Hilversum eerste met vuurwerkverbod

Werkstraf voor Hilversumse vuurwerkgooier

Als dit soort idioten weg blijven komen met een taakstraf voor "het opzettelijk toe willen brengen van lichamelijk letsel" omdat er verzachtende omstandigheden waren, denk ik niet dat de vuurwerk afstekende mensen in centrum Hilversum zich al te veel zorgen moeten maken.

Ja dat zeggen ze elke keer: "Ze verpesten het voor de rest" Maar de overheid verpest het voor de mens omdat ze dom zijn. Dit heeft niets met legaal vuurwerk te maken dus een verbod heeft geen zin. Net als met voetbal, omdat er een paar zich niet kunnen gedragen mogen er nu 400 supporters niet mee. Kun je boos worden op die Hooligans maar die dat bepalen, die zijn de schuldige want die verbieden je om te gaan. Omdat zij niet capabel zijn, kunnen niet eens wat raddraaiers oppakken met 100 camera's om en in het stadion.

De politiek is de schuld van het verbod en deze extreme gevallen worden gebruikt om een verbod te realiseren (al geloof ik er niet in) Het zijn er ook maar een paar. Het moet gewoon eens afgelopen zijn dat de goede onder het kwade moet lijden

Het is een afsteek verbod in het centrum van Hilversum,binnen veel gemeentes is er al jaren een afsteek verbod in nabijheid van bejaardencentrum,scholen en ziekenhuizen.
Dat er binnen een centrum(winkelgebied) een afsteek verbod komt is niet geheel vreemd waar zoveel winkelend publiek loopt.

Wat versta je onder een centrum, Amsterdam zou dan alles binnen de grachten zijn en dat is een groot gebied

ik begin me toch een partij hekel te krijgen aan die broertjes dat wil je niet weten .
hij was vanavond ook al op de buis .
de verslaggever vroeg hoe hij dat verbod in het centrum wou handhaven .
de enige sanctie dat je verwachten kunt is dat je dan een boete krijgt .

Dan ben jij niet de enigste die dat krijgt.
Ook ik heb zo'n hekel aan hem, dat ik het hier niet durf uit te spreken.

Dit heb ik gemaild naar de redactie van de Telegraaf.

Mijn naam is Marchel van der Burg en groot vuurwerk fanaat.
Vanaf mijn 7e ben ik een ware vuurwerk verslaafde.
Sinds afgelopen jaar ben ik zelf gestart met de import van vuurwerk en met succes.
Helaas is er in Nederland sinds de ramp in Enschede een ware heksenjacht ontstaan tegen vuurwerk.
Jammer genoeg is er in ons land voortijdige overlast door vuurwerk waarvan het merendeel door zware illegale knallers.
Men denkt in Nederland dit te kunnen verminderen door vuurwerk te verbieden.
Echter zal dit alleen maar averechts werken.
Het vuurwerk wat voor de meeste overlast zorgt is namelijk al verboden!!!
Nederland is globaal gezien de grootste vuurwerk verbruiker per hoofd van de bevolking.
Wij zijn nou eenmaal dol op vuurwerk en het merendeel koestert deze traditie in tegenstelling wat er veelal beweert word in de media.
Het vuurwerk wat in ons land verkocht word is aan zeer strenge regelgeving en keuringen onderworpen en qua consumenten vuurwerk staat de Nederlands markt aan de top wat betreft kwaliteit en veiligheid.
Wat de meeste vuurwerkvandalen bezielt om dingen te vernielen met zware knallers uit voornamelijk oost europa weet ik niet.
Wel weet ik dat dit het grootste probleem is en niet het legale vuurwerk uit Nederland of de directe buurlanden.
Dit vuurwerk heeft gewoonweg de explosieve kracht niet om een bord van een paal te blazen etc.
Verder is de Nederlandse regelgeving erg streng in toelatingen etc zelfs nu er een europa een geheel vuurwerkbesluit CE keur is/ of zal worden ingevoerd zal deze ingeperkt worden in Nederland.
Wat heeft een verbod voor nut als dit al niet te handhaven is en er in de meeste eu landen vuurwerk te verkrijgen is.
Waarom moet men in Nederland gelijk naar de meest drastische maatregelen grijpen en gaat men niet in conclaaf met diverse partijen om te kijken wat een betere oplossing zou kunnen zijn!
Nu moeten de vele onschuldigen lijden door een groep die denk stoer te zijn door dingen te vernielen of die hun drang om even te knallen niet in de hand kunnen houden.
Ook vind ik het teleurstellend dat men in de media alleen de negatieve nieuwsvorming naar buiten brengt en maar weinig tot niks positiefs.
Kijk naar Amerika.
Daar is vuurwerk sinds kort op medische basis verkrijgbaar daar er is aangetoond dat het een positieve werking heeft op bepaalde klachten of herstel.
Zeg nou ook eens eerlijk,het is toch ook fantastisch om dat geweld en sierlijke effecten waarvan sommige echt tot kunst verheven zijn te zien.
En om even wat feiten op tafel te leggen.
Als het merendeel van Nederland voor een verbod zou zijn,Waarom word er dan voor minimaal 65 miljoen euro aan vuurwerk verkocht?

