Hilversum 05-05-2013

Ik was er niet bij dit jaar, maar prima show toch? Lekker volgas veel vuurwerk wegschieten, vervolgens even een pauze om een knallende finale te schieten, publiek idee geven dat het afgelopen is en dan nog met een verassing komen. Oke de laser snap ik niet helemaal, maar verder is het zeker leuk om te zien hoor!

Het is vol gas. .. maar daar is ook alles mee gezecht.
Ik vind ut (zoals ik van filmpjes kan beoordelen) een ongestructureerde gaos!
Veel van het zelfde..
En af en toe zie je door het vele vuurwerk de effecten niet eens meer.
Ook ik ken de lokatie, en ik weet wel heel zeker dat er veel meer mogelijkheden in zitten.
Shop bij een van de leukere europese bedrijven..
Daar heb je cilinder shells,en 2,5 is 2,5".
Oke je mag geen fann schieten met shells.
Maar er bestaan ook boeket candles.. en die mogen wel.
Wat te denken van de betere 2" fann blokjes..
En zo kan ik wel even doorgaan.
Maar zelfs al is er alleen voorhanden wat er nu aanwezig was kwa vuurwerk ..zat er zelfs meer in.
Beetje structuur en afgewisselde momenten van diverse effecten zouden de gehele aanblik aanzienlijk verbeteren.
Maar goed ik ga fakkelluzzo niet persoonlijk aanvallen.
Wij weten als liefhebbers wat bombers style is.
En dat is gewoon vol gas rammen. . Niets meer niets minder.
En ook dat heeft natuurlijk zijn sharmes.
Maar op een bevrijdings dag zou ik het een stuk subtieler en sierlijker aan pakken.

Maar goed het was weer wat vuurwerk he:p

Verder denk ik dat dit gewoon bombers style is. Daar houdt je van of niet. Ik zelf ben er niet echt van ondersteboven, maar er zijn genoeg mensen die rammen lekker vinden.

Als je dan a la Bombers style wil schieten, fine, geen probleem. Maar ga dan ook gewoon rammen, haal alle subtiele onderdelen uit je show. Of zijn er ook liefhebbers voor random single shots hier? Misschien ben ik wel verwend en te kritisch, dat zou ook kunnen. Het is niet aanvallend bedoeld hoor :)

Ja het was gewoon volgas rammen maar weining minder inderdaad, hopelijk de laatste editie voor bombers in hilversum.

Het eerste wat ik riep toen deze "show" gedaan was, was dit: waardeloos! Op Facebook had ik nog de hoop uitgesproken dat men misschien vooruitgang had geboekt in het ontwerpen van een show. Maar die hoop vervloog al snel na de 1e 5 minuten. Ongeïnspireerd blokkies rammen en pruttel salvootjes de lucht in jagen.. Dit noem ik geen show.. wat een drama!

Er zat best wel wat leuk materiaal bij. Maar in godsnaam waarom die shells op een hoop als salvo iedere keer de lucht in rammen.. zonde van je boeketten, en je show.. voor zover je van een show kon spreken. Schiet je shells netjes per stuk af, om en om op 2 of 3 posten. dan heb je een continue leuke volle lucht. en behoud die salvos om themas of stukken mee af te sluiten.

en dan dat slot.. het voegde niks, komma nul toe. Die laser en licht showe had voor mij niet gehoeven.. weggegooid geld. zoals ik daar al zei: mensen komen voor het vuurwerk.. niet voor een lichtshowtje.. en dat was ook wel te merken aan de reacties om me heen van het publiek. En oja... waar was de finale??

Maar goed.. we zullen zien wie of wat deze show volgend jaar (weer?) mag doen.

Oke, ik hou ook niet zo van afkraken etc maar ik wil toch mijn ei kwijt. Vooral omdat dit 3x scheepsrecht is, en dit is de 3e show. Helaas zie ik geen progressie in de 3x dat bombers deze show heeft mogen verzorgen.
Ik heb geen commentaar over de salvo's schieten en ik heb ook geen commentaar op de groentjes,roodjes en blauwtjes waar bombers blijkbaar vanaf moest. Dat allemaal tot daar aan toe aangezien het uiteindelijk gaat om de mening van het publiek!

Maar als je al bijna inspiratieloos aan het door rossen bent zorg er dan op zijn minst voor dat al het vuurwerk netjes af gaat en dat niet de helft blijft staan. Lontjes goed door lussen is niet heel erg moeilijk!!

