Hoeveel geld vuurwerk 2010/2011

Vuurwerk blijft iets magisch. Door het toenemende aanbod- en diversiteit in producten en merken, wordt ik alleen maar gretiger. Ik vraag me vaak af hoe ik deze drang kan voorkomen.

Ik had mij eigenlijk dit jaar eens voorgenomen om echt weinig uit te geven. Maar telkens rond oktober/november krijg ik een drang om mijn bescheiden geplande budget te verhogen. Continue bezig om producten/effecten te zoeken die mijn collectie "compleet" zouden moeten maken. Gelukkig wordt deze waanzinnige drang af en toe verstoord door het besef dat het voor de beleving relatief weinig uitmaakt of ik nu 10 of 12 500 grammers afsteek.

Des te meer ik op fora filmpjes aan het bekijken ben des te meer ik wil kopen. Herkennen enkele zich misschien ook in dit gedrag?

Natuurlijk is vuurwerk een van mijn grootste passies. Maar is het wel zo slim om er zo veel geld in te pompen? Wordt mijn oud en nieuw veel beter als ik 1000 euro aan vuurwerk heb ipv 250. Ik denk het eerlijk gezegd van niet. Bij mezelf merk ik hoe meer ik heb hoe minder vuurwerk ik heb, des te groter de beleving is per product. Ik kan mij immers de jaren,dat ik als klein mannetje de hele dag plezier had met 30 gulden aan vuurwerk, nog goed herinneren.

Korting krijgen in vuurwerkwinkel omdat ik werk, werkt zowel positief als negatief op mijn budget. Ik koop meer omdat het goedkoper is, waardoor ik uiteindelijk meer uitgeef.

Mijn budget is het bedrag wat ik in de komende maand extra verdien door middel van het werken in een vuurwerk winkel. Dat zal waarschijnlijk tegen de 500 euro op lopen. Eigenlijk vind ik dat veels te veel geld, maar doordat ik het extra erbij verdien kan ik het wel goed praten tegen mijzelf. Of toch maar de helft en van de rest een weekendje op vakantie. Het zal een eeuwig dilemma blijven.

@hierboven, ja dat kan ik me zeker voorstellen, ben namelijk precies zo.

Vorig jaar voor 500 euro gekocht en gezecht dat ik het dit jaar niet zo bont zou maken, nu heb ik werk en verdienen we samen geld zat, we houden per maand zeker 500-600 euro over, en nu zit ik alweer boven die 500 euro.

Ik weet nog wel dat ik als klein meisje om 12 uur stond te kijken naar die prachtige dingen die de lucht in gingen, nu ben ik het zelf. :D

Goedpraten kan ik ook heel goed :P, 'ik heb ervoor gewerkt, en ik vind het leuk, dus waar zou ik er geen 500 euro aan uitgeven?

Achja, je moet je geld ergens aan uitgeven. ;)

Laatst bewerkt:
Dankzij financieel gegoochel (niet slimme dingen als spaargeld, creditcard, rekening opschuiven...) krijg ik toch nog het budget bij elkaar dat ik nodig heb voor de essentialiteiten :D uiteindelijk €370 voor de voorverkoop en nog €30+ voor los spul in de verkoopdagen. Heeft die fiets dus geen roet in 't eten gegooid, maar het had daar zonder dus ook meer kunnen zijn. Maar ik kan er van doen wat ik het liefst wilde, dus ik ben blij :)

Dit jaar weer totaal over het budget gegaan, de planning was rond de 500 euro en echt niet meer!!

Nu mag ik bestellen en word ik helemaal gek,dit en dat moet er nog bij, Oh doe deze er ook maar bij!!

Nu zit ik dus boven het bedrag wat ik in me hoofd had:bonk:
Ik schaam me er niet voor, maar toch weer zoon gevoel van moest dat nou weer, zo veel geld uitgeven!!!

Al met al, ik ga er wel lekker van genieten:D

Laatst bewerkt:
Dit jaar blijft het limiet steken op 1000 euro, voor dat geld gaat er genoeg vuurwerk gehaald worden hoor jongens!

ongeveer 200-400 euro

toch iets veranderd :P

150 euro bij lidl en andere winkels in duitsland
100 euro legaal spul

dit jaar waarschijnlijk geen illegaal vuurwerk voor mij omdat ik 2 jaar achter elkaar gepakt ben , vorig jaar met een patroonpistool en het jaar daarvoor met strijkers ... dus houd het dit jaar gewoon bij legaal vuurwerk :P

Laatst bewerkt:
vorig jaar was mijn budget 600 maar het is uiteindelijk 1200 geworden alles bij elkaar.
dit jaar wil ik het ook rond de 600 houden maar ben bang dat dat gaat mislukken.
ik ben nu ook aan het sparen voor een canon 5d mark II en die is ook 2700 dus ik zal toch echt wat minder moeten uitgeven! maar het is zo leuk deze tijd van het jaar dat ik me zelf als een klein kind gedraag haha. ik ben zelf 20

vorig jaar was mijn budget 600 maar het is uiteindelijk 1200 geworden alles bij elkaar.
dit jaar wil ik het ook rond de 600 houden maar ben bang dat dat gaat mislukken.
ik ben nu ook aan het sparen voor een canon 5d mark II en die is ook 2700 dus ik zal toch echt wat minder moeten uitgeven! maar het is zo leuk deze tijd van het jaar dat ik me zelf als een klein kind gedraag haha. ik ben zelf 20

Je hebt die body ook voor 1000 euro goedkoper hoor. Dat scheelt behoorlijk.

Je hebt die body ook voor 1000 euro goedkoper hoor. Dat scheelt behoorlijk.

klopt maar ik heb een mooie bundel gezien met een merlin steadycam, ik weet niet of je dat wat zegt maar ik studeer tegenwoordig film en hoop dit jaar oud en nieuwe heel mooi vast te leggen:)

Dit jaar ga ik het echt bont maken, niet 1 euro, maar 2 EURO!!

Jaja, deze man heeft geld (teveel) ;)

Nee, maar ook ik hou dat liever voor mezelf ;)

Back
Bovenaan