Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mijn finale heb ik 2x Transbomber aangeschaft. Maar hoe krijg je nu de mooiste WOW-factor bij het publiek in de straat? Moet ik ze tegen elkaar zetten of met een aantal meters er tussen.

Voor mijn finale heb ik 2x Transbomber aangeschaft. Maar hoe krijg je nu de mooiste WOW-factor bij het publiek in de straat? Moet ik ze tegen elkaar zetten of met een aantal meters er tussen.

Meter of 10 uit mekaar of anders in V-shape zetten

Ik zou ze inderdaad niet tegen elkaar aanzetten, dat is zonde. Het hangt natuurlijk af van de manier waarop de toeschouwers gepositioneerd staan etc, maar een beetje spreiding is wel wenselijk!

Ik heb de volgende Cakeboxen staan:
- Cruel Traction
- 25th Anniversary Box
- Final Solution

Wat is een mooie volgorde om deze af te steken?

Ik wil hier ook nog een finale aan toevoegen. Hierbij denk ik aan:
- 2x Crackling Cry 2.0
- 2x Whistling TI-Cloud
- 4x Happy Thunder Q

Hoe zouden jullie het aanpakken met bovenstaande?

Laatst bewerkt:

Heb precies hierom het onderstaande topic geopend.
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?48632-Afstand-graden-en-spreiding

Ga ook 2x een Transbomber knallen, en nog wat andere projectjes waarbij ik een maximaal gevulde lucht wil, waarbij wel alles in het blikveld blijft.

Uitkomst is op ongeveer 5-6 meter, bij een publiekafstand van 10m.

Hopelijk heb je er wat aan.

5 meter uit elkaar of tegen elkaar aan dat verschil zie je helamaal niks van in de lucht.
15 meter komt eerst voordat je het begint te zien met boeketten dan tenminste. (tails is weer anders)
https://www.youtube.com/watch?v=GfZRbdJ1QrE

in dit showtje stonden alle posities van de cakes 15 meter uit elkaar en je ziet duidelijk dat de boeketten elkaar dik kruisen.

schroom niet om gewoon 25 a 30 meter aan te houden en dan nog hangen je boeketten tegen elkaar aan.

5 meter is misschien net iets te weinig ja. Maar 15 meter veel te veel voor de spreiding van een boeket met 1,5/2gram flash burst. Op jouw filmpje wordt er vanaf 3 posten geschoten waarvan de buitenste misschien wel 15 meter van elkaar vandaan staan ja, maar die boeketten kruizen elkaar niet. De middelste staat daar wel dichter op, misschien wel 5 meter? Ieder geval, zou ik zover het kan tussen 5 en 10 meter afstand bewaren tussen de cakes. Meer zeker niet!

Ik heb de volgende Cakeboxen staan:
- Cruel Traction
- 25th Anniversary Box
- Final Solution

Wat is een mooie volgorde om deze af te steken?

Ik wil hier ook nog een finale aan toevoegen. Hierbij denk ik aan:
- 2x Crackling Cry 2.0
- 2x Whistling TI-Cloud
- 4x Happy Thunder Q

Hoe zouden jullie het aanpakken met bovenstaande?

Erg mooie lijst, met alleen maar bekende toppers. Ik zou de cakes en cakeboxen in de volgende volgorde schieten:
Nr 1. 25th Anniversary Box (rustig genieten van deze mooie box en hier en daar een tempoversnelling is een mooie opbouw naar cakebox nr 2)

Nr 2. Cruel Traction (al jaren een bekende topper, wegens de salvo's gaat het schiettempo al lekker omhoog).

Nr 3. Final Solution (korte chaos)

Nr 4. 2x Zena Whistle Ti-Cloud tegelijk. Bij de Zena Trophy per 3 tegelijk geschoten, maar ook per 2 moet dit indrukwekkend zijn in de straat.

Nr 5. 2x Crackling Chry 2.0 tegelijk. Waar de Whistle ti-cloud al begint met goed gevulde crackling wolken vult de 2x crackling chry 2.0 de straat helemaal met een muur van crackling.

Nr 6. 4x Happy Thunder Q tegelijk. Dit zegt genoeg natuurlijk.

Ik hoop dat je hier iets mee kan, succes.

Erg mooie lijst, met alleen maar bekende toppers. Ik zou de cakes en cakeboxen in de volgende volgorde schieten:
Nr 1. 25th Anniversary Box (rustig genieten van deze mooie box en hier en daar een tempoversnelling is een mooie opbouw naar cakebox nr 2)

Nr 2. Cruel Traction (al jaren een bekende topper, wegens de salvo's gaat het schiettempo al lekker omhoog).

