Hulp gevraagd - consumentenvuurwerk in Europese landen

Ik had al zo'n vermoede dat die er inderdaad ook aan zat te komen:p.
Geen "groen links" of "groen rechts" maar groen centraal:p

Arno waar ben je dan? Zoveel groen is in NL niet eens te vinden :D
Nog even voor de duidelijkheid, GROEN zijn dus alle landen in Europa waar consumentenvuurwerk afgestoken en verkocht wordt.
En ROOD waar het niet mag afgestoken en/of verkocht mag worden.
zoiets2_jpg.jpg

Laatst bewerkt:
Hongarije staat al in het groen, maar hier is ook het bewijs :wink:
Vuurwerk heet in het Hongaars: Tüzijáték
Consumentenvuurwerk is vrij heel het jaar te koop, o.a. in Tabakswinkels, zoals hier:
Hongarije024.jpg

Hier twee potjes en een vitrine, helemaal Hongaars:
IMG_1238.jpg

IMG_1237.jpg

Hongarije020.jpg

Sorry jongens, zat even zwaar in de lappenmand.
Tegelijk met het griepvirus is er een ander virus bezig geweest bij me, wat tot gevolg had dat ik twee dagen helemaal niets heb kunnen zien.
Als je zoiets meemaakt, dan weet je pas hoe het is al je je ogen niet kunt gebruiken.
Zelfs een simpel iets als je prakje eten is dan al een obstakel...
Gisteren naar het oogziekenhuis geweest en het ziet er naar uit dat alles weer in orde komt.

Affijn, het is nu nog wat wazig allemaal dus hou het kort.
Zie verder dat er al veel goede inbreng en hulp is, waarvoor dank.
Als het weer beter gaat, zal ik weer even wat bijwerken.
Staat de mods/admins uiteraard ook vrij mijn beginpost te updaten.

laterzz Frans

@ Rollende_Babba: Helemaal top trouwens dat kaartje van jou.
Heb hem ook aan de beginpost toegevoegd.
Wellicht dat je de landen waar het niet toegestaan is rood kunt maken?
Zijn tot nu toe volgens mij Portugal en de republiek Ierland (Noord Ierland moet wel groen).

Turkije had ik n.v.t. gedaan omdat ik dat dat daar totaal geen vuurwerk afgestoken werd, dat schijnt dus niet zo te zijn.

Hongarije staat inmiddels ook op yes in de beginpost.

Tevens staat nu ook de Oekraïne op yes;

www.salut.org.ua/catalog.php

http://translate.google.nl/translat...1%80%D0%BA+site:.ua&hl=nl&lr=&sa=G&as_qdr=all

Het Russiche woord voor vuurwerk is trouwens фейерверк.

e055b64bbe64acc506a83fed6fef7d29_b.jpg

29893a62453940d87435dccbedc03c74_b.jpg

6607d77e640357965819e5b90f5bd56e_b.jpg

Laatst bewerkt:
Slovenië is ook een yes en zo te zien zelfs het hele jaar toegestaan;
Geachte klanten:
Volgens de wet op explosieven en pyrotechnische producten EPI (Ur.l. 35/2008) de verkoop, het bezit en het gebruik van ognjemetnih categorieën 1, 2 en 3, het hele jaar! Dit betekent dat u kunt elke aankoop op, ognjemetnih producten, zowel in onze online shop en in winkels Piromarket. U kunt ook gebruik maken van deze producten voor onbepaalde tijd, natuurlijk, in overeenstemming met de instructies op het product en niet na 22.00 uur, om niet te schenden openbare orde en vrede.

http://www.piromarket.com/

http://translate.google.nl/translat...q=ognjemet+site:.si&hl=nl&lr=&sa=G&as_qdr=all

http://64.233.183.100/translate_c?h...dr=all&usg=ALkJrhgt5ACiKHfb8qxAimpEHECC9LxwCg

Het Sloveense woord voor vuurwerk is ognjemet.

4-83-l.jpg

4-407-l.jpg

4-171-l.jpg

Laatst bewerkt:
@ Rollende_Babba: Helemaal top trouwens dat kaartje van jou.
Heb hem ook aan de beginpost toegevoegd.
Wellicht dat je de landen waar het niet toegestaan is rood kunt maken?
Zijn tot nu toe volgens mij Portugal en de republiek Ierland (Noord Ierland moet wel groen).

De rest is rood. Als er veranderingen zijn hoor ik het wel.
Hou dezelfde link aan en hij veranderd mee.

Laatst bewerkt:
ik ben zelf armeens , en me moeder gaat zsm. bellen voor meer informatie. er word wel vuurwerk verkocht maar ik zal vragen of dat ook groot vuurwerk is ;)

ik ben zelf armeens , en me moeder gaat zsm. bellen voor meer informatie. er word wel vuurwerk verkocht maar ik zal vragen of dat ook groot vuurwerk is ;)

Okay, dat zou helemaal top zijn. :wink:
Die Russische kennis van mij woont toevallig ook bij jou in de buurt, maar Ando zal jou waarschijnlijk niets zeggen?

Wat Belgie betreft: is het niet zo dat je daar voor het afsteken van siervuurwerk formeel toestemming nodig hebt van de burgemeester, maar dat een en ander doorgaans wordt gedoogd?

Back
Bovenaan