Vuurwerk blijft iets magisch. Door het toenemende aanbod- en diversiteit in producten en merken, wordt ik alleen maar gretiger. Ik vraag me vaak af hoe ik deze drang kan voorkomen.
Ik had mij eigenlijk dit jaar eens voorgenomen om echt weinig uit te geven. Maar telkens rond oktober/november krijg ik een drang om mijn bescheiden geplande budget te verhogen. Continue bezig om producten/effecten te zoeken die mijn collectie "compleet" zouden moeten maken. Gelukkig wordt deze waanzinnige drang af en toe verstoord door het besef dat het voor de beleving relatief weinig uitmaakt of ik nu 10 of 12 500 grammers afsteek.
Des te meer ik op fora filmpjes aan het bekijken ben des te meer ik wil kopen. Herkennen enkele zich misschien ook in dit gedrag?
Natuurlijk is vuurwerk een van mijn grootste passies. Maar is het wel zo slim om er zo veel geld in te pompen? Wordt mijn oud en nieuw veel beter als ik 1000 euro aan vuurwerk heb ipv 250. Ik denk het eerlijk gezegd van niet. Bij mezelf merk ik hoe meer ik heb hoe minder vuurwerk ik heb, des te groter de beleving is per product. Ik kan mij immers de jaren,dat ik als klein mannetje de hele dag plezier had met 30 gulden aan vuurwerk, nog goed herinneren.
Korting krijgen in vuurwerkwinkel omdat ik werk, werkt zowel positief als negatief op mijn budget. Ik koop meer omdat het goedkoper is, waardoor ik uiteindelijk meer uitgeef.
Mijn budget is het bedrag wat ik in de komende maand extra verdien door middel van het werken in een vuurwerk winkel. Dat zal waarschijnlijk tegen de 500 euro op lopen. Eigenlijk vind ik dat veels te veel geld, maar doordat ik het extra erbij verdien kan ik het wel goed praten tegen mijzelf. Of toch maar de helft en van de rest een weekendje op vakantie. Het zal een eeuwig dilemma blijven.