Hilversum 05-05-2013

En weer iemand die het tenminste wel snapt.

Ik mis de laatste jaren de creativiteit behoorlijk bij de Nederlandsche shows.
Waar ik me dan nog het meest aan stoor is dat bedrijven die er verdomde weinig van bakken
Hier elke keer in bescherming worden genomen.
Maar goed.. het zij zo.

Haha dat mis ik eigenlijk altijd al in Nederland. Het is het allemaal altijd "net niet" En het grappige is dat de mogelijkheden er wel zijn! We doen altijd alsof het aan de regeltjes ligt maar dat is pure onzin! De meeste schietbedrijven zijn een stelletje geldkloppers die alleen hun zakken willen vullen. Dit helaas ten koste van een goed geïnspireerde show! Er lopen wel mensen rond met inspiratie hoor, maar helaas zijn die mensen niet zo commercieel waardoor ze hun kop niet boven water kunnen houden.

Allereerst even vermelden dat ik geen connectie heb met Bombers.
Wat iedereen van deze show vindt is een persoonlijk iets.

Zoveel mensen, zoveel smaken.
De ene houdt van een druk, bont vuurwerk, de ander van een bommetje-voor-bommetje.

Creativiteit is best wel aanwezig maar niet iedereen schildert even mooi of op dezelfde manier.
Wel is het budget steeds vaker een beperkende factor, net zoals locaties en regels.
Natuurlijk willen bedrijven hun boterham verdienen met vuurwerkshows.
Maar om alles en iedereen over één kam te scheren gaat echt te ver.
Een groot aantal pyrotechnici doet echt wel hun best om iets moois neer te zetten.
Er gaat een hoop tijd zitten in voorbereidingen en opbouw.
Vaak ook nog met tegenwerking van overheid en handhavers.
Europees materiaal en grote kalibers willen we allemaal wel.
Maar vaak gaat dit gewoon echt niet ivm budget en locatie.

Even getwijfeld om in deze discussie te reageren, een aantal zal zich aangesproken voelen maar ik denk dat jullie mijn reactie wel snappen.
Sommige van jullie hebben er echt wel 'kaas van gegeten' en weten waar ze het over hebben.

Ook ik had nog wat foto's van deze show ;)

14996737.1c7255ed.560.jpg

14996739.c8a7004e.560.jpg

14996745.5cc4b235.560.jpg

14996741.21f45751.560.jpg

14996743.cc60dbdc.560.jpg

Bedankt voor de foto's en films, zitten overigens serieus mooie foto's tussen zeg!
Wat betreft de show, laten we voorop stellen dat ik de lichtshow maar als enorme aanfluiting zie die naar mijn weten zonder te overleggen moest worden toegevoegd. Een ware anti-climax, maar dat neem ik Bombers dan niet kwalijk, bij overleg hadden ze daar wel wat mee gedaan denk ik.

Het vuurwerk, het was duidelijk dat e.e.a. op moest, een echte lijn was er niet in te vinden, maar we hebben wel veel vuurwerk gezien, wat toch 90% van de aanwezigen gelukkig stemt en dat is dan weer positief. Ik vond hem vorig jaar echt weer leuk sinds jaren, gewoon veel vuurwerk en rammen maar, dit jaar was het minder vuurwerk, minder rammen en erg veel van dezelfde cakes. Hopelijk volgend jaar weer een lekkere ramshow zoals in 2012, ik ben voor. :rolleyes:

Back
Bovenaan