Hoe reageert jouw huisdier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We kennen allemaal de negatieve geluiden/verhalen van de media hoe dieren kunnen reageren. Maar er zullen ongetwijfeld ook zeker mensen met dieren zijn met leuke voorbeelden en verhalen. Wellicht heb je zelfs leuke foto's van jou huisdier mbt vuurwerk, laat ze hier zien.

Afgelopen jaar een kitten gekocht, dus het was even spannend wat er zou gebeuren. De dagen daarvoor was hij erg rustig en toen wij thuiskwamen op de 1e om 02:00 lag meneer rustig te slapen. Hier dus nergens last van

Kat is afgelopen jaar voor de 14e keer op rij lekker slapend het nieuwe jaar in gegaan. Maak me ook voor dit jaar geen zorgen, hij blijkt sinds enige tijd doof te zijn.

Afgelopen jaar op de eerste verkoopdag een lange wandeling met mijn beagle gemaakt door de verschillende wijken waarvan je weet dat er behoorlijk gestookt zal worden. Beestje heeft geen kick gegeven, of het nu om forse knallers, pijlen of cakeboxen ging. Op grote afstand of een paar meter... maar 1 fiets die een brug overgaat....half uur van de rel....verbieden die fietsen ;-)

Helaas is mijn kat, Droppy, afgelopen jaar overleden. Sinds een paar weken een nieuwe kater hebben genaamd Simba, maar ik weet dus niet hoe die op vuurwerk reageert. Hij gebruikt mijn vuurwerkdozen wel elke dag als slaapplek xD Kijken hoe ik hem binnen ga houden rond deze dagen.

Mijn katten gaan naar zolder. Niet vanwege het vuurwerk, maar omdat de visite altijd een hond mee neemt. Die hond vindt het allemaal prachtig.

Bij ons vindt de hond er niks aan en heeft ook geen zin om buiten een rondje te doen dus we geven haar een flinke kluif en dan zoekt ze een rustig plekje om de avond en nacht door te brengen. Ik had het leuk gevonden om een freakhond te hebben maar dat zit er helaas niet in ;)

3 katten, 1 die wordt vanaf half December beetje onrustig van de knallen, maar hoe meer het wordt hoe ''normaler'' ze het gaat vinden, de ander 2 hebben er totaal niks van

Hier twee katten. De één is bang en verstopt zich en de andere boeit het niks.

Mijn kat verstopt zich gedurende de avond maar als t eenmaal een uurtje stiller is komt ie weer gezellig buurten.

Ik ben benieuwd hoe onze Amerikaanse Stafford het gaat doen. Ze is half December geboren en hebben ze in Januari opgehaald.
Als we nu buiten lopen en ze hoort een knal in de verte dan reageerd ze er niet echt geweldig op. Beetje spichtig en klein beetje met staart tussen de benen. Maar binnekort nemen we ze mee naar een vuurwerkshow op verre afstand om te kijken hoe ze reageerd als we staan te kijken met elkaar

Heb nog een vrij jonge kat, dus tot nu toe 1 jaarwisseling mee gemaakt. Dat eerste jaar ging het heel goed en zag ik eigenlijk geen angst. Ben erg benieuwd hoe het dit jaar gaat zijn.

Na 18 jaar zal dit jaar net even iets anders zijn. Vandaag is besloten om volgende week onze oudste kat van 19 jaar te laten inslapen. Ze hoorde al een aantal jaar nauwlijks tot niets, en kreeg weinig mee van het vuurwerk.
Ach wat triest... :(
Vorig jaar onze lieve oude poes van 20 helaas moeten laten inslapen op 26 september. Die intereseerde vuurwerk geen moer en die hoorde nog perfect.

Sterkte gozer.

Mijn hond zit in de deuropening te kijken! En 1 van de 2 katten zit voor het raam in de keuken en de anders slaapt de he dag😂

Ach wat triest... :(
Vorig jaar onze lieve oude poes van 20 helaas moeten laten inslapen op 26 september. Die intereseerde vuurwerk geen moer en die hoorde nog perfect.

Sterkte gozer.
Tnxs man! Dat zijn toch wel een van de moeilijkste beslissingen in je leven op dat moment.

Onze blonde labrador tilt als je geluk hebt verbaast zijn kop op bij een goeie dreun. Maar 9/10 keer ligt hij lekker te slapen. Ook met uitlaten is het net alsof hij niks hoort tot je "koekje" roept, dan staat hij meteen naast je. Hoe een huisdier reageert is in mijn ogen voor een groot deel afhankelijk van hoe je er als baasje mee om gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan