Hoeveel geld vuurwerk 2009\2010

Ik ga dit jaar niet meer zoveel als vorige jaar afsteken, aangezien het budget beperkt is. Ik koop denk ik ongeveer 30-40 kg vuurwerk (in kilo`s omdat er eventuele prijsveranderingen komen en ik daar mijn lijstje niet voor wil aanpassen, uitzonderingen daargelaten). Daarvan is 95% siervuurwerk, voor het showtje om 0:00. De bovengrens is 400 euro.

Tja eerst 450 euro. Tot ik ineens te horen kreeg dat ik nog maar 150 mocht ;( En als je je hele lijstje al heb gemaakt doet het pijn om er weer dngen af te schrappen :(

Onderhand beginnen de plannen alweer uit te dijen en het budget op te lopen... moet nog maar 'ns een paar uur extra werk zoeken.
Als ik nu schat? Moet dat? Denk dat ik op minstens 500 uitkom ofzo...en dat heb ik nu dus niet :D moet begin dec. ook nog 100 overhebben voor 'n festivalkaartje...dus dat wordt bijbeunen!

1,000.000 euro:p
mits ik de 27,5 miljoen vn de staatsloterij win:p
anders ben ik met veel minder al blij:D

Ik ben bang dat het 300 á 400 gaat worden. Dat vind ik al duur zat, laat staan dus de bedragen van 500+ euro enzo die ik hier lees, maargoed, het is een hobby en je hebt er veel langer plezier van dan die 16 uurtjes dat je het mag afsteken, al die uren dat je over de folders en filmpjes heen zit te kwijlen en op fora zit te neuzen tellen ook mee, en dat mag best wat kosten.

Worden geen 500-grammers bij mij, maar wat kleinere potten, pijlenpakketten, en wat fun-spul, zoals singleshots, cruise rockets, sun warrior rockets en extreme bang rockets.

Laatst bewerkt:
eerst lag mijn budget rond de 1200
maar nu ik de prijzen van alle producten een beetje zie
zak ik naar de 900 schat ik zo.
wat helemaal niet erg is

Onderhand beginnen de plannen alweer uit te dijen en het budget op te lopen... moet nog maar 'ns een paar uur extra werk zoeken.
Als ik nu schat? Moet dat? Denk dat ik op minstens 500 uitkom ofzo...en dat heb ik nu dus niet :D moet begin dec. ook nog 100 overhebben voor 'n festivalkaartje...dus dat wordt bijbeunen!
Klopt nog steeds, loop goed op schema met planning. Inderdaad zorgen bepaalde lage prijzen dat het niet de spuigaten uitloopt. Nu lijkt het op 200+135+200= €500tot550 te gaan worden. Verrot veel geld, maar daar moet je niet aan denken. Heb ik geleerd van Moontan :D

Waarom is 500 euro verrot veel geld? aan een computer geef je toch ook makkelijk 800 euro uit maarja, daar kan je langer op teren zegt iedereen dan... Terwijl je voor die paar 100 euro de leukste dag van het jaar hebt?!

Zeikerd.

Het is meer dan de helft van m'n maandloon. Mijn computer kostte incl. breedbeeldscherm €550 en daar doe ik jaaaaaren mee ipv dat het in een uurtje wegknalt.

Ik heb meer leuke dagen in het jaar voor minder geld. Dit is verreweg de duurste, en een van de allerleukste (zijn er dus meer, zeker). Mijn leven is daarbuiten ook leuk.

Meningen zijn meningen. Zeker over geld. Dus als je rijk bent en €500 peanuts vindt: voel je gezegend; het merendeel van de wereld heeft nooit zoveel geld bij elkaar gezien of in handen gehad, laat staan relatief zinloos uitgegeven.

Waarom is 500 euro verrot veel geld? aan een computer geef je toch ook makkelijk 800 euro uit maarja, daar kan je langer op teren zegt iedereen dan... Terwijl je voor die paar 100 euro de leukste dag van het jaar hebt?!

