Hoe reageert jouw huisdier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We kennen allemaal de negatieve geluiden/verhalen van de media hoe dieren kunnen reageren. Maar er zullen ongetwijfeld ook zeker mensen met dieren zijn met leuke voorbeelden en verhalen. Wellicht heb je zelfs leuke foto's van jou huisdier mbt vuurwerk, laat ze hier zien.

Oud-Nieuw-2014-2015-beste-4-1024x683.jpg

Mijn kat Droppy (Droppythecat op instagram) vind vuurwerk prima. Het boeit hem gewoon helemaal niks.
Op oud & nieuw zit die meestal lekker te luieren/slapen en/of zeuren om eten. Niks anders dan normaal.

Vroeger heb ik wel een hond gehad die ietwat bang was voor vuurwerk, maar we zorgden ervoor dat die er tegen aan kon door hem op tijden uit te laten dat het stil was, medicatie te geven en vooral GEEN haat/woede of negatieve emoties te tonen (iets wat vele huisdieren-eigenaren niet kunnen en dus maar anderen de schuld geven van hun ).

Wij kregen onze kat in oktober 2018. Omdat de jaarwisseling toen al in aantocht was ben ik direct demo's en compilaties aan gaan zetten op tv met een flink volume en ook bas (om hopelijk ook de druk verplaatsing bij een knal enigzins na te bootsen). Ondertussen durf ik wel te stellen dat hij vuurwerk zelfs leuk vind.

Toen ik afgelopen jaarwisseling om 2 voor 12 de champagne uit de koelkast pakte sprong hij gelijk in de vensterbank. Met de fles in mn handen heb ik toen twee foto's van hem gemaakt. We hebben tot een uur of 2 op straat staan stoken, maar elke keer als ik naar het raam keek zat hij er nog. Geen spoortje stress te bekennen.

IMG_20220827_181627.jpg
IMG_20220827_181602.jpg

Beide katten hier geven er geen donder om. Houden ze die dag wel voor de zekerheid binnen (niet altijd nette aardige buren)
Zolang ze hun eten en aai over de kop krijgen vinden ze het wel best

Onze labrador lag altijd half in de vensterbank te kijken naar buiten en volgde alles wat hij zag met een kwispelende staart.
Als er een vuurpijl de lucht inging stond hij te springen met z’n voorpoten en soms ook zo’n wolven huil erbij.
Als ik hem uit ging laten moest ik altijd wel oppassen dat er bijvoorbeeld geen grondbloem ofZo op straat gegooid werd want dan ging hij er achteraan, hij vond het magisch interessant. Hij liep altijd los met me mee behalve op oudejaarsdag dan deed ik voor de veiligheid maar aan de riem.
Helaas zal hij er vanaf dit jaar niet meer bij zijn.

LESKE-001-210426.jpg

Onze hond, Lesli. Vernoemd naar inderdaad :D is natuurlijk een ras-echte labrado.. vuurwerkhond! Helaas wordt de laatste jaren steeds moeilijker en vind ze het spannender/eng al dat vuurwerk. Voornamelijk het onverwachte geknal voor afgaand aan de dag der dagen. Ben heel benieuwd hoe dat dit jaar gaat lopen.

Mijn kat zit alweer veel vaker binnen. Gaat er op de rustige momenten nog wel uit gelukkig maar is helaas doodsbang voor knallen. Na oudjaarsdag ia ie altijd wel weer t mannetje zo smorgens vroeg en gaat ie vaak wel weer naar buiten.

IMG-20210205-WA0015 (4).jpg
Kriebel heb ik nu alweer zo'n dikke twee jaar...

20220124_221606 (2).jpg
We hebben samen al heel wat dikke dreunshows bekeken in die jaren...

20210103_120650 (2).jpg
Ik leer hem nu lezen, maar dat valt nog niet mee :D

Ik heb een labradoodle van 10 en een dubbel doodle van 5(zoon van de labradoodle). in 2019-2020 toen ze respectievelijk 8 en 3 jaar oud waren zat de oudere hond redelijk rustig op de bank te liggen. De jongere was wat zenuwachtiger en ging een beetje oncomfortabel op de mat liggen, maar bang kan ik het niet noemen.

Ik heb 2 pluizenbollen (katten).
Allebei op leeftijd, ene is 16 en ander 14.
Die van 16 is compleet doof en hoord helemaal niks meer, ook nog half blind. Dus die heeft niet in de gaten wanneer oud en nieuw is. De ander is nog een stuk frisser, die is wel wat meer bang. Al is dat na al die jaren wel stuk minder geworden. Meestal gaat hij lekker ergens slapen en af en toe ff naar buiten, dan stoppen wij ook met stoken.
Wij wonen achter af met veel paarden om ons heen, ook daar houden wij rekening mee.

En o ja, kruitvingers vinden ze heel interessant, net zoals alle (compound) doze.

Mijn geliefde sphynx (naaktkat) is dusdanig bezig met eten en zijn warme dekentje dat hij ook met oudjaar rustig zijn eigen dingetje doet. Knuffelen, eten, slapen in z'n dekentje en repeat. Nooit onder de indruk geweest van knallen en kleurtjes. Oliebollen lust hij overigens wel bleek toen meneer zijn maaginhoud op een 1 januari pardoes op de vloer dumpte.

Hier is de kat tijdens oud & nieuw zelf wat gestresst, is ook wel logisch gezien de hoeveelheid vuurwerk die afgaat. Hij verstopt zich dan gewoon. Na een klein half uurtje als alles voorbij is komt ie gewoon weer uit zijn verstopplek alsof er niks gebeurd is. Zal allemaal wel meevallen dus. Dit jaar heeft ie het iets rustiger, overnacht ie ergens anders.

Vorig jaar hadden wij nog een muis in huis. De dag na oud en nieuw was hij er nog steeds dus ik denk dat hij het niet zo erg vond. Sinds de zomer is hij vertrokken en niet meer terug gekomen. Hoop dat het goed met hem gaat.

Onze inmiddels al 2 jaar overleden goudvis vond het prima, schoof zelfs zijn kom richting het raam om beter te kunnen kijken. Vooral Fish effecten waren zijn favoriet. Bij producten van Black Cat kroop die echter snel onder zijn bruggetje. :wink:

Mijn hond vind het allemaal prachtig. Staat graag te kijken, moet zelfs opletten dat hij ee niet naartoe rent. Dus mag niet klagen

De kat is alle behalve schotvast, maar die heeft al schrik van een kliko. Zo nu met wat cat1 of een knal hier en daar is geen probleem als ie binnen is. En is ie buiten, dan rent ie snel zat terug naar huis.
De jaarwisseling gewoon een lampje aan en dan redt ie zich wel, na de nacht is ie direct weer relaxed hoor.

Onze hond hebben we nu een aantal maanden (hij is 1). Hij is bang voor veel dingen maar bij knallen/vuurwerk geeft hij geen kick. Dus even aankijken hoe het gaat straks met oud en nieuw. Ik heb goede hoop!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan