Hondje op slag dood door ontploffend vuurwerk in Tilburg.

Ik denk dat iedereen van zwaar vuurwerk houd. Mits het door profesionals word afgestoken. Dit is geen vuurwerk voor consumenten. Ook al zijn er consumenten die hier verstandig mee omgaan, je houd de handel in stand.

Wat betreft moraalridders!? Tja de tijd blijkt gekomen dat we linksaf of rechtsaf gaan. Wij zijn daar ook deels verandwoordelijk voor.

het gaat misschien wat ver om iedereen die van zwaar vuurwerk houd stom te vinden. Maar zoals eerder gezegd is er geen enkel excuus voor dit voorval om dan de eigenaar van de hond mede de schuld te geven.
Als je dat zegt heb je gewoon echt geen hersens in je hoofd. Linksom of rechtstom, als je houdt van zwaar vuurwerk of niet, je kunt niet de eigenaar mede de schuld geven. Dan denk je niet na en wil je in mijn ogen iets te graag zwaar vuurwerk verdedigen.
Als je nu al shells wil schieten dan zit je sowieso fout. Daarnaast moet je dat niet in de buurt doen van woningen.
Wat ik alleen niet snap is dat er een mortierbuis is ontploft. Was het een lowbreak dan? Of hadden ze er een bom van gemaakt? Dat vind ik wel een beetje vreemd.
greetzz

De eigenaar van die hond heeft zelf aangegeven er geen graten in te zien dat die hond alleen de straat op liep, wat langs zijn kant ook fout is. De dag dat een naaste van jou omver wordt gereden door een chauffeur die uitwijkt voor een loslopende hond zal je daar ook zo over denken.

Heb zelf een hoop honden en zie die beesten ontzettend graag, maar ik weet heel goed dat honden ook een ongeleid projectiel kunnen zijn, als eigenaar zal ik daar altijd mijn verantwoordelijkheid in nemen.

Wat betreft het schieten van shells in de buurt van woningen kan ik je alleen maar gelijk geven.

Ik weet niet waar deze discussie naar moet lijden maar bij mij weten is dit een vuurwerk form en een pijpbom is bij mij geen vuurwerk,dan kunnen we ons wel alles aan trekken wat ontploft en schade veroorzaakt.Ten tweede trek ik het verhaal ook in twijfel, ik weet niet hoeveel van jullie wel eens een pijpbom hebben gemaakt maar al maak je hem van sissers er blijft niks meer van over dus hoe kan er gezegd worden dat het een pijpbom was. Heeft iemand hem zien liggen voordat hij af ging??? dan is de rest ook gelogen. Daarbij word er ook iedere keer gezegd dat het voer is voor een totaal verbod ?? het is pas voer als er zoals nu op gereageerd word,er word iedere keer gezegd dat shells en cobra geen vuurwerk meer is, hoe kan het dan voor een vuurwerk verbod lijden als het geen vuurwerk is. Dat is het zelfde als benzine verbeiden omdat er ongelukken gebeuren met auto"s :bonk:
Kortom ik ben wel eens benieuwd wat er over een paar dagen gezegd word over dit ongeluk, als het dat is.En een shell geloof ik al helemaal niet.

beste nismo,
De reden dat dit door velen van ons geen vuurwerk genoemd wordt is omdat het gewoon niets meer te maken heeft met waar de meeste liefhebbers van legaal vuurwerk voor staan.
Wat je nu doet is ongeveer de boel omdraaien. Dus nu zijn de liefhebbers van vuurwerk schuldig aan een eventueel vuurwerkverbod?
Volgens mij weet jij heel goed wat er bedoeld wordt als er gezegd wordt dat cobra's geen vuurwerk meer zijn of zoiets dergelijks. Zo niet dan leg ik het je nog een keer uit.
Een cobra is vuurwerk, een shell is vuurwerk. Maar ik vind dat het geen vuurwerk dat in de straat thuis hoort bij gewone consumenten. Maar ik vermoed dat iedereen dit kan blijven zeggen maar dat het toch niet binnenkomt bij mensen die van zwaarder "vuurwerk" houden.
greetzz

