HVLV - Gemeentelijke verboden

Lieve allemaal ik ben er een hele poos tussen uit geweest.
Het leek er op dat er totaal geen tegen gas meer werd gegeven tegen dat vuurwerkverbod .
maar schijn bedriegt er wordt dus nog wel degelijk gewerkt.
Jongens mijn complimenten . :applause:

Maar eerlijk is eerlijk er is niet veel tegengas voorderest
Dus ik hoop dat het vuurwerk liefhebbers verbond wat kan klaar maken.

Het langzaam uit faseren van producten de afsteek tijden verkorte was al een signaal.
Hoewel ik wel een voorstander ben nog steeds dat de bbypijl verboden werd.
Nu de gemeentelijke verboden wat straks weer zeer goed bevalt voor de rest van het land
De media die alles negatief neerzet.
Elke c6 en shell die in beslag wordt genomen staan nog steeds nederlandse rotjes en cakes bij.
Zelfs cat 1 vuurwerk is gevaarlijk.
En dan hebben we het volgende punt straks het mileu
En ik bem bang dat het straks onder de noemer mileu over is.
Want alles omtrent mileu is in sneltrein gegaan.
Dus waarom mag jan met de korte pet wel nog ze vuurwerk afsteken.
En als we dan kijken naar de rest van de tradities is het niet veel soeps meer heb het idee dat kerst ook minder leeft
De wereld veranderd in rap tempo
Dus geniet van je vuurwerk hou het rustig en veilig
En hopen dat de branche zich nog meer versterkt en samenwerkt.

Wij zijn het hele jaar door bezig met gemeenten en mogelijke vuurwerkverboden. Dit jaar hebben we er ongeveer 25 gehad.

Vorige week hebben we wederom weer ingesproken in Almere, de FVD mevrouw leek wel een GroenLinkser in een FVD jasje..

Ik weet nog dat ze met het geniale plan kwamen om in straal van … meter bij bejaardenhuizen weg te blijven ,,, en die arme mensjes zaten achter het raam te wachten om vuurwerk te zien waar ze al 80 haar van hadden genoten :bonk:

Tragisch.... zo triest.

:mad: :frusty::bonk:

Je kan het echt niet bedenken.... waardeloos...

Kan ze geen reptielen verbieden?
Ik heb nog met die dame gemaild. Ik verweet haar het feit dat ze zelf 2 paarden heeft en zich daarom liet kleuren. Ze beweerde van niet en dat de hele fvd fractie er zo over dacht. Heb haar succes gewenst met de eerstkomende verkiezingen

Onder de media berichten reageren verschil legaal en illegaal het goedgekeurde vuurwerk door ons strenge beleid in nederland en het zware vuurwerk wat via via hierheen komt etc
Legaal verbieden en handelaars van het zware spul in de kaart apelen etc
Maar de gewone man heb niet zo brede connectie he.
Denk dat er veel veel van de branche afhangt.
Hun hebben te maken met de diensten,gemeentes etc etc

Opzich zien veel mensen het ook wel.

Onder de media berichten reageren verschil legaal en illegaal het goedgekeurde vuurwerk door ons strenge beleid in nederland en het zware vuurwerk wat via via hierheen komt etc
Legaal verbieden en handelaars van het zware spul in de kaart apelen etc
Maar de gewone man heb niet zo brede connectie he.
Denk dat er veel veel van de branche afhangt.
Hun hebben te maken met de diensten,gemeentes etc etc

Opzich zien veel mensen het ook wel.

Wel duidelijk als je de Twitter pagina ziet.
Groenlinkser in een FVD jasje.

Eerder nog PvdD. Ze heeft 2 honden. 2 paarden en 6 katten.
Verbazingwekkend dat zo iemand voor de FVD in de politiek is gegaan.
Nog verbazingwekkender is dat ze onder die vlag haar PvdD standpunten er door mag drukken.
Wat zou Thierry hier eigenlijk van vinden?

Helemaal onderaan in deze link haar dierenpassie..
https://www.rsdrnederland.nl/baasjes-vertellen-1

“Dieren zijn mijn passie, dus mijn vriendenkring bestaat uit dierenliefhebbers.”

Eerder nog PvdD. Ze heeft 2 honden. 2 paarden en 6 katten.
Verbazingwekkend dat zo iemand voor de FVD in de politiek is gegaan.
Nog verbazingwekkender is dat ze onder die vlag haar PvdD standpunten er door mag drukken.
Wat zou Thierry hier eigenlijk van vinden?

Helemaal onderaan in deze link haar dierenpassie..
https://www.rsdrnederland.nl/baasjes-vertellen-1

“Dieren zijn mijn passie, dus mijn vriendenkring bestaat uit dierenliefhebbers.”

Iemand ff een mailtje/berichtje naar Thierry of andere partijleden sturen?

Iemand ff een mailtje/berichtje naar Thierry of andere partijleden sturen?

Gelukkig voor de inwoners van Almere is ze (van hogerhand) teruggefloten.

”Tijdens de stemming over het onderwerp ontstond er nog een discussie over een raadslid dat niet wenste mee te stemmen. Karine de Potter van FvD gaf vlak voor de stemming het volgende aan: "Ik heb persoonlijk een heel uitgesproken mening over vuurwerk. Echter, ik ben gekozen door - en zit hier voor - Almeerse burgers. Vandaar dat ik niet voor kan stemmen. Maar ik wil ook niet tegen stemmen. En ik ga de zaal tijdelijk verlaten."

De voorzitter van de vergadering, burgemeester Ank Bijleveld, vond het prima dat De Potter afzag van het uitbrengen van een stem. Raadsleden van onder meer de PVV, Leefbaar Almere en D66 wezen op het Reglement van Orde, dat zomaar afzien van een stem niet zou toestaan.

'Stemplicht'
Alleen in het geval van een persoonlijk belang zou het verlaten van de raadszaal volgens hen toegestaan zijn. "Er is geen persoonlijk belang, er is een persoonlijke mening. Dat is wat anders," zei Marco de Kat van Leefbaar Almere. "Er is getekend voor aanwezigheid in deze vergadering. Volgens mij hebben raadsleden dan een plicht om te moeten stemmen", vulde Martine van Bemmel van D66 aan.

Burgemeester Bijleveld gaf aan dat de zaal verlaten volgens haar niet alleen bij belangenverstrengeling, maar ook bij gewetensbezwaren geoorloofd is.”

Naar wat ik begrepen heb uit dit stuk, waren de stemmen van de rest van de FvD-fractie en die van Leefbaar Almere doorslaggevend. Mooi nieuws in ieder geval!

Vandaag op de radio een reclame spotje van niet mijn vuurwerk.com voor bij horen komen.
Ik dacht nee he maar bleek tenminste mee te vallen. Het is voor mij tenminste een teken dat er openlijk tegen gas wordt gegeven . :biertje:

Wel goeie timing, denk ik, gezien er vrijwel geen anti-campagne dit jaar.

Ik maak me wel zorgen om de publieke opinie als de high van de jaarwisseling weg is, en de motie zich aandient...áls die zich aandient, en aantal gewonden en onrust niet minder was komende jaarwisseling. Zou mooi zijn als er voor en rond die motie ook wat positieve publiciteit zal zijn...

Back
Bovenaan