Hoe laat sta jij op de 31ste ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat het de laatste twee jaar een "saaie" dag was omdat ik alles al op de eerste twee dagen had opgehaald, dit jaar twee bestelling op de 31e afhalen. Dus wekker staat vroeg haha

Omdat het de laatste twee jaar een "saaie" dag was omdat ik alles al op de eerste twee dagen had opgehaald, dit jaar twee bestelling op de 31e afhalen. Dus wekker staat vroeg haha
Je bent van harte welkom in Rijswijk de 31e. Houd ik een plekje voor je vrij.

Om 05:45 gaat de wekker, laatste verkoopdag knallen.

Zo laat mogelijk dus een uurtje of 9/930....
Wij zijn wel van de top2000 dus eerder als 2 snachts gaan we de avond ervoor er niet in. Trouwens we hebben dan allebei vrij en nemen het ervan ;)

Laatst bewerkt:
10:00/10:30 uit bed en ff uit het raam kijken hoe het weer ervoor staat. VWC teruglezen en naar het weer topic uiteraard. Ligt er ook aan wat er gepland staat. En anders thuis alle voorbereidingen treffen.

vanwege biologische klok rond 06:30 dan rustig lekker kop koffie erbij en dan alles voorbereiden of nog ff langs winkels rijden :p
weer app in de gaten houden :D hahahah

Ik sta op om 03:00 en om 04:00 sta ik olibollen te bakken op mijn werk.😅 En dan uit werk rond 14:00 ga ik rondje rijden door de buurt. En dan savonds eten en daarna gas geven

Ligt een beetje aan de avond ervoor. Nu verwacht ik niet veel bijzonders dus zal ik wel vroeg wakker worden. Top 2000 kijken. Vanaf een uurtje of 2 begint het carbid schieten in de buurt :)

Afgelopen jaren om 7:00u eruit om om 8:00u bij de vuurwerkwinkel klaar te staan om aan de werkdag te beginnen. Heel de dag aan de bak, tot de winkel sloot om 17u. Dan lekker een pilsje drinken en nog wat nabespreken. Rond 17.30 -17:45 het vuurwerkpakketje wat we er kregen inladen en dan zorgen dat ik om 18u thuis was om te beginnen met stoken. Snert en oliebollen tussendoor als avondeten en dan rond een uur of 20u gasten ontvangen/ richting de visite.

Echter viel afgelopen jaar de 31e op zondag, waardoor er geen vuurwerk verkocht hoefde te worden. Dit beviel mij heel erg goed. Zo goed zelfs dat ik me heb voorgenomen niet te willen werken op de 31e dit jaar. Uitslapen tot n uurtje of 9.30, daarna wat voorbereidingen treffen, vuurkorfje aan, oliebollen bakken, top 2000 erbij en halverwege van de middag starten met stoken. Lekker op het gemakje.

Ook heb ik afgelopen jaren gemerkt dat 3 dagen werken in de vuurwerkwinkel het plezier er voor mij er een beetje afhaalt. Je bent zoveel in de weer met vuurwerk op een andere manier dan enkel liefhebberij dat je ergens blij bent dat het afgelopen is...

Dit jaar waarschijnlijk dus enkel de 29e bijklussen bij de vuurwerkverkoop om het een beetje leuk te houden. De 28e moet ik natuurlijk al m'n eigen spulletjes op gaan halen.

Normaal gesproken toen de afsteektijden om 10:00 uur waren stond ik rond 7 op....nu ook rond die tijd :p maar is het toch anders helaas. Veel nachtbrakerstopics bekijken en proberen goed te slapen maar dit lukt deze dagen gewoon niet.

Beetje uitslapen tot uurtje of 9 á 10 en daarna nog kniepertjes bakken. Laatste hapjes halen voor in de avond en alvast de eerste voorbereidingen treffen.

Uiteraard veel vroeger dan anders. Met mijn 48 jaar nog steeds zenuwachtig 😂
Uurtje of 10 beginnen met opzetten van partytenten met vrienden voor het jaarlijkse carbidschieten.

Zo vroeg als dat mijn kleine maat slaapt.. meestal tussen 7 en half 8 het kleine mensenwekkertje.. ontbijten en oliebollen bakken in de tuin met de schuurdeur open om te kijken wat ik al stiekem kan afsteken :)

Dat is afhankelijk van hoelaat het de dag ervoor is geworden(heb immers vakantie dan) en anderzijds van wat de weersvoorspelling zal zijn.
Is het 1ste een meevaller en men geeft lekker weer op dan wil ik er misschien de wekker voor zetten om op tijd eruit te komen.
IS dat beide niet het geval dan is het afhankelijk van,hoelaat wekt de buurt me met vuurwerk stoken,of hoelaat belt een maatje me wakker om te zeggen dat hij me komt halen om O&N zo snel mogelijk te gaan "vieren"
(lees: z.s.m. mijn spul ophalen en mij,om dan z.s.m. te gaan stoken ergens 😂 )
Kortom, tijdstip van ontwaken= onbekend :d

Laatst bewerkt:
Uur of 6. Dan naar de winkel, tot 1900 verkopen, wat afsteken en samen afsluiten met drankjes en dan naar huis om alles zelf klaar te zetten. . altijd een rush!

Afgelopen jaren om 7:00u eruit om om 8:00u bij de vuurwerkwinkel klaar te staan om aan de werkdag te beginnen. Heel de dag aan de bak, tot de winkel sloot om 17u. Dan lekker een pilsje drinken en nog wat nabespreken. Rond 17.30 -17:45 het vuurwerkpakketje wat we er kregen inladen en dan zorgen dat ik om 18u thuis was om te beginnen met stoken. Snert en oliebollen tussendoor als avondeten en dan rond een uur of 20u gasten ontvangen/ richting de visite.

Echter viel afgelopen jaar de 31e op zondag, waardoor er geen vuurwerk verkocht hoefde te worden. Dit beviel mij heel erg goed. Zo goed zelfs dat ik me heb voorgenomen niet te willen werken op de 31e dit jaar. Uitslapen tot n uurtje of 9.30, daarna wat voorbereidingen treffen, vuurkorfje aan, oliebollen bakken, top 2000 erbij en halverwege van de middag starten met stoken. Lekker op het gemakje.

Ook heb ik afgelopen jaren gemerkt dat 3 dagen werken in de vuurwerkwinkel het plezier er voor mij er een beetje afhaalt. Je bent zoveel in de weer met vuurwerk op een andere manier dan enkel liefhebberij dat je ergens blij bent dat het afgelopen is...

Dit jaar waarschijnlijk dus enkel de 29e bijklussen bij de vuurwerkverkoop om het een beetje leuk te houden. De 28e moet ik natuurlijk al m'n eigen spulletjes op gaan halen.
Ik had sinds vroeger al in vuurwerkwinkels kunnen werken...egt geweldig en ik heb veel kennis maar de 3 dolle dagen wil ik kopen en niet werken en al zeker de 31ste niet....vandaar dat ik.nooit in de vuurwerkwinkel heb gewerkt al lijkt het me echt mooi!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan