Hulp gevraagd - consumentenvuurwerk in Europese landen

Heb het even nagevraagd betreft Malta.
Er zijn inderdaad geen vuurwerkwinkels op Malta, er is dus geen consumenten vuurwerk tekoop daar.

Het vuurwerk wat op de 31ste de lucht in gaat is allemaal gemaakt in de fabriekjes en is allemaal proffessioneel vuurwerk:)

:bye:

Grappig. Ik wist niet dat jullie er ook mee bezig waren. Fred wees me er zojuist op. Ik heb er zelf ook één gemaakt voor onze nog op te richten vuurwerkstichting. Ik weet alleen niet of ik hem al mag vrijgeven :shy:

Is het toegestaan informatie uit dit topic te gebruiken?

Edit: Ach wat waarom ook niet. Hier staat hij:
http://www.vuurwerkfan.nl/Europa.pdf

Bedoeling is dus dat ik per land liefst ook de regelgeving zou willen weten voor afsteken en verkoop (en die moet 100% kloppen). Dus als iemand aanvullingen heeft voor de ontbrekende landen, graag.

Laatst bewerkt:
Patrick natuurlijk is dat toegestaan.
Wij vuurwerkliefhebbers streven allemaal hetzelfde doel na: het behoud van onze hobby.

Patrick, mag ik je adviseren om een bronvermelding op te geven? Ik kan me voorstellen dat je bij dergelijke dingen moeilijk naar professionele onderzoeken of rapporten kan refereren. Maar misschien kan je de wetgeving erop naslaan, en een wetnummer opgeven?

Andere tips: Noorwegen: "sinds kort is er een verbod op vuurpijlen"
=> Probeer "sinds kort" in een jaartal uit te drukken.

Waarom is Engeland gekleurd, maar Schotland en Wales niet? Hebben die écht een andere wetgeving dan Engeland? Valt dat niet allemaal onder Groot Brittanië?

Turkije is alleen gekleurd bij Istanboel. Mag het "mainland" niet gekleurd worden?

Sardinië en Corsica zijn nog zwart ;)

Dit zijn gewoon even wat kleine suggesties hoor. Ik snap dat je nog volop aan het werk bent met het bestand.

Dus Arjan heeft ook al een website VWtraditie.nl geregistreerd? Ben benieuwd...

Laatst bewerkt:
Mjah bronvermelding komt nog uiteraard. Feuerwerk.net, Vuurwerkcrew.nl, Wikipedia.org, etc heb ik gebruikt.

Noorwegen kon ik zo gauw even geen jaartal vinden.

Engeland ben ik nog mee bezig. Schotland en Wales zijn toch echt andere landen. Ik heb daar nog niet naar gekeken.

Het Mainland van Turkije valt toch niet onder Europa maar onder Azië?? Of is dat inmiddels veranderd?

Zover ik weet heeft Malta een vuurwerk verbod voor consumenten. Corsica zal ik idd even bijkleuren.

Patrick, mag ik je adviseren om een bronvermelding op te geven? Ik kan me voorstellen dat je bij dergelijke dingen moeilijk naar professionele onderzoeken of rapporten kan refereren. Maar misschien kan je de wetgeving erop naslaan, en een wetnummer opgeven?

Andere tip: Noorwegen: "sinds kort is er een verbod op vuurpijlen"
=> Probeer "sinds kort" in een jaartal uit te drukken.

Waarom is Engeland gekleurd, maar Schotland en Wales niet? Hebben die écht een andere wetgeving dan Engeland? Valt dat niet allemaal onder Groot Brittanië?

Turkije is alleen gekleurd bij Istanboel. Mag het "mainland" niet gekleurd worden?

Malta en Corsica zijn nog zwart ;)

Dit zijn gewoon even wat kleine suggesties hoor. Ik snap dat je nog volop aan het werk bent met het bestand.

Dus Arjan heeft ook al een website VWtraditie.nl geregistreerd? Ben benieuwd...

Sohw! Jij bent snel :D

Technisch gezien zijn Wales en Schotland geen andere landen, maar of ze andere (vuurwerk)wetgeving hebben dan Engeland weet ik niet.

Je hebt gelijk over Turkije. Dat wat je gekleurd hebt is inderdaad het enige Europese deel van Turkije.

Ik bedoelde eigelijk Sardinië, niet Malta. Heb mijn post even ge-edit.

Hmm Malta komt niet eens op m'n kaartje voor zie ik net :p

En dit gaat over Schotland:
http://www.opsi.gov.uk/legislation/scotland/ssi2004/20040393.htm

Vrijwel gelijk aan Engeland. Al zie ik wel genoemd naast 31.12 en Guy Fawkes Day > The Day of Diwali (wat het ook mag zijn) als dat waarop vuurwerk afgestoken mag worden.

Interessant dat de afsteektijden in night hours ( na 23:00) ook gelimiteerd zijn:

Chinees Nieuw jaar - 23:00 - 01:00
Guy Fawkes Day - 23:00 - 00:00
Day of Diwali - 23:00 - 01:00
31 December - 23:00 - 01:00

Verder lees ik dat er buiten deze afsteektijden ook een toestemming van de lokale authoriteit gegeven moet worden?