Nr 3. Final Solution (korte chaos)

Nr 4. 2x Zena Whistle Ti-Cloud tegelijk. Bij de Zena Trophy per 3 tegelijk geschoten, maar ook per 2 moet dit indrukwekkend zijn in de straat.

Nr 5. 2x Crackling Chry 2.0 tegelijk. Waar de Whistle ti-cloud al begint met goed gevulde crackling wolken vult de 2x crackling chry 2.0 de straat helemaal met een muur van crackling.

Nr 6. 4x Happy Thunder Q tegelijk. Dit zegt genoeg natuurlijk.

Ik hoop dat je hier iets mee kan, succes.

Daar kan ik zeker iets mee bedankt. Zou je nr 4, 5 en 5 tegelijk schieten? of overlappend of achterelkaar?

Ik ga dit jaar oud en nieuw vieren op twee plaatsen: Thuis met mijn vrouw en de kids (2 en 4 jaar oud) en daarna naar mijn vader waar ook een flink publiek aanwezig is. Ik heb mijn hele collectie verdeeld in 4 blokken; Spul voor in de tuin (Cat. 1 en anderhalf), Spul voor tussen 18:00 en 20:00 waarmee we voor de kids het nieuwe jaar inluiden, vooravond bij mijn vader, en 00:00 uur. Dat ziet er zo uit:

Schietlijsten.PNG

De tweede en vierde kolom zijn ook al verdeeld in schietvolgorde. Iemand andere suggesties?? Ik zal los gaan schieten, als zijnde het een demo. Geel gearceerd mag je negeren, al kunnen de meesten van jullie wel verzinnen waarom dat is.

Zo de lijst compleet nu nog de show / afsteek volgorde ideeen. Wat zouden jullie doen?

Vooravond 18:00 - 22:00u

3x The Junk
1x Monster Ride
1x Demonia
1x Bonbini Palm
1x The Embryo
1x The Golem
1x Hyper Cube
1x Neon Knights
1x Aftershock Color Insanity
1x Hallucinator
1x HFF Color Change
1x VOLT! Chaosphere Box

En van 00:00u - 02:00u

1x Pounding Napalm
1x Double Demolition
1x Bad #ss Box
1x Cardinal of Souls
1x Massive
1x Capital
1x Commando
1x X-treme Fan
1x Foxzilla
1x VOLT! Rebound Box
1x VOLT! Chemical Box
1x Serenity Box (Evolution)
1x Insane (Evolution)
2x Cruelty (Wolff)
1x Purple Haze (Evolution)
1x Red Fury in Blue (Evolution)
1x Black Out Eight (China Red)

5 meter is misschien net iets te weinig ja. Maar 15 meter veel te veel voor de spreiding van een boeket met 1,5/2gram flash burst. Op jouw filmpje wordt er vanaf 3 posten geschoten waarvan de buitenste misschien wel 15 meter van elkaar vandaan staan ja, maar die boeketten kruizen elkaar niet. De middelste staat daar wel dichter op, misschien wel 5 meter? Ieder geval, zou ik zover het kan tussen 5 en 10 meter afstand bewaren tussen de cakes. Meer zeker niet!

Je weet het beter dan elgielo zelf die bij bovenstaand filmpje aanwezig was? Apart. Volgens mij heb je geen flauw idee hoe groot boeketten daadwerkelijk zijn in de lucht. 10-15 meter uit mekaar is echt niet te veel.

Helaas komen mijn 8x secret salute niet binnen... eventueel andere voorstellen voor een finale? Niet echt wensen wat betreft effect zolang het maar chaos is.

budget 200 piek

Combinatie van een paar keer Crackling Chry / Return of the Phoenix / Happy Thunder Q? Zoiets? Chaos gegarandeerd.

Helaas komen mijn 8x secret salute niet binnen... eventueel andere voorstellen voor een finale? Niet echt wensen wat betreft effect zolang het maar chaos is.

budget 200 piek

Bedankt voor de input! Wat betreft de input van de yellow river, dat is mij net iets te traag... heb dan liever salvo's.

Crackling chry 2.0 was ik ook al aan het denken, en heb nog 2 titanium thunders. Eventueel 4 crackling waaiers tegelijk met 4 titanium thunders?

Je weet het beter dan elgielo zelf die bij bovenstaand filmpje aanwezig was? Apart. Volgens mij heb je geen flauw idee hoe groot boeketten daadwerkelijk zijn in de lucht. 10-15 meter uit mekaar is echt niet te veel.

sterker nog... heb het zelf allemaal uitgemeten hier op ons terrein.... en geloof me.... mijn rolmaatje klopt wel hoor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan