Hoe stookt jouw straat ?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ben je de enige, en kijkt iedereen naar jouw vuurwerk of word er in jouw straat volle bak vuurwerk afgestoken?
Vinden de buurtbewoners het leuk, of hebben ze liever dat je zo snel mogelijk stopt? Vermeld het hier!

Hier ook 1 vuurwerkfanaat,1 kutjoch die met cobra"s loopt te smijten tijdens mijn mooiste bakken..(de mensen die mooi sier om 12 uur nog net aan kunnen waarderen werden vorig jaar met piepende trommelvliezen hun huis weer ingejaagt door die harde kutknallen op de grond)en verder veel oude mensen met honden😅als het even kan vieren we het altiid ergens anders👌dit "laatste" jaar ga ik met 2 pyro"s vieren,volgas👌

Leuk topic @omepje

Woon hier aan een straat waar 3 hofjes aan zitten met zo'n 15 huizen per hofje. Veel mensen die 'even 1 compound' halen en die met de jaarwisseling aanzetten. Daarnaast bij mij nog een fanaat die eigenlijk de hele avond wel wat bezig is om t uur. Om 00:00 is het bij alle hofjes het ene na het andere omhoog. Gezien er 15 huizen zijn en allemaal 1 compoundje heb je al snel een leuke avond met zn allen. Zelf heb ik er dan vaak met die andere fanaat nog een paar extra 😄

Tot afgelopen jaar waren er drie/vier plekken in de wijk waar er wel wat de lucht in ging. Maar vorig jawr zijn er twee nieuwe buren bijgekomen waarvan er 1 iets minder fanatiek stookt maar alsnog mooi spul de lucht in jaagde en de ander met ewn stel vrienden van 10 tot 2 aan een stuk heeft lopen te stoken.

Verder wat jongeren met wat cobras maar dat gebeurt voor 12 uur allemaal dus kan erger.

Hele buurt komt altijd richting ons, smorgens, smiddags en savonds komen er verschillende langs om even te kletsen bij het vuur, pilsje te pakken of gewoon naar het vuurwerk te komen kijken... Verder wordt er in de buurt gewoon op meerdere plekken gestookt maar zijn wij toch altijd de uitblinkers en de gezelligste :p

heb een prima buurt word genoeg afgestoken rond om, en we zien het kamp dus das altijd feest.
verder lopen er altijd heel veel mensen langs en blijven ze vaak even staan als ik weer naar buiten kom :d

De weinige medestokers hebben er weinig kaas van gegeten hier. Potjes die omvallen, of met een stuk in de kraag Duitse potjes op een brandend vuur gooien. Vuurpijlen uit een lege fles, die dus omflikkert en horizontaal de straat door gaat...

Hier in de straat is het over t algemeen vrij droevig. Ik ben toch wel degene die het meest los gaat. Wel wat illegaal ergens een heel eind verderop ieder jaar. In de buurt gaat op sommige plekken nog wel wat leuks omhoog, maar ik ben bang dat met het verbod dit heel snel uit gaat sterven helaas....

Hier werd afgelopen jaar weinig afgestoken in de straat, maar was het wel gezellig op straat omdat gedurende oudjaarsavond er telkens wel wat buren naar buiten kwamen om te kijken naar wat ik afstak maar ze staken zelf niks af .

Buren vonden het ook geen probleem dat ik al om 10 uur 's ochtends begonnen was met afsteken, ik kon verder de hele dag mijn gang gaan voor op straat en heb ook flink wat kunnen afsteken overdag waaronder knalcakes, fluitcakes en klein spul zoals Lesli Orcs en Funke Hollenfeuers .

Na 00:00 uur:

Ik was afgelopen jaar van plan om na 00:00 uur 1 Januari pas rond 00:45 te beginnen met compounds maar buren stonden buiten te wachten tot ik begon, dus om 00:20 toch maar een box gepakt, de Albert Raptor Princess , deze vond ik heel goed mooie salvo's en ondanks de wind bleven de effecten goed hangen .

Daarna gingen de meesten alweer naar binnen en heb ik tot 00:45 uur rondgekeken wat er in de omgeving afgestoken werd en daarna ben ik met wat tussenpauzes deze boxen gaan stoken en hier rustig van genoten :

Vuurwerkmania Coconut Bounty
Rubro Event 4 Seasons
Rubro Event Ice Tiger
Evolution Limited Edition 2

Uiteindelijk was het 01:30 uur en heb ik mijn finale projectje afgestoken op deze volgorde achter elkaar, bedoeling was om dit achter elkaar te laten gaan maar telkens kwamen er auto's aan waardoor ik alles aan de kant moest schuiven ..

Funke Whistling Palms
Iskra Wampir
Return of the Phoenix
El Gato Terremoto 10s
El Gato Terremoto 1s

Laatst bewerkt:
Normaal weinig, maar na de Corona jaren ging het een stuk leuker hier en ik hoop dat ze dit jaar ook allemaal nog even een keer los gaan. Met de hele straat nog een keer genieten zoals het hoort met die traditie, lijkt me erg tof.

Ik vier het altijd in de straat waar mijn ouderlijk huis staat. En daar word buiten ons om vrijwel niks gestookt. Alleen een aantal vuurkorfzuipers steken soms een pruttelpotje af. De straten eromheen gaan gedurende de avond wel met regelmaat een aantal prima dozen de lucht in maar geen extreme hoeveelheden ofzo.

Ik was de enige hier in de straat, op een paar voorbijgangers na die soms bleven staan. Jammer genoeg waren het kinderen van ik gok +/- 15 á 16 die het nodig vonden om een cobra o.i.d. richting mijn stookplaatsje te gooien.
Niemand uit de buurt zelf gezien.

• Sad
Waarderingen: GMP
Ben in de straat niet meer de enige die vanaf 18.00 regelmatig buiten staat te stoken.
In de wijk duurt t om
0.00 vaak even voordat alle champange op is en de gelukswensen zijn gedaan maar er zijn zeker genoeg stokers kijk maar......

Ben in de straat niet meer de enige die vanaf 18.00 regelmatig buiten staat te stoken.
In de wijk duurt t om
0.00 vaak even voordat alle champange op is en de gelukswensen zijn gedaan maar er zijn zeker genoeg stokers kijk maar......

Mooi filmpje, je kunt je toch niet indenken dat we dit volgend jaar niet meer zo zien en horen met een verbod...

Dit soort filmpjes krijg ik kippenvel van, zo hoort Oud en Nieuw te zijn, genieten .

Mooi filmpje, je kunt je toch niet indenken dat we dit volgend jaar niet meer zo zien en horen met een verbod...

Dit soort filmpjes krijg ik kippenvel van, zo hoort Oud en Nieuw te zijn, genieten .

Met een verbod en open grensen 🧐

Als ik op nieuwjaarsdag een rondje door de wijk loop en zie hoeveel niet NL spul er ligt ... dan denk ik dat de stilte wel tegen gaat vallen.
En dan zitten wij best een eind bij alle grensen vandaan dus als ze willen stoken zullen ze stoken.

Back
Bovenaan