Hondje op slag dood door ontploffend vuurwerk in Tilburg.

densta

VWC lid
TILBURG - In Tilburg is er zaterdagnacht een hondje om het leven gekomen door vuurwerk. De Jack Russel snuffelde aan een buis toen het vuurwerk dat erin zat, ontplofte.
Vandalen gebruikten de buis om er zwaar vuurwerk mee af te steken, zo zegt de politie. Het ongeluk gebeurde om halfdrie in de Korhoenstraat.

Op slag dood
Volgens de politie ontplofte het illegaal vuurwerk in de snoet van het hondje. Hij was op slag dood. De baasjes van het overleden hondje waren ontroostbaar, wat tot veel emoties leidde bij het toegestroomde publiek.

De politie weet niet wie er verantwoordelijk is voor de dood van het hondje. Omstanders konden niet zeggen wie het vuurwerk had afgestoken. Wie meer weet, kan contact met de politie opnemen via 0900-8844. Anoniem kan ook: 0800-7000.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...+in+Tilburg+De+baasjes+zijn+ontroostbaar.aspx

Vieze vuile gore tyfuslijers, sorry voor mijn taal... maar dit soort gasten mag je meteen opknopen met een C6 in hun kringspier.

Zielig dat is zeker,maar hoe ik het lees is het denk ik een ongeluk. Shell in buis,hond gaat kijkje nemen(loopt dus los),shell gaat de lucht niet in en *boem*

Mag hopen voor die daders dat ze zich zo snel mogelijk melden.....als je tenminste een beetje fatsoen in je donder hebt zitten of een geweten.

erg trieste zaak. zo komt dat vuurwerkverbod er wel. en als ik hier soms kijk hoe dat onnozel zware spul hier verheerlijkt wordt door bepaalde personen, en hoe die personen dan op een andere discussie over het verbieden te keer gaan. dan denk ik wel eens je vraagt er ergens zelf om. jammer dat een paar van die zielige personen onze hobby om zeep helpen.

Zielig dat is zeker,maar hoe ik het lees is het denk ik een ongeluk. Shell in buis,hond gaat kijkje nemen(loopt dus los),shell gaat de lucht niet in en *boem*

ongeluk??????als ik nu buiten loop verwacht ik niet dat er iemand met dat spul bezig is. steek je kop niet in het zand man. zo komt dat verbod er wel.

Ik ken de buurt daar en geloof mij maar dat omstanders zeker wel konden zeggen wie dat vuurwerk afstak.
Daar wordt vaker wel wat op straat gezet, en dat is nooit echt een probleem.
Dit is een ongeluk geweest die niemand had aan zien komen waarschijnlijk, verschrikkelijk voor die baasjes en de afstekers.

Door dit soort gasten, is het gewoon van belang dat het zware illegale knalwerk echt compleet van de markt wordt gehaald.Mensen weten gewoon niet meer wat ze hebben gehaald en denken nog steeds dat dit de onschuldige knallers zijn. Ik ben zelf niet zo van het verlinken, maar sta nu wel op het punt om dit toch te gaan invoeren.Door dit soort acties word het vuurwerk weer in een kwaad daglicht gezet.
tevens hoop ik ook dat de forums nu eindelijk afscheid gaan nemen van het illegaal vuurwerk.
Als iedereen nu gewoon door geeft wie er echt fout bezig is met het zware knalwerk. (En vooral nu al)
dan is dit probleem er binnenkort niet meer.

ik begrijp dat dit mij niet door iedereen in dank word afgenomen, echter als we onze vuurwerk hobby willen houden echter de enigste mogelijkheid.

sorry voor mijn schrijffouten maar ik ben echt boos.

erg trieste zaak. zo komt dat vuurwerkverbod er wel. en als ik hier soms kijk hoe dat onnozel zware spul hier verheerlijkt wordt door bepaalde personen, en hoe die personen dan op een andere discussie over het verbieden te keer gaan. dan denk ik wel eens je vraagt er ergens zelf om. jammer dat een paar van die zielige personen onze hobby om zeep helpen.

Helemaal mee eens, wanneer zien jullie het eens in dat jullie je eigen hobby en die van andere om zeep helpen.

