Hilversum 05-05-2013

Was me weer een heerlijk showtje. Lekker rammen en de lucht vol. Intro met die tekst en licht was vernieuwend en oke. Het einde vond ik belabberd met dat liedje en wat lampjes. Had juist nog wat knallers verwacht.

Er zaten zeker leuke shells tussen maar het was helaas een domper en wat de meerwaarde was van de licht/lasers, geen idee. Ik heb vorig jaar een erg leuke show gezien maar dit jaar was het hem niet. Jammer. Het blijft een mooie plek voor een show. Dus volgend jaar beter hopelijk.

Welkom bij de op is op show.
Gisteren een show ( ik noem het op=op) gezien waar ik zo iets had van martijn/bombers kom op mensen.
Als je op muziek wil schieten doe het dan goed !
Mochten jullie volgend jaar weer schieten huur dan een pyrostyllist in.

Jojo

Om het geen show te noemen vind ik wat overdreven. Zelf vond ik het ook niet geweldig, het was wat eentonig en de lasers en lampen hadden totaal geen meerwaarde. Ik had liever gezien dat het vuurwerk en de lampen door elkaar heen gebruikt werden met de muziek. Hieronder zijn de foto's:

14971637.f1c54f17.560.jpg

14971639.740360d6.560.jpg

14971641.a197062b.560.jpg

14971643.b3c3a072.560.jpg

14971645.2fc0faee.560.jpg

14971649.0a31012d.560.jpg

Ik vondt het een top show, mooi. lekker door rammen, mooie cakes en gruwelijke candles, ook de shells in salvo's waren mooi. mijn film komt zo

Eh babyshampoo,

Er is niet op muziek geschoten...

Welkom bij de op is op show.
Gisteren een show ( ik noem het op=op) gezien waar ik zo iets had van martijn/bombers kom op mensen.
Als je op muziek wil schieten doe het dan goed !
Mochten jullie volgend jaar weer schieten huur dan een pyrostyllist in.

Jojo

nee geen show

nee geen show

Dit is een mega mooien lokatie waar je breed kan gaan, nee alles op een hoop en knallen maar.

jammer heel jammer

Is idd een top lokatie.
Ik snap niet waarom hier niet meer gedaan word met de mogelijkheden.

In mijn gedachte kun je hier echt iets geweldigs neerzetten.

Mooi rustig beginnen met fontijnen op drijvertjes in hetwater.
De waterkant gebruiken voor strobedots, singlerows en mines.
Op de heuvels het prof en voor de heuvels bij het water een paar mooie peacock blokken.
Consumenten cakes tussendoor op diverse posts afwisselen en toewerken naar een flinke climax shells en donderfinale over de gehele breedte met gebruik van shells blokken en mines.
Zo zou ik het althans in elkaar proberen te zetten.

Voor xover ik weet is het een mooie locatie maar wel eentje met zoveel beperkingen dat een idee als hierboven nirt mogelijk is..
Ik meen namelijk dat er niet in shape geschoten mag worden..dat je niet groter dan 2,5" mag schieten en dat je het water niet mag benutten.
Dat zorgt natuurlijk al voor flinke beperkingen in je ideeen.

Zelf vond ik de opening met de toespraak origineel maar te lang. Daarbij hadden ze op de stemwisseling moeten letten. Nu werd precies gewidseld op het woord ubermensch.. Dat kwam behoorlijk grof en tegelijk lachwekkend over omdat het van een vrouwenstem naar een mannenstem ging.
De lichten bij de tekst waren een leuke aanvulling.

De show zelf was opzich niet vreselijk maar niet helemaal mijn smaak. Links en rechts consu en in het midden prof is een leuek schietstijl.
Het beginshot met tails was gaaf.. Maar de logica van de momenten waaroo in de verdere show de tails kwamen was niet te oplaatsen en dus jammer want het waren prachtige tails.

Het afsluiten met lampen en muziek was echt not-done. Nu waren de straatlantaarns in principe de finale, want toen begrepen mensen pas dat het afgelopen was. Dit had opgelost kunnen worden met een kort salvo oid na de lichtshow.

Over het algemeen dus een show met hele leuke en minder leuke elementen.

