Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie o wie kan mij helpen?!

Onderstaand mijn volledige lijstje. Ik steek om 6u de kleine dingen af zoals die cloud 9 en misschien ene groter blokje. Verder weet ik niet zo goed wat een mooie volgorde is voor 00.00
Ik wil sowieso eindigen met de Transbomber.

Heeft iemand een leuk idee voor de rest?

Transbomber 144sh
Extreme Rhythm box 300sh
Gold Rain 150sh
Double Star 100sh
Mojo magic 33sh
Flacid Cannon 64sh
Wenus 25sh
Blinking sky 50sh
Event Cake no.1 25sh
Imagine 19sh
Steel Rain 20sh
Heavy Legend 25sh
Cloud 9 9sh
Spitfire 9sh

Beste allemaal,

Ten eerste wil ik het forum de schuld geven dat ik teveel vuurwerk heb gekocht en nu een doorlont project aan het maken ben. Heb jaren geen vuurwerk gekocht en dit jaar wou ik eens iets leuks doen. Ik weet niet exact wat voor vuurwerk ik heb en knap maar willekeurig op gevoel wat dingen aan elkaar.

Wat ik mij afvraag, is of het wel veilig is wat ik doe...... ik heb nu wat kleine potjes scheef gezet en met ducktape vastgeplakt op een stuk laminaat. Vervolgens heb ik sommige lonten samen gebracht zodat de potjes tegelijk (ongeveer) af gaan.

Nu heb ik ook een pot met drie kleuren lonten, groen, geel en roze. dit komt van een pot die doorgelont was.

Schermafbeelding 2017-12-29 om 20.46.08.png

Schermafbeelding 2017-12-28 om 23.21.23.png

Goedenavond iedereen,

Ik vraag me af in welke volgorde jullie dit zouden schieten.

Dit is wat ik heb:

3x Kremlin
Fairytail ass.
Snowstorm
Serenity
Commander t100 (beetje lastig zijn nog geen filmpjes van)
Immortal gold
Crash box
De transbomber
Event kxb-30 fan
Volt agressive
Volt capital

Alvast bedankt

Goedenavond, Ik wil voor de eerste x een klein projectje maken.
Nu is mijn vraag hoe dit op z'n best door gelond kan worden, zodat het allemaal perfect na elkaar afgaat zonder tussen poses.

Dit word het waarschijnlijk;

- Sunbeam 1
- Titanium Thunder
- Sunbeam 3
- Crackling cry 2.0
- Sunbeam 4
- Superblitz
- Happy Thunder Q/ of jaloers (Marijn)

Rustig en wat wilder afgewisseld om zomaar te zeggen lijkt mij wel wat..
Zou dit wat zijn of kan iemand andere cakes aanbevelen, suggesties zijn van harte welkom.

Goedenavond, Ik wil voor de eerste x een klein projectje maken.
Nu is mijn vraag hoe dit op z'n best door gelond kan worden, zodat het allemaal perfect na elkaar afgaat zonder tussen poses.

Dit word het waarschijnlijk;

- Sunbeam 1
- Titanium Thunder
- Sunbeam 3
- Crackling cry 2.0
- Sunbeam 4
- Superblitz
- Happy Thunder Q/ of jaloers (Marijn)

Rustig en wat wilder afgewisseld om zomaar te zeggen lijkt mij wel wat..
Zou dit wat zijn of kan iemand andere cakes aanbevelen, suggesties zijn van harte welkom.

Checken of ze reservelonten hebben, if so, dan gewoon doorlonten. Zoniet dan kun je of elektrisch schieten, of goed getimed fakkelen, of je moet het goed uittimen met lont (dit is nagenoeg onmogelijk omdat de duur van een product vrijwel nooit precies t zelfde is)

Checken of ze reservelonten hebben, if so, dan gewoon doorlonten. Zoniet dan kun je of elektrisch schieten, of goed getimed fakkelen, of je moet het goed uittimen met lont (dit is nagenoeg onmogelijk omdat de duur van een product vrijwel nooit precies t zelfde is)

Oke, bedankt voor je reactie! Dus reserve lont (cake 1) aan de hoofd lont van de volgende cake begrijp ik hieruit volstaat al. En als dat niet lukt te overbruggen een extra stukje lont tussen beide maken?
Welk lont kan ik hier het best voor gebruiken?

De sunbeams (en volgens mij al het evolution spul) hebben sowieso een reservelont.

Oke, bedankt voor je reactie! Dus reserve lont (cake 1) aan de hoofd lont van de volgende cake begrijp ik hieruit volstaat al. En als dat niet lukt te overbruggen een extra stukje lont tussen beide maken?
Welk lont kan ik hier het best voor gebruiken?
Dit is tricky. Wat je hierbij doet is het hoofdlont van cake 1 aan de hoofdlont van de volgende cake maken met een stuk lont. De lengte van het lont is afgestemd op de duratie van cake 1.
Problemen zijn:
* De duratie van een cake is vrijwel nooit gelijk. De cake op de video duurt misschien 27 seconden, terwijl de cake die jij op straat zet 22 of 32 seconden duurt. De inconsistenties leiden tot black sky of overlap.
* Je moet perfect weten wat de snelheid van je lont is
* Het kost echt heel veel lont
* Groot risico op vonkoverslag, alu folie houd niet alles tegen.

Ik raad je dan ook sterk af dit te doen en in plaats daarvan cakes te kopen met reservelont/elektrisch schieten/fakkelen.

Mocht je het toch willen doen, visco en snel visco met een betrouwbare brandsnelheid.