Mvg
Marchel van der Burg

Zo Marchel, je hebt je hart gelucht?! Mooi stuk maar waarschijnlijk lezen ze het nog niet eens. Het negatieve nieuws zal met het jaar,erger worden denk ik...... Maar wel super,dat je de moeite ervoor doet, het zou wel super zijn als het toch heeel misschien in de krant/internet komt

Overigens, vinden jullie het ook niet enigszins sneu dat die slapjanussen van burgemeesters proberen 'krachtig' over te komen middels disproportionele maatregelen enkel en alleen om hun eigen baantje te redden?

Overigens, vinden jullie het ook niet enigszins sneu dat die slapjanussen van burgemeesters proberen 'krachtig' over te komen middels disproportionele maatregelen enkel en alleen om hun eigen baantje te redden?
Wel met jou eens maar het is niks nieuws onder de zon.ook landelijk is dat zo in de politiek ze zitten maar wat graag op het pluche, moeten ze daarvoor draaien als blad aan een boom doen ze dat maar wat graag.

Ehm, dat is van The Onion... Dat is een satirische nieuwssite, dus geen waarachtig nieuws uit de realiteit...Dit zal een sneer zijn naar het toestaan van medicinale wiet in veel VS staten.

Je weet dat je nu in een zogenoemde hoax bent gestonken?

TheOnion staat namelijk bekend om de satirische verzonnen verhalen, die overigens nogal eens door de serieuze media worden overgenomen en als echt nieuws worden gebracht.

Net als DeSpeld in Nederland doet.

Edit: Richardus was me voor terwijl ik de Wikipedia linkjes opzocht.

Heb me er verder niet in verdiept zag het voorbij komen op avp via facebook. :p

PYROMANIAC 1975 mag zichzelf, zeker als importeur(?), de volgende keer toch wel even wat beter inlezen voordat ie uitspraken in een mail zet die z'n gelijk moet bewijzen.

Waarom zou ik.
Het is algemeen bekend dat het positieve effecten kan hebben.
Het was ook enigszins met een knipoog bedoeld.:bonk:

Ik snap niet waar die broertjes(en andere verbodsaanbidders) zich druk om maakt, terwijl er in de wereld veel ergere dingen aan de hand zijn. Kijk bijv. naar Rusland tegen Oekraïne waar gedreigd wordt met een Derde Wereldoorlog.
Nou ik kan je verzekeren als er een Derde Wereldoorlog uitbreekt, dat je dan goed de poppen aan het dansen hebt!
Want de kans is dan groot dat de wereld dan helemaal afglijdt in de afgrond, met ik weet niet wat voor vreselijke gevolgen van dien.
En dan maakt zo'n burgemeester in Hilversum zich druk om vuurwerk dat de laatste 3 dagen van het jaar legaal te koop is in nederland?
Zo'n mooie traditie, die al ik weet niet hoe lang al bestaat.
TRIEST!

Back
Bovenaan