Niet iedereen kan het zich veroorloven om mega veel uit te geven. Heb jaren lang o&ns gevierd met een budget van 80 euro. Die waren erg leuk. Het gaat niet om het geld maar om het plezier wat je ermee hebt. Ik denk dat ik dit jaar 400 euro besteed. En daar heb ik zeker veel plezier van!

Niet iedereen kan het zich veroorloven om mega veel uit te geven. Heb jaren lang o&ns gevierd met een budget van 80 euro. Die waren erg leuk. Het gaat niet om het geld maar om het plezier wat je ermee hebt.

Precies, de een heeft de dag van z'n leven met 50 euro, en een ander heeft met 500 euro nog niet eens zo veel plezier (maar uiteraard nog wel een geweldige dag).
"Vroeger" heb ik ook de hele dag volop genoten met iets van een slof kanonslagen, een pak babypijltjes en wat grondbloemen, ik wou dat dat nog steeds lukte, zou aardig wat in de portomonnee schelen :sad:. Die tijd mis ik nog wel eens.

Misschien is mijn bericht al erg duidelijk geweest. Maar tot nu toe is mijn budget:

€50

Ik ben van plan om hier meer van te maken, door ook me bankgeld en kleingeld bij elkaar te leggen, maar om gezeik van me ouders te ontwijken moet ik wel aardig wat opzij leggen. Dus, ik denk dat ik totaal rond de ... zit:

€ 100 - € 150

Zeikerd.

Het is meer dan de helft van m'n maandloon. Mijn computer kostte incl. breedbeeldscherm €550 en daar doe ik jaaaaaren mee ipv dat het in een uurtje wegknalt.

Ik heb meer leuke dagen in het jaar voor minder geld. Dit is verreweg de duurste, en een van de allerleukste (zijn er dus meer, zeker). Mijn leven is daarbuiten ook leuk.

Meningen zijn meningen. Zeker over geld. Dus als je rijk bent en €500 peanuts vindt: voel je gezegend; het merendeel van de wereld heeft nooit zoveel geld bij elkaar gezien of in handen gehad, laat staan relatief zinloos uitgegeven.

Sorry dat ik een zeikerd ben hoor:bonk:

Maar word er een beetje gek van dat als het over vuurwerk gaat mensen gelijk over geld beginnen te praten, freaks included... natuurlijk is het veel geld maar het is die ene dag van het jaar en als je een uurtje naar een concert gaat zeg je toch ook niet, ja het was wel 50 euro! Terwijl je dan een uur lang daar bent geweest. Met oud en nieuw ben je voor 500 euro heel de dag zoet, 16 uur lang ben je aan het stoken. Wat ik wil zeggen is, het is in verhouding met een hele hoop andere dingen helemaal niet zo duur maarja, ik lijk wel de enige?

Ieder jaar weer een hogere uitgave dan begroot. Net als Fred (Moontan) wil ik het eigenlijk niet eens weten. Soms denk ik, ik leg het geld weg voor onze nieuwe auto waar wij voor aan het sparen zijn.. maar dan, uit passie voor het vuurwerk kan ik het gewoon niet. En keuzes maken tussen bepaalde blokken kan ik niet, is ieder jaar hetzelfde probleem.

ik weet eigenlijk nooit wat ik uit wil geven,ik weet wel wat ik wil heben!!!

dit jaar heb ik mijn budget vastgesteld op 2000 euro max
maar omdat ik weet wat ik wil hebben zal ik daar ver onder blijven
en dit jaar hou ik het bij
een karton binkies
een paar fluitbakken
een paar goede knalcakes
een paar cakes van FPM
de cakes van elite brand
en wellicht wat vuurpijlen

wedden dat ik veel plezier heb met oud en nieuw!!!!

terugkomend op mijn eerdere post is dit het lijstje wat ik tot nu toe heb samengesteld :

http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/9787

met dank aan FPM

het budget ligt maximaal op 1200
hangt er vanaf wat de rubro event cakes no 1 tm no 5 kosten want die wil ik er zoiezo nog bijhebben
heb het gelukkig deze zomer al kunnen verdienen met mn werk dus dat scheelt weer
in de maand december

Back
Bovenaan