Hilversum eerste met vuurwerkverbod

In Papendrecht geld al sinds een jaar of 6 een vuurwerkverbod op het winkelcentrum Hilversum is dus zeker niet de eerste ermee.

We hebben vaker een discussie gehad en ik vind het niet erg om te discussiëren. Maar ik denk dat we uit deze discussie niet gaan komen.

Eens. Het is net zoiets als tegen een verstokte alcoholist proberen te vertellen wat de nadelen van ernstig drankmisbruik zijn. Volstrekt zinloos... Ik kap er ook mee.

Eens. Het is net zoiets als tegen een verstokte alcoholist proberen te vertellen wat de nadelen van ernstig drankmisbruik zijn. Volstrekt zinloos... Ik kap er ook mee.

Zo bedoel ik het niet precies, want ze zouden het ook andersom zo kunnen redeneren ;-)
MAar meer dat de discussie inderdaad geen eind heeft.

Overigens vind ik vuurwerk verbieden in centra niet zo'n gek idee. Als je dan wel van 2200-0200 kan stoken en het winkelende publiek er geen last van heeft?
greetzz

ongetwijfeld dat dit kan, maar ik denk dat iedereen het verschil wel weet tussen de zware knallers uit het oostblok en de shocks etc. Daarbij komt dat ik constateerde dat ik het nog nooit heb zien gebeuren en wel met allemaal zwaar knal vuurwerk.
greetzz
Nee, oké, maar laten we single shots nou niet gaan vergelijken met Cobra's en dergelijke. Met beide wordt gewoon schade aangericht.

Karol? Mag ik je vragen wat je vindt dat ze motorclubs willen verbieden? Is dat goed of fout?
We hebben vaker een discussie gehad en ik vind het niet erg om te discussiëren. Maar ik denk dat we uit deze discussie niet gaan komen.
Laten we gewoon weer lekker producten gaan bespreken en beetje genieten van video's. Lijkt me beter dan deze discussie voeren;-)
greetzz

Belachelijk dus want omdat er misschien paar leden crimineel zijn moet iedereen maar verboden worden?
Betekent dit dan dat we alle Morkkanen eruit gooien? En al die andere allochtonen want een feit is dat zij meer in de criminaliteit zitten dan wij autochtonen. Maar dan heet het ineens racisme?

En bij discussies kom je er meestal niet uit, daarom zijn die er ook. Het is geen één of andere school klas waar de meester op een gegeven moment zegt: "We zijn eruit"

Nee, je kunt elkaar proberen te overtuigen maar dat werkt meestal niet. Je moet pas ophouden als je in herhaling valt of elke keer dezelfde punten bespreekt

Wat een onzin, alsof iedere "hardstoker" een vandalistisch mannetje is. En vaker gemeld waar trek je de grens met een nitraat van Zena is alles ok maar een Big Boy is slecht. Je sloopt met beide, de "legale" stokers meten met 2 maten

hopelijk beperkt het zich dit jaar alleen in hilversum..
en hopelijk bevalt niemand zon gezamelijke show, allemaal bezwaar maken.
en hopelijk volgend jaar nergens geen negatief gezeik meer in de media betreft onze hobby.

Amen!

@Karol,
misschien moet je er dan mee ophouden want je bespreekt elke x dezelfde punten, je komt niet aan met nieuwe argumenten. Dat is het punt wat ik dus ook heb bedoeld.
Ik denk dat je dusdanig veel van het harde knal vuurwerk houdt dat je ook compleet doof bent voor welk argument ook. Ik heb al heel veel redelijk argumenten gehoord tegen het harde vuurwerk, maar elke keer komt je weer met een reden om het af te kraken.
Niet elk argument tegen zwaar vuurwerk is even goed en er zullen genoeg redenen tegen illegaal vuurwerk niet redelijk zijn. Maar de manier waarop jij overal op tegenin gaat getuigt niet van het redelijk openstellen voor andere argumenten.

greetzz

Dus omdat het toch al verboden is, kunnen we er net zo goed mee doorgaan?
Maar goed, je hebt blijkbaar een groep freaks die vinden dat alles moet kunnen (zelfs al draagt dat fors bij aan een steeds negatiever wordend imago van de vuurwerktraditie, OOK als je het op een veilige wijze onsteekt) en je hebt een groep freaks (die zeker ook niet allemaal heilige boontjes zijn), maar die wel bereid zijn om het extreme spul te boycotten omdat de samenleving er gewoonweg te veel overlast van ervaart en dus onze hobby schaadt. Zelf behoor ik bij die laatste groep en jij bij die eerste neem ik aan.

Ik vind wel dat de mensen die ondanks alle negatieve geluiden gewoon door blijven gaan met Cobra's en zwaarder knalspul een flink bord voor de kop hebben en straks niet moeten zeuren als we de strijd tegen flinke inperkingen in de vuurwerkwetgeving of misschien zelfs een totaalverbod hebben verloren. Deze mensen hebben daar dan zelf fors aan bijgedragen.

Ik heb het vaker gemeld en men ziet geen verschil tussen legaal of illegaal vuurwerk. Die zogenaamde overlast komt bij mensen vandaan die altijd wat te klagen hebben. Als we Facebook mogen geloven kunnen we niets meer. Er is altijd wel iemand die er last van heeft

Maar om in jouw herenspinsel mee te gaan, ik ben de advocaat van de duivel

-Waarom moet ik last hebben van jouw legale vuurwerk
-Waarom moet ik me kapot schrikken door die harde knallen(silver salute)
-Waarom moet ik mijn stoep aanvegen omdat men de rotzooi maar laat liggen
-Waarom moet ik minder zuurstof krijgen voor jouw plezier, ik ben longpatient
-Waarom moet ik bang zijn een hele dag?
-Waarom moet ik de hele dag over actief zijn omdat ik ADHD hebt met ADD en GHB erbij

Kijk, er wonen 15 miljoen mensen en je pleegt altijd overlast. Met legaal of illegaal vuurwerk. Denk je nu echt dat als iedereen zich volgend jaar netjes gedraagt er geen geklaag meer is tegen vuurwerk? Dan heb je een behoorlijke bord voor de kop ja. Er zal altijd tegenstand tegen vuurwerk zijn, simpel het is buiten op de openbare weg en laten we eerlijk zijn. Mensen beklagen zich over een half-man half-vrouw met Europees Songfestival, gaat die mensen dat verder aan dan? En in sommige landen mag je geen **** zijn. Gaat hen toch ook niets aan maar ze "ondervinden er wel last van"

Kortom, ik ben die laatste die gewoon doorstookt en als ik aangehouden wordt heb ik pech. Dan krijg ik een boete en dan is het klaar. Ik sloop verder niets, ik zoek geen bebouwde kom op en bovenal doe ik het inderdaad veilig. Misschien nog wel veiliger dan jouw vuurpijl in een half gevuld flesje die bij de buren naar binnen schiet, of door de harde wind van richting raakt en een raam binnen schiet. Of jouw gekochte vuurwerkbox met keuring en alles die na shot 2 uit elkaar knalt waardoor het buurmeisje zonder oog op de IC ligt. Zo kunnen we het legale vuurwerk natuurlijk in no-time ook een slechte naam aanpraten

@Karol,
misschien moet je er dan mee ophouden want je bespreekt elke x dezelfde punten, je komt niet aan met nieuwe argumenten. Dat is het punt wat ik dus ook heb bedoeld.
Ik denk dat je dusdanig veel van het harde knal vuurwerk houdt dat je ook compleet doof bent voor welk argument ook. Ik heb al heel veel redelijk argumenten gehoord tegen het harde vuurwerk, maar elke keer komt je weer met een reden om het af te kraken.
Niet elk argument tegen zwaar vuurwerk is even goed of misschien zelfs wel niet redelijk. Maar de manier waarop jij overal op tegenin gaat vind ik in ieder geval niet redelijk.
greetzz

Je reageerd toch elke keer... Alleen weet ik nooit precies naar wie ik wat schrijf maar dit soort dingen houden me scherp. Het is altijd goed om te weten wat andere mensen er van vinden en je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn. Vrienden zijn we niet hoor, sorry.

Ik ben niet zo zeer voor het harde knalwerk maar een feit is wel dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor het afsteken daarvan. En hardere knallen worden vaker misbruikt. Dan komen jullie hieraan "het is de schuld van de Cobra 6" Dat is onzin, die Cobra 6 kan er niets aan doen

En daarbij alsof omdat jullie het hier zeggen volgend jaar iedereen ineens zich netjes gaat gedragen, schei toch uit man. De gasten die dit doen zijn geen vuurwerkliefhebbers maar gewoon vandalen, die bereik je niet. Niet met spotjes, niet met een komend verbod, niet met boetes.

Als ik nu overal met je eens was hoefde ik me hier niet aan te melden. Een forum is bedoeld om te discussiëren je mag zelf bepalen om te reageren of niet. Van mij krijg je altijd een reactie terug dat heb je nu inmiddels wel door. Tenminste 8 van de 10 keer maar ik vind de haat naar het zware vuurwerk niet terecht zeker niet als men zelf heel stoer met een duim omhoog bij Zena Vuurwerk staat met zware nitraten die ook hier verboden zijn. Maar dan is het ineens anders en niet vergelijkbaar met een Cobra 6

Dat is eigenlijk het enigste... En wat ik zei, ik vind het gewoon interessant om te weten wat andere mensen er nu van vinden en hoe ze aan die gedachte komen

Volgens mij heb ik ook vaak genoeg gezegd dat het probleem inderdaad bij de mensen zelf ligt.
Dus wat dat betreft zijn we het goed met elkaar eens. Alleen werkt het niet mee dat het echt zware vuurwerk zo gemakkelijk te verkrijgen is. Wat mij betreft mag het gewoon verboden worden in heel europa.
Ik meet misschien met twee maten, maar misschien komt dat omdat ik zelf nog nooit iets gesloopt heb met vuurwerk, ook niet met Belgisch vuurwerk. En het zware spul koop ik gewoon niet omdat ik niet eens wil dat er ook maar iets zou gebeuren waar ik me schuldig om zou moeten voelen.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jij vandalen dan wil aanpakken? Als je ze toch niet bereikt?
En ik vraag me af of dit een goede reden is om er helemaal niet meer tegenin te gaan.
Ik zelf ben voor een echt keiharde aanpak, geen taakstraffen meer, maar gewoon celstraffen en het terugbetalen van alle schade. Werkt dat? Ik heb geen idee, maar ik vind dat dit soort zaken niet ongestraft horen te blijven.

Over een forum: Natuurlijk mag je discussieren, maar ik wat ik net wilde zeggen is dat ik je confronteer met je eigen uitspraak en je nu het argument gebruikt dat je net zolang doorgaat als dat er iemand reageert. Terwijl je eerder zegt dat je doorgaat totdat iemand zich herhaalt of dezelfde argumenten gebruikt. Dat lijkt me met elkaar in tegenspraak.
We hoeven het echt niet eens te worden, gaat ook niet gebeuren denk ik... Vrienden hoeven we ook niet te worden(alhoewel een flinke discussie een vriendschap ook niet hoeft te deren.)

greetzz

Aangezien je zelf zegt dat vuurwerk beter verboden kan worden in heel Europa, waarvan Nederland een deel is, begin ik eerlijk gezegd te twijfelen of jij wel echt de vuurwerktraditie wil helpen behouden.

Aangezien je zelf zegt dat vuurwerk beter verboden kan worden in heel Europa, waarvan Nederland een deel is, begin ik eerlijk gezegd te twijfelen of jij wel echt de vuurwerktraditie wil helpen behouden.

