Hilversum eerste met vuurwerkverbod

Men creeerd hier gewoon een leuke nieuwe traditie voor de jeugd en anderen.

Het allom bekende kat en muis spel.

Gewoon vuurwerk afsteken en kijken wat de politie doet.

Nutteloos verbod wat averechts gaat werken!!!

Laten ze hun best maar doen wat betreft die handhaving....

Als vrees ik wel dat dit het begin is van een algemeen landelijk verbod. :angry:

zo, eff gestemt ook al woon ik in Brabant, ik gun het niemand dat je niet in het centrum mag stoken. al zal de poll total geen nut hebben:cry:

wel fijn als je daar reageert om het vuurwerk te verdedigen, dat er iemand op nu.nl er over begint dat ik wel eens voor katan een showtje schiet.

heeft er totaal niets mee te maken.

Ik reageer daar alleen om onze hobby te verdedigen :-)

ooh gelukkig, ik dacht al dat iemand daar een bericht had geplaatst op mijn naam en dat je dacht dat ik het was:)

Ben bang dat nu eenmaal een gemeente dit heeft ingevoerd er meerdere zullen gaan volgen!

Hopelijk zullen ze inzien dat een verbod niet gaat werken

Kwestie van tijd dat het rellen wordt en alles kapot gaat. Lijkt wel of de overheid doelbewust bezig is met een campagne om negatief gedrag van burgers uit te lokken. Onder het motto: zo blijven wij politici 'nodig'.

Zoals Ruben al aangeeft in zijn video. dit valt niet te handhaven. of zijn we met de Nederlandse maatschappij daadwerkelijk zover gekomen dat we klakkeloos alles doen wat de overheid ons oplegt.
Ik denk het niet! ergens in januari zien we waarschijnlijk wel een bericht komen dat er 15 boetes zijn uitgedeeld in de binnenstad omdat mensen vuurwerk afstaken tegenover het gemeentehuis oid.
Het zal waarschijnlijk nooit doordringen daar in Den Haag.
Maar pak het echte probleem aan.
De vader met 2 kids die een grote box koopt en 3 cakes voor 00.00 uur is niet het probleem!
De kleintjes die met astros en singleshots lopen zijn niet het probleem!
Die zelfgebouwde heksenkring van 200 astros zijn niet het probleem
!
De schoffterigge honden die een cobra 6 in een brievenbus gooien die zijn het probleem!
Dus scheid de overlast van illegaal en legaal vuurwerk maar eens in de statistieken.
Dan kom je er snel achter dat zo goed als alle vernielingen en overlast komt van illegale zooi!
Dus flikker op met je verbod ! elk pleziertje wordt ons ontnomen in dit belachelijk gerunde land..

ik begin me toch een partij hekel te krijgen aan die broertjes dat wil je niet weten .
hij was vanavond ook al op de buis .
de verslaggever vroeg hoe hij dat verbod in het centrum wou handhaven .
de enige sanctie dat je verwachten kunt is dat je dan een boete krijgt .

Het is een afsteek verbod in het centrum van Hilversum,binnen veel gemeentes is er al jaren een afsteek verbod in nabijheid van bejaardencentrum,scholen en ziekenhuizen.
Dat er binnen een centrum(winkelgebied) een afsteek verbod komt is niet geheel vreemd waar zoveel winkelend publiek loopt.

net op hart van nederland gezien.
kvind de titel sowieso al niet kloppen in de media, want buiten het centrum (winkel gebied) mag WEL gewoon worden afgestoken...
overigens is 70% van de burgemeesters het niet eens met deze *censuur* uit Hilversum.
hij heeft het over overlast beperken.
overlast? van 1 dagje?
dronken idioten die donderdag,vrijdag en zaterdag avond en nacht lopen te schreeuwen en autospiegels vernielen, ruitjes vernielen, brandjes stichten etc als ze naar en van de stad terug komen, DAT is pas overlast!!!! en DAT is het hele jaar door!!!!
maar neeee daar hoor je niemand over! :S

Back
Bovenaan