Ik heb altijd een dubbelgevoel bij dit soort berichten. Vorig jaar en begin dit jaar werden er 'katten opgeblazen door vuurwerk' of dode dieren gevonden door vuurwerkgebruik. Veel van dit soort berichten zijn stilletjes gerectificeerd door sommige kranten. Op tv wordt het al helemaal aangedikt en nimmer gerectificeerd.

Ik heb altijd een dubbelgevoel bij dit soort berichten. Vorig jaar en begin dit jaar werden er 'katten opgeblazen door vuurwerk' of dode dieren gevonden door vuurwerkgebruik. Veel van dit soort berichten zijn stilletjes gerectificeerd door sommige kranten. Op tv wordt het al helemaal aangedikt en nimmer gerectificeerd.

Klets toch niet zo dom joh, sommige proberen hier dingen recht te ***len wat niet recht te ***len valt. Want dit is nu precies een aanleiding waarom men vuurwerk wil verbieden, in ieder geval één de aanleidingen.
En hier mag hier best wel eens stevig over gediscusieerd worden zonder elkaar voor rotte vis uit te maken.

Ik neem bijna niets meer aan van de media gezien 90% bedrog en manipulatie bevat. Ook in dit bericht staan er veel onlogische dingen.

Na het bericht met die kat geloof ik niks meer direct.
Voer voor de anti vuurwerklobby.

cobra,s en mortieren horen gewoon niet in handen te zijn van de consument.(en alles wat niet is genoemd maar hier ook onder valt)
iedereen die dit wel toestaat is geen vuurwerk liefhebber.
als je wil knallen of dingen wil opblazen moet je een echte kerel zijn en naar het leger gaan.

Oeh...zulke uitspraken kunnen hier niet hans73, het ligt nooit aan alle explosieven die in de handel zijn, maar aan de media/ politie/ of weet ik veel wat voor reden er verzonnen wordt...

Ik wacht op het betoog van Karol ......... :D:D

Andere media melden dat het een zelfgemaakte pijpbom was. Dat lijkt me eerder het geval dan dat dat hondje aan een mortier ging snuffelen.

cobra,s en mortieren horen gewoon niet in handen te zijn van de consument.(en alles wat niet is genoemd maar hier ook onder valt)
iedereen die dit wel toestaat is geen vuurwerk liefhebber.
als je wil knallen of dingen wil opblazen moet je een echte kerel zijn en naar het leger gaan.

Ik weet niet waarom je dit bericht aan mij richt wat ik zeg is dat ik niet zomaar meer dit soort berichten geloof. Vorig jaar zou er een kat zijn opgeblazen, nou de wereld was te klein en later bleek het helemaal niet kloppen vandaar dat ik sceptisch ben.

Als het waar is is het natuurlijk heel erg.

Als dit waar is, dan is het echt diep en diep treurig. Helaas ook weer koren op de molen van de vele vuurwerkhaters die ons land inmiddels rijk is. Maar op de dag der dagen wel genieten van ons vuurwerk. Zolang het nog kan.:bonk:

niemand ( op dit forum ) heeft dat vroeger toen we nog jong en dom waren natuurlijk gedaan:

in december regelmatig wat strijkertjes/widowmakers afsteken, en ook de strijkerbommen ( in een glazen potje ! ) waren aan de orde van de dag.

er vielen toen ook nogal wat doden en gewonden door dat geknutsel maar toen waren er nog geen hele
zware knallers op de markt.

het is erg sneu en triest dat er weer een zeer onschuldig slachtoffer is gevallen :sad:

ik vind het prof spul prachtig maar als ze het compleet bannen uit Europa ben ik bang dat er velen weer zelf spul/bommen gaan maken met alle gevolgen van dien.

Laatst bewerkt:
Klets toch niet zo dom joh, sommige proberen hier dingen recht te ***len wat niet recht te ***len valt. Want dit is nu precies een aanleiding waarom men vuurwerk wil verbieden, in ieder geval één de aanleidingen.
En hier mag hier best wel eens stevig over gediscusieerd worden zonder elkaar voor rotte vis uit te maken.

Volgens mij *** ik niks recht. Ik zeg enkel dat ik de media niet serieus neem. Alles wat vuurwerk gerelateerd is wordt breed uitgemeten. Maar als ze het bij het verkeerde eind hebben, komt er enkel een kleine kader met een rectificatie.

Je wilt een stevige discussie, maar probeer eerst maar begrijpend lezen.

Back
Bovenaan