Weet iemand of dit gelijk is aan Engeland?

Laatst bewerkt:
Grappig. Ik wist niet dat jullie er ook mee bezig waren.

Wel opvallend dan dat je column waarin je de credits voor het idee zelf opeist, heel erg op de beginpost van deze topic lijkt...
Verder zijn hier zelfs aparte secties voor de regelgeving en O&N in andere landen, waar je de meeste info zo had kunnen vinden (allemaal over het hoofd gezien?) voor wat Europa betreft.

Moldavie mag geen consumenten vuurwerk meer verkocht en afgestoken worden.

Ik kom terug op mijn eerder bericht van hierboven. Er mag wel vuurwerk verkocht worden. Nu is het zelfs gewoon in de supermarkt te koop. Echter, de prijzen liegen er niet om. Ze zijn meer gebasseerd op het kapitalisme, want een mooie pot betaal je gauw 100 euro. Bijvoorbeeld Jorge 49 shots pot, JW405. 100 euro!!
100 shots blokkie, dan moet je denken aan 180-200 euro. Pfffff...

Laatst bewerkt:
Cyprus vuurwerk kopen en afsteken?

Cyprus vuurwerk kopen en afsteken?

Hallo mensjes,

Daar ben ik weer terug van weggeweest, echter volgende week ga ik weer weg, maar dan naar Cyprus dus als ik terug ben zal ik de kaart aanpassen. Aangezien ik natuurlijk ga kijken of er winkels zijn. Als ik mijn eigen google results heb gezien lijkt het er wel op dat hier gekocht en afgestoken mag worden. Ook omdat het toch nog een beetje Griekenland is.

Hopelijk is het op Cyprus niet zo duur als op Zakynthos... :frusty:

ow en natuurlijk met foto's/ film als het mag en kan. :cool:

Mocht Cyprus dezelfde regels hebben als Griekenland dan is het inderdaad mogelijk om vuurwerk te kopen, maar van vuurwerk afsteken houden ze niet alleen als het gaat om straatfeesten of festivals, denk dat Cyprus ook wel dezelfde soort mensen heeft als bijvoorbeeld Kreta.

En ken wel met zekerheid zeggen dat het vuurwerk daar duur is, want dat is het overal in Griekenland.

Heel mooi initiatief dit. Had ik nog niet gezegd, maar bij deze dan!

Mis je nu nog info van bepaalde landen?
Zo ja, kun je opgeven van welke landen er nog info nodig is?

Nou hallo daar ben ik weer terug uit Cyprus.
En wat een vakantie heb ik gehad zeg!
Zoals gezegd zou ik mijn bevindingen nog even hier posten... :)

Ik ben er dus achter gekomen dat Cyprus een mooi land is, nu kan ik hier gaan vertellen wat voor mooie vrouwen ze hebben en dat het daar heel erg heet kan zijn wel 45 graden celcius en ik zou kunnen zeggen dat ik speciaal naar Cyprus ben gegaan om het kaartje verder op te vullen alleen maar voor VWC, en dat daar links wordt gereden en dat er vieze vatsige Engelse valse bezopen wijven op hoge hakken rondelopen maar dat zal ik jullie maar besparen :cool: en tevens is dat offtopik. Dus ik zal maar meteen ter zake komen. Er kan vuurwerk gekocht worden op Cyprus (het is een eiland vandaar "op") Dus ik zal het kaartje weer een beetje groener maken. A. Bonte kleur zal ik maar zeggen :wink:

We hebben mooie foto's gemaakt, natuurlijk van onze mooie vriendinnen en het mooie landschap, maar ook van vuurwerk. Er was een klein mini supermarktje waarvan de eigenaresse Helga heette, we waren er al tientallen keren geweest om onze sigaretten en alcohol te halen. Maar pas de tweede week zagen we de bakjes met potjes, morning glories, sterren kerzten en bengaalse stokken liggen a 40 cent per 10 verpakt in doosjes. Ze lagen er waarschijnlijk al net zolang als dat Helga oud is en geen seks had gehad maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken want waar vuurwerk is, is lol. Dus wij haar hele collectie opgekocht. Foto's volgen later (ook van Helga, mischien wil ik die toch ook voor mezelf houden, met der mooie snor :devil: )

We waren in ieder geval zo dolblij met onze potjes en sterretjes ( we waren immers al zo verwend met het dure vuurwerk uit Griekenland onze vorige vakantie op Zakynthos) En hadden het dus naar ons zin met de morning glories en onze digitale camera dat we opeens bij de villa werkelijk in the middle of nowhere opeens een heel herkenbare klap horen. Duidelijk een shell!!!! In eerste instantie denk je nee dat kan niet midden in de bergen tussen de slangen, gekko's, salamanders en gillende krekels en nachtegalen die er volgens de folder wel waren maar die ik nooit gehoord en gezien heb. Dus ik pak m'n iphone en begin te filmen. Met bloedende kuiten halve fles wijn en dwars door doornstruiken, greppels, herten- edit geitensporen, tsazikiebomen, gyrospalmen en modderheuvels naar het spectakel op m'n slippers:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

:)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan