Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk geen idee.. woon in een verbod gemeente (Apeldoorn) en wil het risico niet lopen. Ga dan liever ergens anders heen. Wie stookt er wel in een vuurwerkverbod gemeente?

Zou hier niet teveel over inzitten. Er wordt veel gedoogd en vaak niet gehandhaaft op vuurwerk. Zelf was ik vorig jaar bij mn ouders in de Utrechtse Heuvelrug en gewoon volle bak gestookt, terwijl daar ook een verbod geldt.

Dit wordt voor mij de eerste keer dat ik in mijn eigen straat ben. De buurt steekt hier zelf niet veel af, maar vind t wel erg mooi dus denk dat ze het wel gaan waarderen :blink:

De meesten een cv. Een enkeling een open haard.

Afgelopen jaar voor het eerst meegemaakt, in deze wijk. Hier wordt over het algemeen wel e.e.a. gestookt gedurende de avond. Om middernacht is het genieten geblazen. :D

Bij mij in de straat wordt nauwelijks gestookt. Uiteraard wordt om 00:00 het nodige afgestoken, maar in de vooravond blijft het rustig. Er is wel altijd het nodige volk op straat met vuurtonnen en gezelligheid, maar behalve af en toe een potje of wat klein spul gaat weinig vuurwerk de lucht in. Aan de ene kant vind ik dat wel lekker, omdat ik lekker mijn gang kan gaan samen met mijn stookmaat, maar voor de sfeer had het van mij wel wat drukker mogen zijn qua vuurwerk.

Ik vier het dit jaar weer in een Veluws dorp: Putten. Daar gaat het altijd lekker los en met name "buitenaf" wordt er oa carbid geschoten en grote vuren gemaakt.
Ik verwacht dit jaar een gekke oudejaars dag omdat het op zondag valt. Iedereen is vrij en heeft alles al in huis. Zin in, lekker optijd starten.

Wie stookt er wel in een vuurwerkverbod gemeente?

Ik.

De manier waarop dit "verbod" tot stand is gekomen is ronduit belachelijk, verder maak ik me niet druk over handhaving.

Zelf ben ik in 39 jaarwisselingen lang twee keer door politie aangesproken, heb alle respect voor ze, want ze zijn altijd super relaxed geweest.
Denk dat het voor hun ook lastig is al dit gezever elke keer.

Veel heb je zelf in de hand, gewoon zorgen voor een goede uitstraling en lekker afsteken :wink:

de straat waar ik woon is helaas heel stil, zijn altijd binnen behalve om 12 uur maar na 30 min zijn ze weer binnen. Afgelopen jaar wel verandering in gekregen om te laten zien hoe het ook kan :)
de buurman netjes gevraagd of z,n auto aan de kant kan ivm het afsteken. en toen ook verbaasd kwam vragen hoeveel ik dan wel niet had, dat was een leuk gesprek en gelijk de goedkeuring voor de komende jaren.

Andere buren hebben om 12 uur vaak wel wat spul (voornamelijk fonteintjes) Vorig jaar mooi verhaal dat ze dachten een mooi pakket gekocht te hebben maar dat was een groot Cat1 pakket dus die zaten cat 1 fonteintjes af te steken.

Hopelijk dit jaar dus wat meer sfeer erin te krijgen. gelukkig hebben we een dag de tijd om op te bouwen omdat we geen vuurwerk hoeven op te halen. Dus partyent is geregeld sta tafels zijn binnen, vuurkorf hout wordt ook lekker gevuld. dus kom maar door:handsup:

Ik ben de afgelopen 15 jaar (op covid jaren na) niet thuis geweest. Woon hier nu 2 jaar, met mijn vorige buurman stookt ik altijd klein spul om een uur of 7.
Daarna vieren we het altijd bij (verschillende) vrienden. We hebben een aardige gezellige groep die de laatste jaren rustiger is geworden door het aantal kinderen. Ik denk meestal 20 volwassenen en 15 kinderen ofzo. Ik koop altijd het vuurwerk namens de hele groep. Samen met 1 andere vriend leggen we 60% van het budget in. De rest vindt het wel geinig maar boeit het niet heel veel.

Hopelijk wat meer dan vorig Oud & Nieuw. Was sinds jaren een stuk rustiger. Normaal is het best druk in onze straat.

Ik woon in de kooi in Leiden (voor mensen die zelf in leiden en omstreken wonen weten jullie vast al hoe t zal gaan). maar ieder jaar gaat er een heel dik salaris de lucht in om 00:00 vermoed ik.
Ik woon in een "arbeidersbuurt" dus het zijn rijtjeshuizen uit de jaren 20/30 dus de straat zelf is niet zo breed dus zeker als er waaiers worden afgestoken zie je mensen goed kijken en nadenken of ze de schietrichting goed hebben staan. verder staat de straat altijd blauw van de rook en ging er tot de pandemie altijd wel een paar goede rollen door de straat, dus zag het er de volgende dag altijd uit alsof de rode loper was uitgerold.

vóór 12 uur ben ik de enige die aan het knallen is maar ná 12 uur komen er plotseling mensen naar buiten waarvan ik niet had gedacht dat ze boxen zouden hebben. Ik ben dan natuurlijk wel veel langer bezig voordat het op is

Voor 0.00 uur is het beeld ieder jaar hetzelfde, ik ben de enige die dan aan het stoken is en af en toe komt er eens iemand kijken wat er allemaal gaande is. Na 0.00 is het wisselend en ligt het er vooral aan wie er wel en niet thuis zijn. Links van mij wordt eigenlijk altijd wel gestookt (met mate) en rechts van mij soms bijna niets en soms best veel. De mensen die zelf niet stoken of al klaar zijn staan meestal bij mij te kijken.

Zoals velen beschrijven. Tot 00:00 weinig activiteit. Her en der een pot of jeugd wat lekker aan het knallen is.

Na 00:00 gaat het los in Urk en Eindhoven.

afgelopen jaar viel het best mee maar dat kwam ook dat nieuwjaar op een zondag viel en dan steekt de helft van het dorp niks af. Dit jaar is oudjaars dag op een zondag dus we gaan het wel zien om 00:00 uur ik verwacht dan wel meer vuurwerk.

Normaal in de straat zelf is het relatief rustig, maar sinds vorige week nieuwe buren en die lijken ook wel in te zijn voor wat vuurwerk met O&N dus ik ben benieuwd. Een aantal straten verder op staan wel vaak F3 boxen (van wat ik zag vorig jaar), dus hopelijk dit jaar weer zodat er wat sensatie te zien is in de wijk :)!

Ik woon in een rustige straat waar ik meestal de enige ben die aan het stoken is. In de straten er omheen wordt er flink gestookt vanaf 12:00 uur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan