BlackIce45
VWC lid
Bedankt voor de suggesties allemaal, wordt gewaardeerd! Ik ga nog eens overwegen 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Als dat heel je budget is zou ik zeker voor 3 producten gaan. Als je naast deze keuze al een hoop andere dingen hebt dan zou ik voor de Goldbomber gaan.Ik zit in twijfel.....
1 x de Funke Goldbomer of 1 x 30 mm box +/- 125,- en 1 x Santiango Masters ( Magnum ) en 1 x Turbo display box ( Magnum )
1 x een Funke compound of 3 x Magnum compound.....
Ik hoor het graag...
Je zou de filmpjes van de 2 grote zena fonteinen is kunnen bekijken,heb alleen geen idee of ze ook in NL verkocht worden:Hebben mensen nog aanraders voor unieke fonteinen? Zit in het noorden, dus kan alleen bij freakshops VW Outlet, Marrum en HuboXL langs. Heb de volgende fonteinen al in de collectie:
- conic crackling brothers
- ausputzer
- crackling blitz
- fountain 888
- gbv melkbus
Liefst fonteinen die zich enigszins onderscheiden van je standaard crackling fonteintje. Heb de Brokat meister nog op het oog, maar die nog nergens kunnen spotten.
Vraag is uberhaupt of je Funke te pakken kan krijgen,het leveren ervan schijnt nou niet echt over te houden,althans niet in NL als ik dit forum zo lees.Bedankt voor de suggesties allemaal, wordt gewaardeerd! Ik ga nog eens overwegen![]()
Die fonteinen bevatten een enkele tube met meer dan 100g kruit en mogen dus niet in NL verkocht worden.Je zou de filmpjes van de 2 grote zena fonteinen is kunnen bekijken,heb alleen geen idee of ze ook in NL verkocht worden:
Van Funke zul je in NL enkel nog wat klein spul vinden zoals de Hollenfeuer en Geysir bijvoorbeeld en misschien nog een verdwaalde fontein. Als je daar iets van wil kopen is DE de enige optie.Vraag is uberhaupt of je Funke te pakken kan krijgen,het leveren ervan schijnt nou niet echt over te houden,althans niet in NL als ik dit forum zo lees.
Nederlands Funke viel onder lesli en is niet het Funke waar iedereen zo laaiend enthousiast over is / was. Wat knettermans zegt, fonteintjes, soms misschien nog wat cat 1, en hier en daar wellicht een bengaals vuur is het enige wat je nog tegenkomt.Vraag is uberhaupt of je Funke te pakken kan krijgen,het leveren ervan schijnt nou niet echt over te houden,althans niet in NL als ik dit forum zo lees.
Ook in DE heerst schaarste voor Funke producten. Enkel de Fireball, Elegant Night en de Goldbomber zijn redelijk goed beschikbaar. Her en der kun je nog een verdwaalde Supernaut, Paranoid of Scala 100 vinden maar dat was het wel zo'n beetje. De nieuwe Flying Python is ook nog op verschillende plaatsen te vinden maar dat is iets echt aparts voor liefhebbers.Nederlands Funke viel onder lesli en is niet het Funke waar iedereen zo laaiend enthousiast over is / was. Wat knettermans zegt, fonteintjes, soms misschien nog wat cat 1, en hier en daar wellicht een bengaals vuur is het enige wat je nog tegenkomt.
Echter, als je de dozen wilt hebben zoals de Corolla blue, dan zou je naar Duitsland toe moeten. Maar ze zijn niet goedkoop. Ooit een corolla blue gehad in het assortiment, en dat was wel echt veruit het dikste wat je op legaal vlak in huis kunt halen. Ik weet niet hoe de batches nu zijn, gezien Funke van fabriek gewisseld is, maar dat het uniek is, is één ding wat zeker is.
Ik las op Duitse fora dat er mogelijk eind december nog voorraden van andere Funke items komen, maar vanwege de late levering zou dat voornamelijk losse verkoop worden. Kan alleen nergens vinden welke items dit zouden zijn.Ook in DE heerst schaarste voor Funke producten. Enkel de Fireball, Elegant Night en de Goldbomber zijn redelijk goed beschikbaar. Her en der kun je nog een verdwaalde Supernaut, Paranoid of Scala 100 vinden maar dat was het wel zo'n beetje. De nieuwe Flying Python is ook nog op verschillende plaatsen te vinden maar dat is iets echt aparts voor liefhebbers.
Welke artikelen dat zijn zal pas bekend gemaakt worden als het zeker is dat ze op tijd bij Argento in Duitsland binnen zijn. Als je de Youtube kanalen van Funke/Argento/Iskra/Albert in de gaten houdt en ziet dat daar nieuwe filmpjes verschijnen dan zijn dat producten die spoedig bij Argento in de verkoop gaan voor de winkels.Ik las op Duitse fora dat er mogelijk eind december nog voorraden van andere Funke items komen, maar vanwege de late levering zou dat voornamelijk losse verkoop worden. Kan alleen nergens vinden welke items dit zouden zijn.
Welke artikelen dat zijn zal pas bekend gemaakt worden als het zeker is dat ze op tijd bij Argento in Duitsland binnen zijn. Als je de Youtube kanalen van Funke/Argento/Iskra/Albert in de gaten houdt en ziet dat daar nieuwe filmpjes verschijnen dan zijn dat producten die spoedig bij Argento in de verkoop gaan voor de winkels.
Dit gaat dan wellicht nog verder oof topic,maar toch.
Waarom spreken we dan nog van verkrijgbaarheid bij funke als er amper iets ergens word geleverd ?
Iets wat niet/in kleine getalen/last minute miss is te krijgen veelal buiten NL ,dan kan je zo'n merk toch niet meer serieus nemen ??
Of ligt dat aan mij ?
Omdat Funke een aantal unieke producten heeft (gehad). Ondanks dat het niet in NL te krijgen is en de slechte verkrijgbaarheid zijn er nog steeds veel liefhebbers die er graag iets van aan de collectie toevoegen. Als je het zelf nooit ervaren hebt zou je eens een Fireball, Elegant Night of Scala 100A moeten kopen en dan begrijp je het. Zelfs een cake zoals de Funkenweide Scala of Funkenweide Rotblinker is al een ervaring.Dit gaat dan wellicht nog verder oof topic,maar toch.
Waarom spreken we dan nog van verkrijgbaarheid bij funke als er amper iets ergens word geleverd ?
Iets wat niet/in kleine getalen/last minute miss is te krijgen veelal buiten NL ,dan kan je zo'n merk toch niet meer serieus nemen ??
Of ligt dat aan mij ?
Ik snap je punt. Maar voor de Duitsers en de Polski's is Funke gewoon prima beschikbaar en verkrijgbaar. Elk jaar is er een pelgrimstocht naar de kleine Funke winkel in Slubice. Plus Argento en Iskra is simpelweg in elke Duitse deelstaat wel te verkrijgen. Er was/is alleen minder geproduceerd. Funke is wel het voorbeeld dat je ook bekend en gewaardeerd blijft zonder veel voorraad te hebbben.Ik ken het merk en de producten,maar niet/amper verkrijgbaar,is t zelfde als t merk bestaat niet.
Althans dat is mij filosofie.
Wil je als merk bekend worden/geliefd worden,dan moet t goed beschikbaar zijn.
Is dat niet het geval,doe dan wat t mij betreft geen moeite,want bekend zonder voorraad werkt niet.
Lijkt een beetje op die pot goud aan het eind van de regenboog,iederen ziet de boog,niemand vind de pot.
Hij is nog te koop in Duitsland voor 80 euro, maar niet dicht bij de grens. Enig ander alternatief is Scuba. Die heb ik ook om die reden gekocht.Ik zit met een vraag,wat uiteindelijk kan leiden naar een extra bestelling.
Elders op dit forum kwam ik erachter wat de naam was van een compound die ik jaren terug had gezien met O&N bij een maatje van me.
Het ging dus blijkbaar om Volt 1,2" inch spinnerz 2 colorz.
Ik heb her en der gezocht,ook over de grens,maar kan die nergens meer vinden,die lijkt dus echt uit de collectie en van de schappen af te zijn.
Is er nog een cake/compound die "gelijk"is aan de genoemde compound ?
Of word dat effect simpelweg niet meer grootschalig verwerkt in het nu verkrijgbare vuurwerk ?
Is van Lesli vuurwerk onder label van Volt.Scuba ?
Nooit van gehoord,van wie is die dan ?