Hondje op slag dood door ontploffend vuurwerk in Tilburg.

Triest bericht en sneu voor de baasjes. Zo zie je maar dat al dat illegale vuurwerk niet in handen van de consument hoort, hoe goed je er ook mee omgaat. Het is niet goed te praten hoor maar bij de Spits las ik dit: ''Het hondje was uit de woning ontsnapt door een openstaande voordeur.''

Oeh...zulke uitspraken kunnen hier niet hans73, het ligt nooit aan alle explosieven die in de handel zijn, maar aan de media/ politie/ of weet ik veel wat voor reden er verzonnen wordt...

Ik wacht op het betoog van Karol ......... :D:D

Wat een idioot domme reactie Dennis, wat hans73 zegt is geen spelt tussen te krijgen. Dat spul hoort hier niet, en al helemaal niet als men er niet mee om weet te gaan en dat laatste is veelal van toepassing.

cobra,s en mortieren horen gewoon niet in handen te zijn van de consument.(en alles wat niet is genoemd maar hier ook onder valt)
iedereen die dit wel toestaat is geen vuurwerk liefhebber.
als je wil knallen of dingen wil opblazen moet je een echte kerel zijn en naar het leger gaan.

Hahahaha meenje dit nou, geen vuurwerk liefhebber? Omdat ik dat spul mooier zou vinden en het dus alleen maar mooi zou vinden als ze de regels versoepelen dan ben ik geen liefhebber... Klinkt een beetje krom ofniet?

Buiten dat wat een mafkezen zeg, maar hoe de f... kan een hond nou brandend vuurwerk oppakken? In dit geval is het baasje en de afsteker fout. Al die lui met jack russels denken dat hun hondjes overal maar even los mogen lopen.

Laat dit ook een les zijn voor de hondenbaasjes.

Wacht even, je maakt een denk fout, baasje is niet fout.... gebruiker vw is fout... er mag nog geen vw ontstoken worden. Baasje mag ook aannemen dat dit nog niet gebeurd, en als het op een plek gebeurd waar de hond los mag lopen is er helemaal niks aan de hand. VW gebruiker had moeten nadenken waar, wanneer en wat voor een vw ontsteekt.
1- vuurwerk was naar alle waarschijnlijkheid verboden dus illegaal vuurwerk,
2- vuurwerk was naar alle waarschijnlijkheid in en rond een omgeving afgestoken waar huisdieren zijn,
3- vuurwerk is ontstoken buiten de wettelijk bepaalde periode en tijd.

Wacht even, je maakt een denk fout, baasje is niet fout.... gebruiker vw is fout... er mag nog geen vw ontstoken worden. Baasje mag ook aannemen dat dit nog niet gebeurd, en als het op een plek gebeurd waar de hond los mag lopen is er helemaal niks aan de hand. VW gebruiker had moeten nadenken waar, wanneer en wat voor een vw ontsteekt.
1- vuurwerk was naar alle waarschijnlijkheid verboden dus illegaal vuurwerk,
2- vuurwerk was naar alle waarschijnlijkheid in en rond een omgeving afgestoken waar huisdieren zijn,
3- vuurwerk is ontstoken buiten de wettelijk bepaalde periode en tijd.
Wacht jij dan ook even, startpost staat dat het is gebeurd in de kalkoenstraat. Honden mogen loslopen in een bos niet een straat. Kortom beide fout.

Ik ben een dierenvriend zal ze nooit wat kwaad doen, voordat ik te horen krijg dat ik geen drol om dieren geef.

Wacht jij dan ook even, startpost staat dat het is gebeurd in de kalkoenstraat. Honden mogen loslopen in een bos niet een straat. Kortom beide fout.

Ik ben een dierenvriend zal ze nooit wat kwaad doen, voordat ik te horen krijg dat ik geen drol om dieren geef.
Oja er zijn vastgestelde ruimtes waar een hond mag loslopen, en dan is ook in straten, en ook vast in Apeldoorn./
Maak je weer een denkfout!
PS. In het bos mag vaak een hond niet los lopen, ivm wild en paarden.

Triest bericht en sneu voor de baasjes. Zo zie je maar dat al dat illegale vuurwerk niet in handen van de consument hoort, hoe goed je er ook mee omgaat. Het is niet goed te praten hoor maar bij de Spits las ik dit: ''Het hondje was uit de woning ontsnapt door een openstaande voordeur.''
ooooooh, dan is het de hond zijn eigen schuld ..... pffff (cynisch mode off)

Tuurlijk is de afsteker de enige die 'fout' is in deze zaak, maar cobra in zijn reet?
Die gast(en) hebben dit toch niet gewild man.
Als jij met oudjaar een pot neerzet en een hond pakt dit vast en overlijd heb jij dit toch ook niet gewild.
Natuurlijk is het illegaal en is dit gevaarlijker, natuurlijk is het achterlijk en buiten de tijden.
Maar moord vind ik dit niet, hoe sneu het hele gebeuren ook is.
Wij weten allemaal de situatie niet, met andere woorden niet teveel conclusies trekken buiten het bericht om.
Recht ***len probeer ik het niet, maar conclusies trekken aan de hand van een nieuwsbericht is niet handig.
Je weet gewoon simpelweg nooit precies wat er zich heeft afgespeeld.

Wat moet een hond om half 3 in de nacht nog buiten zoeken? Wat als het geen vuurwerk was (wat in de situatie nu wel is) maar een auto die de straat in reed en die hond komt eronder? Beide partijen moeten opletten, je hond moet niet zo maar kunnen ontsnappen en de straat op kunnen rennen. Wat als die ineens iemand aanvalt? En zo kan je nog wel tientallen vragen opstellen. Nu is het dan toevallig vuurwerk en dan word het overal in de media lekker opgeblazen.

het is misschien niet leuk wat ik zeg .
maar wat doet een huisdier midden in de nacht om 2.30 nog op straat .
moet je als baas er niet voor zorgen dat je dieren niet de straat meer op kunnen !?
kijk onze katten mogen na 18.00 absoluut de straat niet meer op omdat we weten dat er tegenwoordig zo veel idioten zijn .
op deze manier proberen we onze dieren tegen dit soort ongein te beschermen .
kijk een pijpbom slaat nergens op maar als baasje ben je voor groot deel wel verantwoordelijk voor de veiligheid van je huisdier .

het is misschien niet leuk wat ik zeg .
maar wat doet een huisdier midden in de nacht om 2.30 nog op straat .
moet je als baas er niet voor zorgen dat je dieren niet de straat meer op kunnen !?
kijk onze katten mogen na 18.00 absoluut de straat niet meer op omdat we weten dat er tegenwoordig zo veel idioten zijn .
op deze manier proberen we onze dieren tegen dit soort ongein te beschermen .
kijk een pijpbom slaat nergens op maar als baasje ben je voor groot deel wel verantwoordelijk voor de veiligheid van je huisdier .

onzin, het baasje valt niks te verwijten.
begin december verwacht je niet dat er een zwaar explosief op straat ligt, of waarschijnlijk in een speeltuintje.

Als die hond onder de auto had gezeten omdat hij ontsnapt was had hij de krant niet gehaald. Weer leuk voer voor de media. Ik wil die pijpbom niet goedpraten want dat hoort natuuurlijk niet. Blijft toch een discussie zonder eind. ......wat als...... Als mijn hond ontsnapt was was ik ook boos geweest, maar de kans dat hij onder een auto komt is meerdere malen groter door de drukte van verkeer hier, ook om dat tijdstip. En ik heb ook een hond en katten.

Heftige discussies,

Of de eigenaar fout was om zijn hond naar buiten te laten schieten, vind ik makkelijk gezegd, iedereen die een hond heeft weet dat dit kan gebeuren, dat er vuurwerk (illegaal) werd afgestoken niet.

ik kan alleen maar zeggen, dieptriest...

De eigenaar zit zeker niet fout...wie verwacht nou zoiets?Alleen moeten die daders zich wel gaan melden als ze een beetje stijl hebben.

Wat een kansloos gedoe weer man! Echt te gek voor woorden.

DIt zegt genoeg over de straat/wijk waarin dit soort dingen gebeuren. Half 3 snachts nemen personen het voor lief dat er makkelijk een paar shells de lucht in kunnen en blijkbaar durft of wilt niemand in de buurt er iets van zeggen. Of men vind het niet erg of men is te bang.

Dit zegt meer iets over de jongens of meisjes die dit maar vinden kunnen.

maar waarom laat je je deur open als je huisdieren hebt? Jouw beestje valt onder jouw verantwoording. En daarnaast stond meneer zelf misschien wel te kijken anders staat je deur niet open. Er staat niet dat meneer van woede naar buiten loopt om de jongens aan te spreken.

Het meest trieste is dat er geen schaamte is om te denken laten we de shells ergens anders af steken buiten de bebouwde kom of waar niemand last van ons heeft. Diep tries voor het hondje. Hoop dat mensen wat beter nadenken over wat ze afsteken en anticiperen op dingen die er fout kunnen gaan. zowel legaal als illegaal.

Als je niet wilt dat er iets met je huisdier gebeurt, of aan de lijn of binnen houden. Het is jouw keuze voor zo'n dier, kan je niet de schuld bij anderen leggen terwijl je het dier gewoon los laat lopen. Zoals je merkt heb ik het wel een beetje gehad met mensen die hun hond overal laten schijten en loslopen, maar ondertussen zeuren als er iets gebeurt. Die mensen denken voornamelijk alleen aan zichzelf. Natuurlijk, die knutselbom is fout, maar als die mensen hun hond gewoon netjes bij zich hadden gehouden was er niks aan de hand geweest. Eigenschuld, punt uit.

Back
Bovenaan