Fantastisch topic weer en zo zie je de 2 deling weer goed op het forum. Niets "wij" vuurwerkliefhebbers

Maar ik geloof er niets van. Weer een fabel om vuurwerk in een slecht daglicht te zetten en de media smult er natuurlijk weer van

beste nismo,
De reden dat dit door velen van ons geen vuurwerk genoemd wordt is omdat het gewoon niets meer te maken heeft met waar de meeste liefhebbers van legaal vuurwerk voor staan.
Wat je nu doet is ongeveer de boel omdraaien. Dus nu zijn de liefhebbers van vuurwerk schuldig aan een eventueel vuurwerkverbod?
Volgens mij weet jij heel goed wat er bedoeld wordt als er gezegd wordt dat cobra's geen vuurwerk meer zijn of zoiets dergelijks. Zo niet dan leg ik het je nog een keer uit.
Een cobra is vuurwerk, een shell is vuurwerk. Maar ik vind dat het geen vuurwerk dat in de straat thuis hoort bij gewone consumenten. Maar ik vermoed dat iedereen dit kan blijven zeggen maar dat het toch niet binnenkomt bij mensen die van zwaarder "vuurwerk" houden.
greetzz

Ik herhaal alleen wat er altijd word gezegd, en dat is dat een cobra geen vuurwerk is. En over dat ik wel beter weet dat klopt, ik weet ook dat er een hoop hypocrieten op het form zitten die zeggen dat ze tegen zijn en illegaal verpest het voor iedereen maar 31 dec staan ze zelf nitraten en ander spul te stoken. Mijn mening houw dan je mond dicht. En over het vuurwerk verbod inderdaad als iedereen vanaf het begin zijn mond dicht had gehouden was er nu niets aan de hand geweest, maar goed dat is met alles vort de media maakt alles kapot en zorgt er wel voor dat mensen zich uitlaten.
Daarbij ben ik ook nog steeds van mening dat mensen het probleem zijn en niet het vuurwerk,als je een cobra in een straat gooit is niet de cobra het probleem maar die gene die hem gooit. Want als hij die zelfde cobra op een plein of weiland gooit is er niks aan de hand.Kortom de mensen maken het probleem en maken er een probleem van en maakt het probleem groter dan dat het is.

Hoe of wat moet iedereen denken..... trietste is op vwc dat er weer 2 kampen zijn........

Illegaal vuurwerk is ook vuurwerk.
iemand die lekker profblokjes stookt is ook een liefhebber, net zoals iemand die babypijltjes afsteekt.

Als er een hondenverbod was in dit land, dan was dit ongeluk niet gebeurd.
Maar als er een vuurwerkverbod was, dan was dit ongeluk nogsteeds gebeurd.

Dat begrijpen die wijze mannen in Den Haag natuurlijk ook wel.

Wat kan ik in hemelsnaam nog toevoegen aan dit topic?
Dit hele verhaal wordt gelinkt aan het verhaal van het diertje met vuurwerk in zijn achterste, wat destijds inderdaad niet waar was. Wie met zekerheid kan zeggen of dit verhaal waar is of niet doet in mijn ogen niet terzake.
De reacties in dit topic doet voor menig anti vuurwerk liefhebber juist precies waar we met ze allen op zitten te wachten....het afkeuren van het vuurwerk en het naar de vernieling brengen van onze traditie.
Wij op dit forum zijn liefhebbers van vuurwerk, waaronder ook illegaal vuurwerk! Een echte freak weet hoe hij met illegaal vuurwerk om dient te gaan, vooral met shells. Daar zijn ook de benodigde topics voor op ons mooie forum.
Aan de hand van de geplaatste foto waar dit tragische ongeval zal kunnen plaats gevonden hebben, kan ik jullie vertellen dat dit niet is gedaan door een echte freak. Midden in een woonwijk op de hoeken van een straat op dit rijdstip een shell afschieten is onverantwoord!
En JA ook ik zeg dan, shells horen in handen van een professional in plaats van een eerste klas debiel. Echte freaks weten wel beter!

Ik vind het echt ongelooflijk wat ik hier allemaal lees, waarom valt iedereen elkaar zo aan?
JA degene die het vuurwerk afstaken waren fout
JA het baasje van de hond was fout.

Nou niet meteen gaan reageren, bare with me.
Dit is dus wat er is gebeurt (voor zover bekend)

1. jongens gaan midden in een woonwijk een pijpbom/shell afsteken (vuurpijl is never nooit krachtig genoeg hiervoor)
2. baasje heeft zijn hondje niet aan de riem OF baasje laat de voordeur open en het hondje ontsnapt.
3. hondje snuffelt aan vuurwerk en gaat dood.

Ik snap natuurlijk dat veel mensen het zielig vinden voor het hondje en het baasje en dus meteen naar de afstekers gaan wijzen, maar denk je dat zij het leuk vinden? Nee, zij hebben die nacht echt niet lekker geslapen hoor. Als baasje hoor je je hond onder controle te houden, op die plek daar mogen honden niet zonder riem lopen, oftewel het baasje is fout. Maar ook mag je nu niet, dat vuurwerk niet afsteken, en de plek is ook super onverantwoord, dus de afstekers zijn fout.
Stel je voor dat jij iets afsteekt en een hond kind komt ineens aanlopen en raakt verwond? Het is inderdaad super dom van hen dat ze die locatie hebben gekozen en dat ze uberhaupt dit soort sht afsteken, maar denk je echt dat ze dit expres deden?
De daders zijn hier ook de slachtoffers. Ze moeten gestraft worden, want ze waren fout bezig, maar dit was echt niet hun bedoeling en ze hebben vast spijt.

Enneh @ iedereen die zegt dat ze zich moeten melden, bitch please alsof jij dat zou doen. Ze moeten een brief schrijven aan de baasjes en die een keer door de brievenbus gooien, anoniem sorry zeggen. Wat mij betreft stoppen ze er 1000 euro bij. (niet dat geld dit op lost maar t gaat om t idee).

Conclusie: Het is gewoon *** wat er is gebeurd en iedereen was fout, het is een opstapeling van omstandigheden.

Dit heeft niets meer met het forum te maken maar met de samenleving en het zogenaamde straf recht in dit *** land waarbij er niet meer gelet word op emoties.
"
Emoties heb je omdat je het zielig vind voor het hondje. Vinden we allemaal eigenlijk wel in een normale wereld! En het hoort ook zo dat de fout bij de jongens ligt. Maar durf te wedden dat er gewoon gezegd gaat worden dat de jongens er niets aan konden doen dat het hondje dood is.....Net zoals de POOL die 3 mensen dood rijd (opa oma en KLEIN dochter)en maar voorwaardelijk krijgt door gebrek aan bewijs.

Dat is waarom het zo fucked up is in Nederland.

Waarom pool in hoofdletters?

zwarte humormodus aan: vlek russel... zwarte humormodus uit.

te vroeg...??

Lol ik ging echt stuk toen ik deze las xD (ik heb zelf een jack russel dus fuck jullie haters, humor =/= respectloosheid, het is humor.)

Dit meld de telegraaf:

''Het hondje was uit de woning ontsnapt door een openstaande voordeur. Omstanders konden niet vertellen wie het vuurwerk had achtergelaten. Het ging om een zogenaamde mortier. Dat is een buis waarmee zwaar vuurwerk mee wordt afgestoken''

Die journalist weet kennelijk wel dat de buis iets anders is dan het projectiel, maar schrijft het dan alsof het 1 ding is? Te beroerd om even te googlen? *** media, niet alleen met vuurwerk, met alles.

Het baasje kan hier helemaal niks aan doen.Vuurwerk steek je op 31 december af.Dit is nu precies de redenen dat er een verbod gaat komen.Stook veilig en op 31 December of stook helemaal niet.

Het baasje kan hier helemaal niks aan doen.Vuurwerk steek je op 31 december af.Dit is nu precies de redenen dat er een verbod gaat komen.Stook veilig en op 31 December of stook helemaal niet.

Hier ben ik het volkomen mee eens.
Ik vind trouwens niet dat de baas van het hondje ook schuldig is.

je verwacht niet dat er nu vuurwerk ergens word afgestoken want het is verboden !

Ha het is al weer veranderd,op omroep Brabant stond het baasje te vertellen dat het drie klappen waren en dat hij mensen hoorden roepen Snits Snits (niemand had het gezien) omroep Brabant maakten er 3 mortieren van. Dat het hondje dood is staat vast maar hoe het gebeurd is zeker nog niet. Zal me niets verbazen als het baasje er meer vanaf weet dan dat hij laat geloven.

Ha het is al weer veranderd,op omroep Brabant stond het baasje te vertellen dat het drie klappen waren en dat hij mensen hoorden roepen Snits Snits (niemand had het gezien) omroep Brabant maakten er 3 mortieren van. Dat het hondje dood is staat vast maar hoe het gebeurd is zeker nog niet. Zal me niets verbazen als het baasje er meer vanaf weet dan dat hij laat geloven.

Het is echt weer vaag allemaal.

Karol ook weer in de bocht.

Geen idee waarom ik de moeite nog neem, maar goed. Fotootje dan maar:

Bekijk bijlage 20977

Bewijs genoeg dat er in ieder geval iets is doodgegaan. Goed, nu mag je verder gaan complotdenken.

Mijn grote vriend die zichzelf een brain vind.

Hoeveel katten waren er niet opgeblazen? En dat bleek achteraf niet waar te zijn. Wat zegt een foto met ketchup op de grond en bloemen? Je kunt een verhaal zo mooi maken als je wilt, het is december en de krant moet verkopen. Advertenties gaan alleen zitten bij de best bekeken krant.

En voordeur staat open, Snachts?! Dan gaat er in eens hond naar buiten, want dit zijn nachtdieren. Die rent direct naar het vuurwerk. Gaat snuffelen en in eens dan als hij snuffelt komt er een shell uit de buis omhoog. Toevallig allemaal he?

Sorry ik geloof niet in toevalligheid maar wij kennen elkaar al een beetje. Jij bent meer van Groenlinks en ik van het vrije vuurwerk.

Nismo schreef:

Het verhaal is dus alweer aangepast maar dat haalt de koppen van de krant niet hoort, want dat wil men niet lezen. Dood en verderf dat willen we lezen en we willen allemaal er schande over spreken dat is het anno 2014. Triest volk zijn wij

Mijn grote vriend die zichzelf een brain vind.

Hoeveel katten waren er niet opgeblazen? En dat bleek achteraf niet waar te zijn. Wat zegt een foto met ketchup op de grond en bloemen? Je kunt een verhaal zo mooi maken als je wilt, het is december en de krant moet verkopen. Advertenties gaan alleen zitten bij de best bekeken krant.

En voordeur staat open, Snachts?! Dan gaat er in eens hond naar buiten, want dit zijn nachtdieren. Die rent direct naar het vuurwerk. Gaat snuffelen en in eens dan als hij snuffelt komt er een shell uit de buis omhoog. Toevallig allemaal he?

Sorry ik geloof niet in toevalligheid maar wij kennen elkaar al een beetje. Jij bent meer van Groenlinks en ik van het vrije vuurwerk.

Nismo schreef:

Het verhaal is dus alweer aangepast maar dat haalt de koppen van de krant niet hoort, want dat wil men niet lezen. Dood en verderf dat willen we lezen en we willen allemaal er schande over spreken dat is het anno 2014. Triest volk zijn wij

Beetje respectloos dit. Ik betwijfel ook of het verhaal helemaal waar is maar er is nagenoeg iets dood gedaan, en hoogstwaarschijnlijk door iets wat met vuurwerk te maken heeft. Dan hoef je geen rare complotten over ketchup op de grond hier te posten want daar wordt ik echt kotsmisselijk van.

Back
Bovenaan