Zonder om te lezen dat de show is tegen gevallen.
Wat Morris al aangeeft, lang niet alles kan hier gedaan worden wat wij allemaal prchtig vinden.
Neemt niet weg dat er van deze top locatie geen betere show geschoten kan worden.

@pyromaniac 1975 Je bent volgens mij wel gebonden aan een bepaalde regelgeving, de ideeën die je beschrijft zijn niet mogelijk op die locatie (correct me if i'm wrong).

Helaas kan ik niet mild zijn over deze show, alles wat ik zeg is absoluut niet persoonlijk bedoeld en heeft ook niets te maken met het verleden.

Wat een ontzettend slechte show was dit, zeg ik show? Ik bedoel een bij elkaar geraapt zooitje van licht, geluid en vuurwerk. Deze mengelmoes is in een blender gegooid en het resultaat hebben we gisteren kunnen zien.

Het intro begon opzich wel goed, misschien een klein beetje langdradig, maar het is wel de essentie van Bevrijdingsdag De lichtshow voegde hier wel iets toe, ook al vond ik het zelf niet zo spannend (ben geen fan van lichtshows icm vuurwerk, maar dat is persoonlijk). Vervolgens brak de hel los, ram op twee posten cakes weg met zo nu en dan een salvo van 6 bommen om het beeld nog onrustiger te maken. Daarnaast zaten er gewoon zoveel fouten in (random single shots, cakes op de posten kloppen niet, etc.).

Vervolgens komen we bij de finale aan, of moet ik zeggen gebrek aan finale? Iedereen was stil, pas toen de straatlantaarns aangingen wist iedereen dat het afgelopen was, dan is er toch iets goed mis met de show.

Zoals ik de lokatie ken zouden de ideeen die ik maakte merendeels best mogelijk.
Kwestie van meten en gebruik maken van wat er op deze maten mogelijk is.
Peacock blokken zouden daar zeker moeten kunnen gezien de afstanden.
Het is danwel 1.3 echter met een zeer klein calliber zeg o.8-1.2mm

Gr

Voorgaande jaren heb ik me niet in deze discussie gemengd, maar vond ik de shows zelf nog erg heftig/mooi.
En heb toen echt van de videos genoten die gemaakt waren, in tegenstelling tot de meesten hier.
Deze keer vind ik het echter flink tegenvallen, en merk ik ook dat bepaalde producten langdurig en veel gebruikt zijn.
Ook ging t naar mijn idee niet lekker in combinatie met de lasers en de muziek.
Ga zelf geen ideeën vertellen hoe het naar mijn weten moet, omdat ik met oudjaar wel een redelijk showtje neer kan zetten maar hier gewoonweg 0,0 ervaring en kennis voor heb.
Vraag me ook sterk af of er niet iets is mis gegaan, met producten of met het schieten van de show. Dit omdat het voorgaande jaren ook een ander soort show dan normaal was, maar ik deze persoonlijk erg mooi vond en ook goed uitgevoerd.
Misschien dat het er op andere videos iets beter uitziet, of dat je er voor de beleving van zo ontzettend veel vuurwerk tegelijkertijd zelf bij had moeten zijn.
Hoe reageerde het publiek op de show?

Dit was zeker een show, maar of het nu een goede show was?
Het publiek wat ik tussendoor hoorde was wel enthousiast. En dat is een van de belangrijkste dingen.
Dus al het publiek het mooi vind dan ben je al een heel eind.

Verder denk ik dat dit gewoon bombers style is. Daar houdt je van of niet. Ik zelf ben er niet echt van ondersteboven, maar er zijn genoeg mensen die rammen lekker vinden.
De muziek en laser op het laatst doet wat mij betreft afbreuk aan het vuurwerk. Ik mistte een echte finale. Dat vind ik jammer.
Verder is het misschien goed om niet te grote woorden te gebruiken als het gaat om het afkraken van een show. Dat je zelf iets niet mooi vind wil niet zeggen dat dit voor iedereen anders geldt.
En wat ook lastig is is dat je niet een definitie hebt van een goede show. Iedereen vult dit weer anders in. Als er nu regels voor waren die voor iedereen geldig waren dan kon je dit soort uitspraken doen, maar nu is het gewoon een show die de een wel wat vind en de ander niet.
greetzz

Back
Bovenaan