Persoonlijk vind ik dit type show echt heel erg zonde van de locatie omdat je hier echt geweldige leuke andere dingen kan doen. Je hebt water, een half ronde kade, veel publiek en ga zo maar door. Ik zeg: alle ingrediënten voor de perfecte locatie!
Ik hoop dat er volgend jaar een andere partij is die deze show mag verzorgen. Ik zou de gemeente Hilversum hier graag in willen adviseren.

De gemeente Hilversum mag er wel een leukere contest van maken door elk jaar een ander bedrijf te laten schieten. En dan mag bombers wel weg gelaten worden van mij.

Heb Hilversum 1 keer meegemaakt toen er nog 3 inch geschoten mocht worden door het bedrijf voor bombers(Azuma was dat toch?). TOEN was het echt een TOP show met muziek waar ik menig freak heb zien jumpen op de finale! !! waarom worden veel dingen zo minder als je ouder word :mad:

vond de show tegenvallen geen opbouw schieten teveel cakes weg, vond de shells wel mooi maar beter in de finale met muziek erop,laatste stuk slaat nergens op geen vuurwerk in geen lekker knallers erin gewoon jammer hadden ze beter over moeten denken. gas erop is wel leuk maar niet iedereen vindt dit leuk als op muziek doet het dan goed ze hadden beter over nadenken voor je een show gaat doen.

met ze alle freaks midden van het park lekker even bijkletsen.

Ben er niet geweest, gek genoeg nog geen 1 keer eigenlijk, al is het maar 15 min. rijden.

Na eerdere films van voorgaande jaren gezien te hebben had ik ergens wel zoiets van, wauw, daar moet ik een keer bij zijn.
Maar na deze chaos heb ik zoiets van laat maar zitten voortaan.

Begrijp nu wel dat het elke keer a la bombers style is, dus ja, dan kan ik van alles gaan verzinnen en zeggen hoe ik het zou willen zien, maar dat is in dit topic al goed verwoord door een aantal.

En ik heb er geen zin in er verder woorden aan te spenderen aan een show die anderen wel vet vinden.

Grootste deel van het publiek (heb het niet over vwc´ers) heeft bijzonder weinig kennis van wat een goede show kan zijn en vindt een ramshow als dit gewoon vet.
Het is veel vuurwerk en het gaat hard.

Het is gewoon niet mijn ding dit, buiten dat vind ik het bijzonder zonde van het geld als het op deze manier geschoten wordt...

Kijk ik even naar de screenshot van anaconda´s filmpje, super:)

om eerlijk te zijn viel het me beetje op dat we dus geen goeie finale hadden in h'sum ik heb het beter mee gemaakt dat er een behoorlijk heftig einde altijd in zit. in tegendeel van dit jaar niet zo best jammer:mad:

ik had namelijk echt verwacht dat er nogal wat knallen in de lucht in geschoten zou worden ????

helaas mja ach als je maar weet mensen blijven zeiken in die buurt bleggg!!!

Tja ik was er gisteren niet bij.
Omdat ik aan voelde komen, dat het niet een mooie show zou worden.

Show kan ik kort samenvatten.
Leuk om te doen, tijdens oud en nieuw, maar zo schiet je geen show.
Zo'n 10 minuten raggen met consumenten blokkies en wat shells als vol lucht effect er boven.
Ik kraak dit als freak misschien af, maar 90% heeft gisteren en een super show gezien, want er was toch steeds vuurwerk?

Lazershow vind ik totaal kansloos, leuk uitprobeersel van iemand?

Muziek gaat ook nergens over, het is toch 5 mei.
Dan vieren we de vrijheid.
Dus niet de tune van Soldaat van Oranje, lijkt mij.
Die film speelt toch af in de 2de wereld oorlog.
Doe dan de tune van the longest day, of een 5 mei nummer, wat een bekende NL artiest heeft gemaakt voor de 5 mei viering.

Jammer dat ik Pijnacker heb gemist, maar ik was even klaar met het rijden in de auto.
Hilversum ben ik voorlopig niet meer te vinden.
Leuke show voor de consument, saai voor mij als verwende kruitsnuivende azijnpisser.

Ik was er zelf dit jaar niet bij. En ik ben van mening dat beelden lang niet altijd alles zeggen. Maar is het niet zo dat wij freaks eigenlijk wel erg verwend worden en zijn? Ik begrijp dat sommigen de show niet mooi vonden, maar de meeste shows worden denk ik toch geschoten voor iedereen en niet voor het kritische oog van mensen die bijna dagelijks met vuurwerk bezig zijn.

(...)
Als je op muziek wil schieten doe het dan goed !
(...)
Dat er boxen staan en muziek te horen is, wil niet zeggen dat er óp muziek geschoten wordt. Mét muziek is wat anders dan óp muziek.

Dit is een mega mooien lokatie waar je breed kan gaan, nee alles op een hoop en knallen maar.

jammer heel jammer
Goh, dan ben je bijna zeven jaar lid op VWC en kom je met je vijfde post ooit met zo'n belabberde reactie aankakken. Toch knap. Als je er niets vanaf weet, zeg dan niets. Je KAN juist helemaal niet breed gaan omdat de ruimte extreem beperkt is, zie onder.

Is idd een top lokatie.
Ik snap niet waarom hier niet meer gedaan word met de mogelijkheden.

In mijn gedachte kun je hier echt iets geweldigs neerzetten.

Mooi rustig beginnen met fontijnen op drijvertjes in hetwater.
De waterkant gebruiken voor strobedots, singlerows en mines.
Op de heuvels het prof en voor de heuvels bij het water een paar mooie peacock blokken.
Consumenten cakes tussendoor op diverse posts afwisselen en toewerken naar een flinke climax shells en donderfinale over de gehele breedte met gebruik van shells blokken en mines.
Zo zou ik het althans in elkaar proberen te zetten.
Wat jij opsomt klinkt erg leuk, maar is gewoon totaal niet haalbaar. Zoals Morris ook al uitlegt, de ruimte is er té beperkt voor. Er mag geen mortier schuin staan, alle mortieren moeten tussen die hoge bomen blijven, max kaliber is 2½", vuurwerk op die verhogingen rechts en links naast de bomen mag ook al niet meer, en het water mag ook niet gebruikt worden. Wat blijft er dan nog over?

(...)Shop bij een van de leukere europese bedrijven..
(...)
Maar goed ik ga fakkelluzzo niet persoonlijk aanvallen.
(...)
In deze show zat een (klein) aantal Europese Vaccalluzzo bommen...maar vanwege de overdaad aan Chinese bommen die bijna gelijktijdig omhoog gingen, vielen ze redelijk in het niet. Gemiste kans.

Het eerste wat ik riep toen deze "show" gedaan was, was dit: waardeloos!
(...)
Sorry Jack, maar wanneer ik jou en Gerdo bij een show van Bombers zie staan, kan ik jullie al niet meer serieus nemen. Dat jullie überhaupt nog komen naar shows van dit bedrijf vind ik al hoogst merkwaardig te noemen.

Darksoul kom op man ;).

Sorry hoor mensen maken fouten :wink: .
Bombers kan gewoon niet schieten ja op is op show .
Vaccalluzzo ja per 10? Kom op zeg gewoon *** show !

Dat je bij marijn heb gewerkt wilt niet zegen dat je hun moet verdedigen :wink: .
Haha nou en of jack er wel of niet is ,veel mensen geniet van zijn film dus wtf heeft dat er bij te zijn mee te maken .

:wink:

Dan nu ook even mijn eigen mening over de show...

Ik vond hem wel aardig, maar niet meer dan wel aardig. In Vianen vorige week een zeer rustige show gezien met kwaliteit, en gisteren een show die juist hard doorpompte. Maar deze show was wel minder dan vorig jaar. Het idee van lasers met muziek en lampen vind ik goed en het eerste daarvan was ook zeker leuk. Het combineert naar mijn idee prima met vuurwerk en geeft met het morele verhaaltje erbij ook een leuke boodschap. Maar dat stukje aan het einde, als "finale", was natuurlijk een blamage! :bonk: Ik had gehoord dat Bombers van dit stukje ook niets af wist, dus dat het niet gepland stond in de show. Nu viel er echt een angstige stilte aan het einde van de show en kwam er voorzichtig geklap toen de straatverlichting weer aanging. Zeer jammer. Maar ook zonder dit stukje lasershow aan het einde, had ik een échte finale gemist. De show was een constante flow van vuurwerk waar een finale gewoon in ontbrak.
Bombers blijft naar mijn idee te veel dezelfde 'fouten' maken (of is het hun stijl?). Gedonder met de schietkist en electronica, slecht combineren van effecten, niet goed timen van effecten en het ontbreken van een sterke intro en finale. Je ziet de potentie van de show wel, maar het moet er nou toch wel een keertje echt uitkomen. Schitterende single shots en Vaccalluzzo bommen koop je in, maar vervolgens staan ze op onverwachte momenten tussen je consu cakes door te knallen :sad: Je ziet een klein thema rood en een thema groen ontstaan, maar dat was van korte duur. De rest van de show was gemixt, gemengd en gevarieerd in effecten en kleuren. De consumentencakes waren eentonig, maar dan nog worden ze chaotisch geschoten. Net als vorig jaar zagen we nu ook weer de grote salvo's met shells. Stop er één pyroclock tussen en je krijgt twee kleinere salvo's met een paar tellen ertussen. Veel beter naar mijn idee! Ik zie steeds een glimp van potentie, maar het komt gewoon niet echt tot uiting. Het was nu een elf minuten durende chaos met af en toe leuke elementen erin.

Opening met het verhaal en lichten was zeker origineel en paste er ook bij vond ik. Mischien wat lang maar zeker niet verkeerd.

De show zelf kun je opdelen in de liefhebbers en publiek. Het publiek was zeker te spreken over de show. De liefhebbers zullen zeker het geen top show vinden waaronder ik.

Er is een hoop vuurwerk geschoten maar er zat niet echt een verhaal/lijn in. Alle consumenten werdt van 2 a 3 posten weggeschoten en in het midden prof vuurwerk.

Opening was kicken met +- 30 singelshots in 1 keer ? Was mooi om te zien. Daarnaast die goene candels waren ook erg goed. Maar zat totaal geen lijn in de show gewoon veel schieten in een zo kort mogelijke tijd. Ook zonde van de shells dat het per 10/20/30 ging het zou al veel mooier zijn geweest als daar vertragers van 0,5 en 1 sec tussen hadden gezeten met afentoe wat salvos. Geeft het naar mijn mening een veel betere opvulling.

En daarnaast geen gebruik maken van de mogelijkheden van het terrein. En ja ik weet dat er ook veel niet mogelijk is op dit terrein! Maar met zown terrein als dit kun je vele malen meer als met deze show is gedaan. Denk aan singelshots (gestept) mines of fontijnen.

Daarnaast vond ik de afsluiting erg vreemd ? Miste gewoon een finale shot na het muziek en laser/licht gedeelte. Ook het publiek had pas door dat het afgelopen was toen de lampen aangingen.

Maar zoals ik zei voor het publiek zal het een geslaagd show zijn. Voor ons als liefhebber(s) kijken wij er heel anders tegen aan en zullen we lang niet alles mooi vinden.

Ik heb me iig vermaakt met alle bekende gezichten en mooi kunnen bijpraten. Leukste was na de show dat een politie agent ons ging wegsturen :bonk:. Mochten van meneer daar niet blijven staan ? Is gewoon openbaar terrein toch haha. Achja het was onderhand toch al tijd om weg te gaan.

Wat jij opsomt klinkt erg leuk, maar is gewoon totaal niet haalbaar. Zoals Morris ook al uitlegt, de ruimte is er té beperkt voor. Er mag geen mortier schuin staan, alle mortieren moeten tussen die hoge bomen blijven, max kaliber is 2½", vuurwerk op die verhogingen rechts en links naast de bomen mag ook al niet meer, en het water mag ook niet gebruikt worden. Wat blijft er dan nog over?

Ik snap niet hoe jullie erbij komen dat dit niet mogelijk is.
Het enigewat in mijn verhal niet zou kunnen is de drijvers op het water wat schijnbaar niet zou mogen.
Al denk ik dat men met een beetje uitleg ook dat kunt takkelen.
Verder is alles wat ik opnoem gewoon mogelijk.
Het is gewoon een kwestie van weten wat kan en mag en dan is er echt veel mogelijk wat betreft inzet.

Gr

Omdat zoveel mensen hier hun mening al hebben gegeven, wil ik het dus ook maar even mijn visie op de show kwijt.

Dit was voor mij 2de keer Bombers in Hilversum. Je zou denken: "Wat moet die Drenth nu helemaal in Hilversum? Nou die Drenth heeft het geluk dat zijn vriendin daar woont dus dat het voor hem ook een beetje een thuis wedstrijd is geworden".

Vorig jaar Bombers was vooral het Marijn materiaal opschieten, en als dealer van Marijn herken je dan alle producten die je zelf op 31 december afgeschoten hebt gewoon weer terug. En van 30 meter afstand kwamen die effecten een stuk minder goed uit de verf.

Maar goed zondag middag toch afgereisd naar Hilversum met de trein. Met de gedachte: "Aah de Marijn producten zullen nu wel op zijn, hopelijk krijg ik een mooie show". Nou eerst mijn vriendin oppikken die natuurlijk nog niet klaar was. Dus uiteindelijk pas 20 over 10 op het terrein aangekomen. Was weer enorm druk maar wonder boven wonder was er precies in het midden vooraan nog een plek vrij. Dus ik had een top locatie. Dus mijn slechte humeur van het te laat komen was verdwenen.

Ze hadden een lekker nummer, misschien een beetje oud, maar het paste wel bij de sfeer van die avond.
(even tussen door: Mensen ik vind het heel leuk dat jullie allemaal laser lampjes hebben, maar ga lekker met die dingen in je huiskamer lopen schijnen. ze beginnen me tegenwoordig mateloos te imiteren). Plotseling kwam er een harde knal achter ons vandaan. Ik keek achterom en zag dat een vuurwerk pistool afgevuurd was. Waarschijnlijk niet door Bombers maar door een puber die ook even aandacht wou.

Toen kwam er een verhaal over de bevrijding van Nederland. Op zich een goed verhaal alleen werd het woord "Blitzkrieg" wel wat ongepast uitgesproken naar mijn mening. Ik was niet de enige met deze mening wat om me heen begonnen mensen te lachen en andere keken wat verontwaardigd. Maar goed de lichten en het geluid brachten mij naar het WOII gevoel. Ik vond het jammer dat ze niet eerst het vuurwerk deden en dan pas het slot van het verhaal over de bevrijding en de vreugde daarvan. Hierdoor zou de boodschap van het verhaal naar mijn mening stukken beter over komen en zo konden ze met het vuurwerk de oorlogs-geluiden visualiseren.

De laatste regel van het verhaal was nog niet uitgesproken of plots werden we overdonderd met single shots. Persoonlijk vind ik dat wat minder om dat in de eerste seconde te doen, omdat ik dan niet zeer gefocust ben. Had liever eerst een fontein of iets dergelijks gehad en dan pas al die single shots. Maar dat is mijn mening en voor iedereen anders.

Naar deze spetterende opening had ik verwacht dat het een grandioze show zou worden. Maar helaas niks bleek minder waar. Het begin van de show bracht de show direct naar een punt waarna de rest alleen nog maar tegen kon vallen en dit deed het daarom ook. Het was heel eentonig en zat geen opbouw in. Eigenlijk kort door de bocht kon je zeggen: Het was het zelfde trucje steeds weer herhalen. Een cake aan de linker zijde, een cake aan de rechter zijde, en een paar mortieren die hier boven uit geschoten werden.

Plotseling werden de hoeveelheid shells steeds meer verhoogd dus dacht ik, net als de rest van het publiek, dat nu de finale er aan kwam. Deze kwam ook min of meer en plots veel de show stil. Doordat iedereen dacht dat dit het einde van de show was begonnen mensen al te klappen. Alleen toen werd de show weer herpakt wat resulteerde in een losse finale, nouwja min of meer een finale, waar niet naar toe gewerkt was. Ik vond dit erg jammer en vond dat Bomber hier een steek had laten vallen.

En voor de mensen die vinden dat Bomber al genoeg is bekritiseerd lees a.u.b. niet verder.

maar wat bezielde Bomber met die laatste 2,5 minuut piraten polka met een laser show?! was de laser show indrukwekkend? Nee, het leek meer op een amateur die net begonnen was met het spelen met lampen. Had de laser show ook maar iets te maken met het verhaal? Er was geen verhaal lijn, en als die er al was dan ook niet. Hadden ze dit beter kunnen doen? Ja, vuurwerk schieten op de muziek tijdens de lasershow. Die lichten kunnen zo goed de effecten in de lucht benadrukken, dat ik dit een zwaar gemiste kans vond.

al met al is nu de hoofdvraag: "Kom ik volgend jaar weer?".
ik twijfel wel, maar hou teveel van vuurwerk om niet te gaan. Maar ik zou er niet speciaal voor heen gaan als het niet naast het huis van mijn vriendin was.

Bomber ik hoop dat jullie wat met de kritiek doen, het is puur opbouwend bedoelt en niet om jullie in de grond te stampen. Hopelijk kan ik volgend jaar een betere recensie schrijven.

Back
Bovenaan