begrijp dat je een talkshow niet kan bellen om aan te schuiven, maar hoe komen ze dan in godsnaam bij die Adam terecht? Jullie hebben toch ook lijntjes binnen de bpn/ importeurs enzo.. ik snap dat gewoon niet.

En ik noemde jullie omdat ik niets op social media voorbij heb zien komen mbt de crowdfundactie, waarom is dat niet gebeurd?? Jullie zijn zo actief op fora etc, maar nu bleef het stil. Een gemiste kans ;)

Geldt overigens voor veel meer winkels die hier dagelijks op het forum zitten, maar kon ze moeilijk allemaal bij naam noemen
Die adam word gevraagd. Dat is nou media. De nette beschaafde abn pratende winkelier word niet gevraagd omdat die te braaf en netjes zijn. Ik weet zeker dat de meeste winkeliers er juist zouden gaan zitten om het netjes te verwoorden. Maar ze pakken liever een schreeuwerd die niemand serieus neemt

Die adam word gevraagd. Dat is nou media. De nette beschaafde abn pratende winkelier word niet gevraagd omdat die te braaf en netjes zijn. Ik weet zeker dat de meeste winkeliers er juist zouden gaan zitten om het netjes te verwoorden. Maar ze pakken liever een schreeuwerd die niemand serieus neemt

Klopt, dit scoort beter. Een 'spraakmakend' type waar je twee charmante SEH verpleegkundigen tegenover zet en de hobby is nog meer schade toegebracht.

Bedankt HVLV voor alle moeite die er is gestoken in het behoud van de traditie. Er is veel werk verzet, veel ruchtbaarheid op social media en campagnes opgezet. Ik snap dat niet alles online en openbaar neergezet kan worden, en ik heb het vertrouwen dat er veel tijd wordt ingestopt. Het is ook lastig om in dit soort zaken iedereen tevreden te houden.

Soms jammer om te zien hoe sommige members hier en liefhebbers met groot cynisme dit soort initiatieven weer afbreken, zonder zelf te laten zien wat ze doen om de traditie te behouden. Het blijft iets lastigs en ongrijpbaars, en zolang er weinig politici zijn die écht hiervoor opkomen is het ook in de 2e kamer lastig om echt zaken te doen. Het is makkelijke roepen vanaf de zijlijn, en veel mensen zitten in hun emotie.

Lijkt me ook lastig laveren voor het HLVL, het gaat feitelijk om het nederlands consumenten siervuurwerk verbod van 8 uur lang afsteken. Veel mensen vinden het echter normaal om ook shells af te steken, cobra's en nitraten uit Belgie onder het mom van 'Pyro is not a crime' en 'het moet toch gewoon kunnen'. Die laatste groep ga je sowieso lastig tevreden houden met dit soort initiatieven, die gaan liever sowieso door met het afsteken hiervan. Ongeacht verbod. Dit helpt alleen de traditie totaal niet, want de zwijgende middenmoot is langzaamaan steeds meer klaar met die overlast. Zowel voor als tijdens oud&nieuw. En dat snap ik wel. Alleen dat onderscheidt maakt het maken van een vuist als groep liefhebbers nog lastiger.

Vergaderjaar 2021–2022
35 925
Nr.
kst-35925-

30-11-2021 om 15.00

Overigens wel een mooie motie, zo heb je mooi het argument zorg en het feit dat een verbod werkt in een en biedt het een goed alternatief. Het zal wel weer verworpen worden maar ze is zeker goed bezig.

Overigens wel een mooie motie, zo heb je mooi het argument zorg en het feit dat een verbod werkt in een en biedt het een goed alternatief. Het zal wel weer verworpen worden maar ze is zeker goed bezig.

De onderbouwing is zeker niks mis mee, helaas is er wel wat mis qua realistisch nadenken bij de meeste tweede Kamerleden...

Wat had je dan verwacht? Het is klaar in dit land. Er komt nooit meer een vuurwerkverkoop.

Sorry maar ik kan me best ergeren aan dit soort negativiteit. Deze motie heeft weinig te maken met de vuurwerkverkoop van volgend jaar. Ik snap dat de huidige situatie pessimistisch is maar op deze manier maak je het ze wel heel makkelijk!

Back
Bovenaan