Alleen werkt het niet mee dat het echt zware vuurwerk zo gemakkelijk te verkrijgen is. Wat mij betreft mag het gewoon verboden worden in heel europa.

Misschien moet je eerst even het hele verhaal lezen en dan een conclusie trekken. Ik heb het over het zware vuurwerk, zoals de C6, shark, etc, etc..
En volgens mij blijkt uit meerdere post van mij wel dat ik de vuurwerktraditie zeker wil behouden. Dus je opmerking vind ik niet helemaal op zijn plek.

greetzz

Volgens mij heb ik ook vaak genoeg gezegd dat het probleem inderdaad bij de mensen zelf ligt.
Dus wat dat betreft zijn we het goed met elkaar eens. Alleen werkt het niet mee dat het echt zware vuurwerk zo gemakkelijk te verkrijgen is. Wat mij betreft mag het gewoon verboden worden in heel europa.
Ik meet misschien met twee maten, maar misschien komt dat omdat ik zelf nog nooit iets gesloopt heb met vuurwerk, ook niet met Belgisch vuurwerk. En het zware spul koop ik gewoon niet omdat ik niet eens wil dat er ook maar iets zou gebeuren waar ik me schuldig om zou moeten voelen.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jij vandalen dan wil aanpakken? Als je ze toch niet bereikt?
En ik vraag me af of dit een goede reden is om er helemaal niet meer tegenin te gaan.
Ik zelf ben voor een echt keiharde aanpak, geen taakstraffen meer, maar gewoon celstraffen en het terugbetalen van alle schade. Werkt dat? Ik heb geen idee, maar ik vind dat dit soort zaken niet ongestraft horen te blijven.

Over een forum: Natuurlijk mag je discussieren, maar ik wat ik net wilde zeggen is dat ik je confronteer met je eigen uitspraak en je nu het argument gebruikt dat je net zolang doorgaat als dat er iemand reageert. Terwijl je eerder zegt dat je doorgaat totdat iemand zich herhaalt of dezelfde argumenten gebruikt. Dat lijkt me met elkaar in tegenspraak.
We hoeven het echt niet eens te worden, gaat ook niet gebeuren denk ik... Vrienden hoeven we ook niet te worden(alhoewel een flinke discussie een vriendschap ook niet hoeft te deren.)

greetzz

Ja wat is makkelijk? In andere landen mag het wel verkocht worden of doen ze niet moeilijk. Die hebben weer last van ons drugsbeleid waar je hier zo makkelijk drugs kunt krijgen

Gewoon oppakken als ze iet slopen, dan pak je vandalen aan. Harde straffen hebben geen effect tenminste celstraffen niet want dat kost meer dan de schade die ze veroorzaken. Belangrijkste is dat de partijen die slachtoffer worden schadeloos gesteld worden. Preventief te werk gaan door van te voren dingen te verwijderen. Een verbod op vuurwerk is belachelijk, zeker dus dat het zware vuurwerk al verboden is

Ik net zolang doorgaat als iemand reageert? Nee, ik reageer vaker op mensen die het zware vuurwerk de schuld geven wat in mijn ogen niet terecht is. Omdat het simpel weg niet de schuld is van het zware vuurwerk maar de gebruiker of beter gezegd misbruiker daarvan.

Je vroeg om de discussie wat het voor zin had en ik denk als je in herhaling valt en of dezelfde argumenten heeft je bent kunt stoppen echter is de vorm wel net iets anders.

Ik denk dat we best nog goede vrienden kunnen worden en eigenlijk met al die mensen hier die ook een Cobra 6 haten. Want hoe je het went of keert het is nog vuurwerk. En omdat er nu zo slecht over gesproken wordt vinden "jullie" het niets omdat het een "bedreiging" is voor je hobby maar elke Pyro vind zo'n knal toch lekker om te horen!

Ik denk dat we best nog goede vrienden kunnen worden en eigenlijk met al die mensen hier die ook een Cobra 6 haten. Want hoe je het went of keert het is nog vuurwerk. En omdat er nu zo slecht over gesproken wordt vinden "jullie" het niets omdat het een "bedreiging" is voor je hobby maar elke Pyro vind zo'n knal toch lekker om te horen!

Je hebt absoluut gelijk dat ik een zware knal ook mooi vind. Ik zelf doe dit meer met carbid, maar dat ik wel echt anders. Het fascinerende van vuurwerk zit er ook in dat er een soort spanning in zit. Dat je met iets bezig bent dat ook iets gevaarlijks kan zijn. Dus daarin geef ik je gelijk.
Alleen ik ga dus niet het zwaardere spul kopen omdat ik niet wil dat mensen door mij een negatief beeld krijgen van vuurwerk. Dat is de reden voor mij.

Ach, en ik ben niet vies van een discussie, dat weet je inmiddels denk ik wel;-)
greetzz

Je hebt absoluut gelijk dat ik een zware knal ook mooi vind. Ik zelf doe dit meer met carbid, maar dat ik wel echt anders. Het fascinerende van vuurwerk zit er ook in dat er een soort spanning in zit. Dat je met iets bezig bent dat ook iets gevaarlijks kan zijn. Dus daarin geef ik je gelijk.
Alleen ik ga dus niet het zwaardere spul kopen omdat ik niet wil dat mensen door mij een negatief beeld krijgen van vuurwerk. Dat is de reden voor mij.

Ach, en ik ben niet vies van een discussie, dat weet je inmiddels denk ik wel;-)
greetzz

Maar daarom zitten we hier toch ook, beetje praten over vuurwerk en wat erom heen hangt. Al vind ik het gevaar nu niet echt een spanning. Misschien bij Carbied schieten wel want dat lijkt mij gevaarlijker.

Is dat trouwens verboden in Hilversum? Anders massaal gaan carbid schieten in het centrum :D

hehe,

lijkt me dan ook niet handig, maar ik vermoed dat het niet mag. Meeste plaatsen hebben hun regels hiervoor. Sowieso in de bebouwde kom is het niet handig. Er moet een bepaalde afstand zijn, hoeveel dit is weet ik niet precies. Alhoewel ze zich hier in Kampen en IJsselmuiden helemaal niets van aantrekken. Daar schieten ze ongeveer drie dagen lang door de straat heen geloof ik. Zo kan het dus ook.
greetzz

zeker dus dat het zware vuurwerk al verboden is

Helaas is dit niet echt het geval. Het zwaardere vuurwerk heeft een CE-keurmerk, wat wil zeggen dat het officieel binnen de EU 100% legaal is. Zolang Nederland deel uitmaakt van de EU is het zwaardere voorwerk ook in Nederland legaal, waarbij het niet uitmaakt wie dit ontkent en hoe vaak hij/zij het ontkent. Begrijp me niet verkeerd, het andere dat je hebt gezegd klopt helemaal.

Helaas is dit niet echt het geval. Het zwaardere vuurwerk heeft een CE-keurmerk, wat wil zeggen dat het officieel binnen de EU 100% legaal is. Zolang Nederland deel uitmaakt van de EU is het zwaardere voorwerk ook in Nederland legaal, waarbij het niet uitmaakt wie dit ontkent en hoe vaak hij/zij het ontkent. Begrijp me niet verkeerd, het andere dat je hebt gezegd klopt helemaal.

Ja klopt maar de Cobra 6 en zwaarder wat aangehaald wordt is niet met CE-Keurmerk en die komt er ook niet vermoed ik zo ;) Ik ben ook van mening dat we met die EU regels erop vooruit gaan. De normale stoker zeg maar. Voor de illegale markt kan het beter aangepakt worden omdat dan Cobra 6 hier verboden is maar ook in Tsjechie om maar wat te noemen

Back
Bovenaan