Hilversum 05-05-2011

Elke schieter heeft "last" van vonkoverslag, daar zijn verschillende maatregelen tegen te treffen.

Het is eigenlijk net zoals je rijbewijs, als je je papiertje hebt ga je pas leren autorijden en ervaring opdoen in verschillende situaties.

Bombers is net nieuw, weinig ervaring, logisch dat ze nog veel moeten leren.
Het is niet eerlijk om een bombers te vergelijken met een azuma die al jaren shows schiet
de mevrouw achter bombers had zich alleen koest moeten houden.
dan hadden ze waarschijnlijk ook niet zoveel kritiek gehad.

Het is niet simpel om een show met een goede opbouw en timing te schieten.
en dan moet alles nog goed blijven werken ook.

Het is toch allemaal gewoon goed gelopen? Ik heb veel mensen horen zeggen dat het de spectaculairste show in 30 jaar was! Dat wil wel wat zeggen ;-)
Zelf vond ik het ook heel mooi, maar wel een beetje snel... Zo'n agent zei dat het 'draaiboek' 20 minuten lang zou zijn i.p.v. 10.
Wel klassewerk van Bombers, ik doe het ze niet na!

Hey Jeffo jij snapt het tenminste!

Ik heb gisteren in ieder geval een super dag gehad en heb ervan genoten. En dan kom je hier op het forum en dan lees ik sommige reactie en dan denk ik hoe bedenk je zoiets.

Er waren namelijk problemen met het shietsysteem en nee het is geen goedkope rotzooit het is zelfs het zelfde systeem als azuma gebruikt. Daarnaast hadden we last van vonkoverslag.

Zo lees ik ergens een reactie van snel aansluiten en wegpomen zodat we weer snel naar huis kunnen :frusty:. Dan denk ik van waar haal je die onzin vandaan ? Ikzelf en 10 anderen zijn ruim 20 uur in de touw geweest hiervoor.

Daarnaast reacties van houzo geen salute finale :frusty:. Daar kan ik kort en kratig over zijn die was er niet. Bij deze show was gekozen voor een gouden finale en die heb je ook gezien alleen door de vonkoverslag is het grotendeels middenin al de lucht in gegegaan.

@Jack,

Je bent er geeneens bij aanwezig geweest en zit weer bombers zwart te maken. Leuk he die forums maar in real life durf je je bek niet open te trekken :bye:.

Als er een niet partijdig is, dan ben jij het wel, Gerwin.
Volgens mij word het gehele vwc door marijn gesponsord, want een kritische noot over Marijn zal je vanuit jullie niet snel horen.

Het is makkelijk om je te verschuilen achter defecte schietsystemen en vonkoverslag, maar het komt er gewoon op neer dat het onproffesioneel is.
Dan kan je wel 20 uur hebben gebouwd, en alle restproducten van Marijn op het veld neerzetten. Wat jullie hier hebben neergezet is na alle uitspraken van te voren gewoon 1 grote aanfluiting.

Ik zeg, laat Azuma maar gewoon weer schieten, en laat bombers maar oefenen met de kermis shows.

tsja vonk overslag....wat moet ik daar nu van denken....dat kan betekenen dat de verbindingen niet goed zijn afgetaped, want om quickmatch te ontbranden, valt best tegen...als ik met een torch bijsteek, duurt het best wel ff om er doorheen te branden.
Ik zie ook op dit filmpjes hoe de shells zijn doorverbonden....alles met quickmatch.
Dat betekent alles in 1x weg.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zo kan je eigenlijk geen opbouwende show schieten, maar alleen rammen.

tsja vonk overslag....wat moet ik daar nu van denken....dat kan betekenen dat de verbindingen niet goed zijn afgetaped, want om quickmatch te ontbranden, valt best tegen...als ik met een torch bijsteek, duurt het best wel ff om er doorheen te branden.
Ik zie ook op dit filmpjes hoe de shells zijn doorverbonden....alles met quickmatch.
Dat betekent alles in 1x weg.

movie

Zo kan je eigenlijk geen opbouwende show schieten, maar alleen rammen.

Toen ik gistermiddag dit filmpje van de opbouw zag was mijn eerste gedachte:"hier moet ik naar toe". Alle rekken in enen weg, rijen potjes met elkaar verbonden dmv quickmatch. Lekker veel profblokken om de zaak nog wat heftiger te maken. Ja, dit moest wel totaal gaan escaleren.
Maar wat hier in Hilversum gebeurde heeft mijn stoutste verwachtingen overtroffen. Wat een feest, ogen en oren tekort kwam je om ook maar enigzins de boel te kunnen volgen. Geweldig.
Natuurlijk zitten er aan zo'n 'show' ook wat nadelen, zoals het missen van thema's, totaal geen opbouw en de veel te korte duur. Maar ik heb gekregen waar ik voor gekomen was.
Eerlijkheidshalve wil ik daar wel bij aantekenen dat ik hoop dat dit de laatste keer is dat er zoiets geschoten wordt, want 1 keer is wat mij betreft wel genoeg.

Ik heb net even een filmpje gekeken van de show, ik kan er maar één ding over zeggen: W.A.U.W. Ik vond het heerlijk om naar te kijken!
P.S. Wel een beetje (heel erg) chaotisch.

@poziloc de bommen moesten ook met quickmatch gedaan worden. De dikke blokken waren voor het tijdvullende geheel en de losse bommen voor de salvos.

Voor degene die denken dat ik partijdig ben hebben het toch echt verkeerd. Ik heb nog nooit iets ontvangen voor het schieten van de shows en dat hoef ik ook niet. Het enige wat ik na afloop krijg is de rekening bij het pompstation voor de bezine dus ik verlies er alleenmaar erbij :p.

Ik heb daarnaast niet gezegd dat de show super was want er zijn zeker verbeterpunten en die zullen nog zeker aangepakt worden alleen is het jammer dat dit bij deze show is gebeurt. Het enige wat ik gezegd heb is dat ik genoten heb van de dag meehelpen. Ik baal net zoals jullie ervan dat de show gewoon door diverse reden veelste snel ging want op papier zaten er duidelijk themas in en zag de opbouw er goed eruit.

Daarnaast over de media en dat de show gestolen zou zijn ga ik verder niet op in want daar heb ik niks mee te maken.

Niet partijdig? Jullie mogen niet bij de verkoopdagen helpen? Jullie mogen niet naar besloten demo,s? Je mag ze niet helpen bij shows opbouwen? Lijkt me overduidelijk dat je door dit soort feiten partijdig bent.

Niet partijdig? Jullie mogen niet bij de verkoopdagen helpen? Jullie mogen niet naar besloten demo,s? Je mag ze niet helpen bij shows opbouwen? Lijkt me overduidelijk dat je door dit soort feiten partijdig bent.

Het lijkt me idd dat ze niet partijdig zijn.
Want ze mogen toch ook naar besloten demo's van andere importeurs?
En wat het meehelpen met shows betreft: Ik denk dat als je maar graag genoeg wil je het wel voor elkaar krijgt om ergens mee te helpen.
En wat meehelpen tijdens verkoopdagen betreft? dat kan iedereen toch?

Dus de argumenten die je hier noemt lijken mij niet direct steekhoudend.
en volgens mij gaat het hier ook niet over in dit topic(althans daar zou het niet over moeten gaan)

Het kan natuurlijk wel dat iemand zijn persoonlijke voorkeur heeft voor een importeur of schietbedrijf. Maar dat mag toch? daarom is het een forum en mag je "partijdig"zijn.
BTW als ik een hele dag mocht helpen met opbouwen en doen dan was ik ook partijdig want het lijkt me een donders mooie ervaring.
En de mensen met wie je werkt kunnen net zo goed hartstikke leuk zijn.
Maargoed... jij mag iemand partijdig vinden, dat is ook een mening;-)

greetzz

Het lijkt me idd dat ze niet partijdig zijn.
Want ze mogen toch ook naar besloten demo's van andere importeurs?
En wat het meehelpen met shows betreft: Ik denk dat als je maar graag genoeg wil je het wel voor elkaar krijgt om ergens mee te helpen.
En wat meehelpen tijdens verkoopdagen betreft? dat kan iedereen toch?

Dus de argumenten die je hier noemt lijken mij niet direct steekhoudend.
en volgens mij gaat het hier ook niet over in dit topic(althans daar zou het niet over moeten gaan)

Het kan natuurlijk wel dat iemand zijn persoonlijke voorkeur heeft voor een importeur of schietbedrijf. Maar dat mag toch? daarom is het een forum en mag je "partijdig"zijn.
BTW als ik een hele dag mocht helpen met opbouwen en doen dan was ik ook partijdig want het lijkt me een donders mooie ervaring.
En de mensen met wie je werkt kunnen net zo goed hartstikke leuk zijn.
Maargoed... jij mag iemand partijdig vinden, dat is ook een mening;-)

greetzz

Dus jij wilt zeggen dat je dan niet partijdig bent? Kom op, doe niet zo naïef!
Het is toch logisch dat je elkaar een hand boven het hoofd houd, als je bevriend bent of samen werkt.

Je moet gewoon eerlijk en oprecht wezen en het kritisch blijven bekijken. Als er vonkoverslag is,is er gewoon onkundig te werk gegaan. En ik vind het wel heel toevallig, dat het schietsysteem kuren had, terwijl andere er weinig problemen mee ervaren. Maar hierbij krijgt bombers van mij het voordeel van de twijfel. Ik hoop dat ze het afleren om van te voren zo hoog van de toren te blazen.

Genoeg over geschreven zo te zien. :p

Ik heb gisteravond sinds jaren weer eens genoten van het vuurwerk in Hilversum, voorgaande jaren vond ik het vooral wat te rustig geschoten, al werden er wel mooie "shows" geschoten.

Gisteren was dat eens andersom, gewoon wegrammen wat er staat, volgas, maar een "show" was het zeker niet zoals al wel meer gezegd hiervoor. :p
Ik kan daar wel van genieten, moet ook eens kunnen, gewoon los gaan, vonden de toeschouwers ook mooi, maar die vonden hem ook wel kort. :wink:

De locatie is prachtig voor een show, ik zag ook rood wit en blauw, maar die gingen niet goed als thema, verder sowieso geen thema gezien op het goud aan het eind, maar de echte klapper miste dan weer door blijkbaar vonkoverslag.

Nee, leuk voor een keer en ik heb genoten, maar volgend jaar graag weer een "show", want dat moet gewoon op zo'n locatie. Misschien combineren? Azuma voor de show, Bombers voor het tempo? :rolleyes::)

Ik heb de film gezien en moet zeggen veel geweld.
Echter denk dat het een show van 12 a 15 min had moeten zijn.
Gingen meer dan 1 ding fout maar bij ons zeggen ze altijd waar
gewerkd wordt worden fouten gemaakt zo ook hier.
Van fouten kun je leren en ik denk dat Bombers volgende keer niet
dezelfde fouten maakt.
Ben benieuwd naar de volgende show van hun.

Nee, jij bent nu lekker onpartijdig te noemen...:rolleyes: :bonk:

Ik snap sommige reacties ook niet van sommigen onder ons.
Ja de show is niet gegaan zoals het zou moeten gaan.
Bombers sta nu goed voor schud, dat is hun eigen schuld.

Maar dat door bepaalde mensen reageerd wordt, alsof ze het over een eeuwig durende vete hebben, vind ik minder.
Bombers/(klein beetje Marijn) heeft/had een gorte bek, over andere importeurs/schieters? maar ze krijgen nu knetterhard de bal teruggekaast.

Maar om dan zo te reageren, over meningen van andere leden?

Ik begeef me misschien in een slangenkuil...

Partijdig.. Onpartijdig... lekker belangrijk allemaal. Het gaat hier over vuurwerk evenement wat een grote show moest worden. Helaas is het geen echte show geworden zoals die meerdere malen is aangekondigd door Bombers. Slordigheden tijdens de opbouw (vonkoverslag) en mankement aan systeem (of dat nu wel of niet zo was) hebben deze in mijn ogen wel terechte kritiek opgeleverd.

Zelf was ik er helaas niet bij en moet daarom ook uitgaan van de beelden. Voor één keer heeft dit wel iets. Maar dit mag eigenlijk nooit meer voorkomen. Verder vind ik persoonlijk door de crew, Bombers vuurwerk wel een beetje in bescherming genomen word.

Dat is mijn mening...

In dit geval ben ik zeker onpartijdig, want ik heb niks met of tegen bombers in het algemeen.
Stel dat ik bij deze show had geholpen, of bij hun in de winkel werkt. Dan ben ik zeker wel partijdig ja.
Het enigste waar ik tegen ben, is dat je al van te voren een grote bek open trekt, terwijl je het dan nog geen eens waar maakt.

Als ik bij een winkel werkt, of bij een show heb geholpen, dan zal ik ook zeker partijdig zijn. Maar ook zal ik kritisch zijn op het geen wat we uitgevoerd hebben.

Maar ik vind dat ik hiermee nu teveel de aandacht afleidt van het geen waar het over moet gaan, dus laat ik het hierbij. Laten we het over de show van Hilversum hebben.

Back
Bovenaan