Dit is tricky. Wat je hierbij doet is het hoofdlont van cake 1 aan de hoofdlont van de volgende cake maken met een stuk lont. De lengte van het lont is afgestemd op de duratie van cake 1.
Problemen zijn:
* De duratie van een cake is vrijwel nooit gelijk. De cake op de video duurt misschien 27 seconden, terwijl de cake die jij op straat zet 22 of 32 seconden duurt. De inconsistenties leiden tot black sky of overlap.
* Je moet perfect weten wat de snelheid van je lont is
* Het kost echt heel veel lont
* Groot risico op vonkoverslag, alu folie houd niet alles tegen.

Ik raad je dan ook sterk af dit te doen en in plaats daarvan cakes te kopen met reservelont/elektrisch schieten/fakkelen.

Mocht je het toch willen doen, visco en snel visco met een betrouwbare brandsnelheid.

Ik weet denk ik even genoeg,nu nog even in praktijk uitvoeren. Heel erg bedankt voor je input.

Gelukkig hebben bijna alle cakes tegenwoordig wel een reservelont, anders is het inderdaad drama om het op te lossen. Het is wel mogelijk, maar het is natuurlijk beter met een reservelont.

En anders kan je langs de cakes wel een viscolont laten lopen, maar dan zou ik voor zekerheid gaan en de effecten in elkaar over laten lappen tijdens het timen. Dus als een cake ongeveer 30 seconde duurt, dan zou ik er met het visco vanuit gaan dat je 25 seconde nodig hebt tot de volgende cake. Beter dat dan dat er een gat ontstaat. Maar overlappend doorlonten heeft altijd de voorkeur! En het liefst dan zo dicht mogelijk tot waar het lont de tube in gaat.

Heb een jaar lang gewerkt met schietlont op reservelont van cake 1 en hoofdlont van cake 2. Dat was een hoop werk maar in mijn ogen wel de enige manier om producten zonder vertraging in elkaar over te laten lopen. Visco van hoofdlont en reservelont is nooit zo snel genoeg om het zonder vertraging te verwerken of je moet toevalligerwijs heel dicht bij elkaar kunnen laten overlappen maar dat is mij nog nooit overkomen. Omdat schietlont niet voor een ieder te verkrijgen is is overlappend doorlonten de beste optie, en anders fakkelen alleen dan moet je blijven opletten natuurlijk en zie je zelf minder van het vuurwerk.

Heb een jaar lang gewerkt met schietlont op reservelont van cake 1 en hoofdlont van cake 2. Dat was een hoop werk maar in mijn ogen wel de enige manier om producten zonder vertraging in elkaar over te laten lopen. Visco van hoofdlont en reservelont is nooit zo snel genoeg om het zonder vertraging te verwerken of je moet toevalligerwijs heel dicht bij elkaar kunnen laten overlappen maar dat is mij nog nooit overkomen. Omdat schietlont niet voor een ieder te verkrijgen is is overlappend doorlonten de beste optie, en anders fakkelen alleen dan moet je blijven opletten natuurlijk en zie je zelf minder van het vuurwerk.

Dan doe je het niet dicht genoeg tot waar het lont de tube in gaat. Hier een paar voorbeelden van cakeboxen die ik vorig jaar overlappend heb doorgelont. Geen enkele vertraging, ze gingen echt vloeiend in elkaar over.

Ik heb hier enkel een stukje ducktape voor gebruikt, geen snellont of wat dan ook toegevoegd. Dat deed ik normaal wel voor de zekerheid, maar met cakeboxen die er natuurlijk voor gemaakt zijn om door te lonten is dat niet nodig. Zolang de lonten maar goed bij elkaar uit komen is er geen snellont nodig.

Ik zal vanavond even kijken of ik nog foto´s heb van het doorlonten dat je kan zien tot welk punt je moet gaan bij de tubes om deze vloeiende overloop te krijgen.

Ik zal vanavond even kijken of ik nog foto´s heb van het doorlonten dat je kan zien tot welk punt je moet gaan bij de tubes om deze vloeiende overloop te krijgen.[/QUOTE]

Dit zou natuurlijk fantastisch zijn!

Omdat schietlont niet voor een ieder te verkrijgen is is overlappend doorlonten de beste optie, en anders fakkelen alleen dan moet je blijven opletten natuurlijk en zie je zelf minder van het vuurwerk.

Wat verstaan jullie onder fakkelen? Vlammenwerper erop...? Zal waarsch niet, maar zo klinkt het een beetje.

Voor 2018/2019 wil ik een fluit project maken met een budget van circa 150-200 euro. Ik heb nog helemaal niets besteld voor dit project, maar heb wel een aantal producten op het oog;

Wolff - Storm Chaser
Wolff - Return of the Phoenix
Rubro - Gravity
Jorge - Turbo
VWT - Wicked Whistle
Mania - Pounding Napalm

Ik twijfel of ik het geheel wil afsluiten met een Crackling Chry 2.0. Ik vraag me vooral af welke cakes ik dubbel nodig heb en wat er nog tussen past. Momenteel denk ik aan;

2x Turbo
1x Return of the Phoenix
2x Wicked Whistle
1x Stormchaser
2x Gravity
1x Crackling Chry 2.0

Dit kom neer op circa 180 euro, 155 zonder de Crackling Chry 2.0. Zou eigenlijk het liefst eindigen met fluiters die eindigen als crackling cloud.

Alle cakes die je hierboven noemt, presteren veel beter als je ze dubbel schiet. Als je nou een freakactie op zoekt die de meeste van jouw spullen verkoopt, dan kom je al een heel eind met je budget.

Zit een kleine rekenfout in, het moet 135 euro zijn in plaats van 155. Uiteraard kijk ik enkel naar freakacties en wat beschikbaar is. Ik twijfel vooral over de Turbo, het is lastig in te schatten hoeveel geluid deze produceert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan