Hoe laat sta jij op de 31ste ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben bang vroeg.. sinds een paar weken een kleine, die moet natuurlijk eten.
En daarbij is het gewoon weer een werkdag, afsluiting van 2 projecten.
De 30e maar vroeg naar bed :)

Rond 6 uur gezien er dit keer gewerkt moet worden.
14:00/15:00 hoop ik in de auto te zitten richting de locatie waar wordt gevierd.

Zoals ieder jaar rond 6 uur, dan ff bakkie doen met me maten en hout en vuurton klaar maken. rond een uur op 12 eerste biertje met een oliebol en dan langzaam richting 18:00 werken. Daarna is het vaak enkel en alleen vuurwerk afsteken zoals een ieder ander :)

Wekkertje om 6, gewoon werken dit jaar op oudjaarsdag.
Einde van de werkdag met collega's maar alvast het startschot geven dit keer👌

Zal rond half 7 worden om de eerste oliebollen mix klaar te maken, om vervolgens onder de overkapping ze te gaan bakken en genieten hoe m,n kids de hele tuin onder de rook zetten met Cat 1 spul. met tussendoor de top 2000 op de achtergrond aan.

31e is de dag dat ik een beetje langer kan blijven liggen na 2 dagen vuurwerk verkopen. De winkel gaat om 8u open dus, waarschijnlijk omstreeks 7:30.. nog even snoozen en gaan; op naar de laatste dag vuurwerk verkopen en aftellen tot 18u!

Later dan 7u zal het niet worden met de kids hier. Maar dat is niet erg, want dan kunnen we bijtijds beginnen met het maken van de oliebollen!

Uurtje of 8. Dan oliebollen en appelflappenbeslag maken, tijdens het rijzen even bakkie koffie doen en daarna lekker gaan bakken. Vorig jaar voor t eerst gedaan en zeer goed bevallen. Waren erg lekker.

• Like
Waarderingen: ATF
Uurtje of 10/11 zal het wel worden, misschien nog langs wat winkels tot de middag en daarna rustig klaarmaken voor de avond.

Lekker rustig

Voor het eerst een bestelling ophalen op de 31ste. 09:00 bij Valk in Rijssen. Dus lekker op tijd wakker

Sinds half februari sta ik elke dag om 5.45 op. Ga dan of een uur wandelen of de andere dag tussen de 5 en 10 kilometer hardlopen. Zal de 31e niks anders zijn. Daarna op het gemak de oliebollen bakken en kijken hoe mijn schoonmoeder en vrouw de loempia’s rollen.

Verheug me wel ontzettend om die dag meer dan drie keer per dag te eten, de enige dag van het jaar dat ik dat doe. Die andere leefstijl heeft er overigens wel voor gezorgd dat ik rond de 25 kilo kwijt ben en sindskort alle medicatie voor de diabetes de deur uit heb kunnen doen.

Ik ben er ieder jaar wel redelijk optijd uit. Sinds 2 jaarwisselingen vanwege een kleine, maar ook omdat ik vaak moet werken op oudjaarsdag.
Vorig jaar dan niet, maar dit jaar weer wel, echter dit jaar op een carbidschietfestival. Daar begint het om stipt 10.00 uur sochtends, dus vind ik geen straf haha. Na de werkdag (22.00 uur), met de collega/opdrachtgever van die klus door naar zijn huis en dan begint het stoken. Hem kennende is er zoveel, dat ik dit jaar zelf (nog) niks ga/hoef te kopen. Heb nog wel iets over, maar zelfs dat zou overbodig zijn:rolleyes::p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan