Hilversum 05-05-2011

En hier een filmpje van mij :

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Het is wel interessant om al die verschillende meningen te lezen en ik respecteer dan ook ieder zijn mening en hopelijk wordt mijn mening ook gerespecteerd als ik zeg dat ik het een geweldig spectakelstuk vond. Vaak zie ik de shows die een thema in zich hebben, dat had deze dan misschien niet of stukken minder, maar ondanks dat heb ik staan te genieten en wil ik Bombers bedanken voor wat zij het publiek hebben voorgeschoteld.

@Jack,

Je bent er geeneens bij aanwezig geweest en zit weer bombers zwart te maken. Leuk he die forums maar in real life durf je je bek niet open te trekken :bye:.

Mag ik soms mn mening niet geven om wat ik gezien heb? en ik ben wel degelijk gisteren heel even daar geweest. Daar bij ga ik niet zo maar een schiet veld op lopen, of jij wel?

en daar bij, zeg je nou tegen alle andere ook dat ze een grote bek hebben om dat ze een show niet goed vonden? En prijs je Jeffo de hemel in omdat hij het zogenaamd begrijpt... Ik geef gewoon mijn mening, En dat heeft niks met zwart maken te maken.. over een grote bek geproken.. welke firma loopt er zo hoog van de toren af te blazen in de media.. juist! :wink:

en oja.. vonkoverslag.. zal ik de volgende keer een rolletje alumium folie meepakken voor je...?

inmiddels heb ik de filmpjes bekeken.
Wat ik kan beoordelen vanaf de filmpjes is dat er inderdaad niet echt een thema in zat. Of misschien zat er wel een thema in, maar viel dat in het water door vonkoverslag.
De producten op zichzelf vond ik wel mooi.
Ik denk dat veel mensen dit een mooie show vonden omdat er zoveel tegelijk de lucht in geschoten werd. Daar komen mensen vaak toch voor, of je het nu leuk vind of niet. Ik zelf ben wel iets meer van de thema's. En met bommen die los geschoten worden zodat je de effecten goed kunt zien.
Als we op de naam bombers letten dan lijkt me dat deze show hun naam eer aangedaan heeft. veel geweld, veel vuurwerk in een korte tijd.
Ik blijf echter wel bij mijn eerdere post dat kapotte apparatuur *****n is, maar dat je je er niet volledig achter kunt verschuilen.
Als je verder handmatig bezig moet gaan, dan verondersteld dit zeer veel ervaring en kennis van je eigen producten.
Nu geloof ik gelijk dat ze de kennis wel hebben, maar de ervaring misschien minder.
Nu zijn ze een ervaring rijker en ik hoop dat ze er wat mee doen.

Zelf hoop ik in ieder geval wel een keer live bij een show van hun te zijn, omdat ik denk dat je dan "echt" mee kunt praten.

greetzz

Ik heb gisteren in ieder geval een super dag gehad en heb ervan genoten. En dan kom je hier op het forum en dan lees ik sommige reactie en dan denk ik hoe bedenk je zoiets.

Dankjewel voor jouw inhoudelijke reactie Gerwin! Jij was immers betrokken bij de opbouw en kunt van binnenuit reageren. Ikzelf kon door omstandigheden gisteravond helaas niet aanwezig zijn maar het is niet zo moeilijk om tot de conclusie te komen dat er inderdaad een hoop ophef over is ontstaan. Ik denk dat het goed en sterk zou zijn als ook Bombers/Nancy zelf een reactie geeft.

Als ik naar de beelden kijk dan zie ik in ieder geval een hoop mooie producten voorbij komen!

Jongens alsjeblieft ; we hebben allemaal dezelfde fantastische hobby en met grote regelmaat zien wij elkaar op meetings en of showtjes en dan is het allemaal reuze gezellig. Dat we allemaal een andere mening hebben is helemaal niet zo gek, want daar zijn we mensen voor, maar respecteer andermans mening wel.
Let wel , ik hou van een gezonde discussie en ik volg ze hier ook graag op het forum, maar nogmaals : hou het netjes !!

Eén grote finale, wat willen we nu eigenlijk nog meer?!

Nee, alle gekheid op een vuurpijl stokje, jammer dat er technische redenen ervoor hebben gezorgd dat alles niet liep zoals gepland was. Maar dat zorgde dan ook wel meteen voor een vuurwerk spektakel waar je U tegen kan zeggen vind ik, zeker ook voor de locatie an sich.

Misschien willen ze het zelf helemaal niet horen bij bombers, maar ergens was het wel op zijn Marijn's :p Dat vuurwerk, wat natuurlijk uit dezelfde WT stal komt, heeft ook altijd wel iets in zich van een lekker chaotisch vuurwerk geheel. En ook dat kan ik op zijn tijd en goed gedoseerd zeker waarderen.

Natuurlijk houd ook ik wel van een mooi opgebouwd en zorgvuldig uitgedacht geheel, en dat zal ook best het idee hier geweest zijn. Maar aan de andere kant zien we daarvan ook genoeg "naar wens verlopen" shows voorbij komen, en vind ik dat soms ook eenheidsworst worden. Dat was deze beslist niet.

Het andere aanwezige (niet forum gerelateerde) publiek vond het ook geweldig zo te horen aan de reacties, en tja wij als liefhebbers zien altijd wel wat bij een show. Misschien kan je dit ook geen "echte" show noemen (wat is daar nu dan eigenlijk de precieze omschrijving van?) maar ik noem het dan gewoon een vuurwerk spektakel, en die heb ik in ieder geval zeker wel gewaardeerd.

Enkele foto's:

0a280f9b.jpg

841119b1.jpg

bfcfe3ec.jpg

21c40af1.jpg

431aadc7.jpg

c5ea757e.jpg

@Gerwin

Normaal gesproken ben jij altijd de man van de kritische nood. Nu vind ik je reactie niet meer "Des Gerwins" jammer. Natuurlijk zijn er altijd zowel positieve als negatieve kanten, maar als jou verhaal zo lees vind ik het wel iets ingehouden.

Verder was de show denk ik wel uniek in de zin van Rampe Stampe. Bombers heeft zn B-52 ingezet :)

Tja, Hilversum, wat moet ik er over zeggen..

Laat ik allereerst Morris bedanken voor de super gezellige meeting. Quiz die was georganiseerd was goed en de rest was ook goed geregeld. :thumbup:

Toen kwam de show, althans, was het een show?
Zoals al is gezegd en wat er te zien is op de films was het inderdaad een hoop tegelijk de lucht in raggen. Met de producten die Bombers gister tot hun beschikking had, hadden ze een hele mooie show kunnen schieten. De kwaliteit was dik in orde.
Verschillende thema's zoals: Crossettes, mines, het consu gedeelte, het letterbord (overigens met erg goede tekst voor mijn gevoel. Het 5 mei aspect naar voren halen is in dat opzicht goed gelukt.) De Hoogmoedjes (erg indrukwekkend, maar was dit niet beter voor de finale?) Ook dikke tails waren aanwezig, had ook een mooi thema geweest kunnen zijn. En dan houden we de shells nog over, daar heb ik volgensmij maar 3/4 van gezien omdat er een hoop in het niet viel.

Problemen met de schietcomputer is natuurlijk pech hebben. Maar bijvoorbeeld vonkoverslag is in mijn ogen makkelijk tegen te gaan. Als de schietcomputer het wel had gedaan, denk ik dat de show nog steeds veel te snel was.

Van te voren had ik het wel verwacht, stevig raggen, want dat kan makkelijk met deze aantallen. Maar in mijn ogen had hier een veel betere show kunnen staan. Als Nancy zegt dat andere shows inspiratieloos zijn, dat er geen passie in zit en dat er niet over na wordt gedacht en dat vuurwerkimporteurs illegaal handelen. Snap ik niet waarom er dan zo'n complete ragshow komt waar al helemaal geen idee achter zit. Ik denk dat dit nog sneller is geschreven dan enkele projecten die ik voor oud en nieuw heb staan :bonk:. Dan nog terugkomend over de collega vuurwerkimporteurs maar wel hulp krijgen van Royal, vind ik maar vreemd.

Al met al heb ik een leuke avond gehad en vond ik de 'show' zeer bruut. Ik had dit nog nooit eerder mee gemaakt dus heb me prima vermaakt. Voor 1x was dit leuk, maar Bombers, schiet in het vervolg maar wat rustiger, met dezelfde producten in een goed uitgedachte show.

In het vervolg hoop ik dat Bombers wat slimmer in de media is en goed nadenkt over verschillende thema's. De kwaliteit die ze tot nu toe neer hebben gezet is super te noemen, nu de opbouw nog :rolleyes:

Over mn film heb ik gisternacht al lopen vloeken, want dat is weer eens mis gegaan met het bewerkingsprogramma. Hoop dat ik hem later op de dag op YouTube heb staan.

Nou zeg, best flauw. Ik dacht gisternacht toen ik de eerste mensen zo hoorde dat het een rampshow was, maar toen ik het eerste filmpje keek vond ik het superjammer dat ik er niet bijwas.

Je mening geven is iets anders. Dat mensen zeggen dat je mening verrot je mond uitkomt wil niet zeggen dat je je mening niet mag delen. Het argument "maar zij doen het ook!" ben ik zelfs een jaar of 10 geleden ontgroeit, en ik ben nog steeds niet officieel volwassen. Aan de ene kant is het "wie kaatst kan de bal verwachten" maar wees dan zelf de slimste i.p.v. 'joining the bandwagon' en doen waar je zelf schande van spreekt.

Maar goed, dikke kudos voor iedereen die gewoon fatsoenlijk zijn mening heeft gedeeld, positief of negatief. Ikzelf hoop dat Bombers voortaan iets meer bescheiden is van tevoren, dan wordt je in ieder geval door de mensen die er toe doen een stuk serieuzer genomen. Het lijkt mij dat je beter zo veel mogelijk goede contacten kunt hebben, en met zulk gedrag maak je natuurlijk geen vrienden. Het is zeker een schietbedrijf met potentie die op een in Nederland unieke manier schieten (ongeveer 6-9 uur naar het westen toe zou deze show erg veel waardering hebben gehad). Er wordt er in het algemeen een beetje op een middeleeuwse manier op gereageerd, en hoewel men zeker gelijk heeft dat de 'ervaring' met schieten nog een beetje ontbreekt, is de insteek erg leuk en ik kijk uit naar hun volgende shows. Als 'raggen' hun ding is, dan moeten ze dat vooral blijven doen. :)

Laatst bewerkt:
Om even wat misstanden met royal te voorkomen hier, royal heeft wat mankracht geleverd en wat materiaal.

Regie lag verder in handen van Bombers zelf. :wink:

Wat ik van de show vondt.

Vond het letterbord redelijk origineel en de hoogmoedjes gaven me ook de indruk dat dit toch een leuke show zou worden.

Helaas vond ik het geen goede show, ik kon de shows van Azuma altijd erg waarderen omdat deze goed in elkaar zaten. Er zaten daar ook wel mindere bommentjes tussen ja, maar heb wel altijd het idee gehad dat de show echt speciaal voor lapersveld was geschreven.

Bij Bombers heb ik een chaotische show gezien waarbij de nadruk lag op veel vuurwerk in een korte tijd. Dit kan me echt niet zo boeien, want dat heeft in mijn ogen niet zoveel met creativiteit en passie te maken. Met de helft minder en een goed geschreven show had je naar mijn mening iets mooiers neer kunnen zetten.

Neem de locatie, naar mijn mening de leukste locatie in Nederland om vuurwerk te schieten ( mijn mening ). Langs het water had je prachtig kunnen steppen met mines, single shots etc. Nou verwacht ik ook geen italiaanse tafferelen, maar wat stepperbeelden hadden echt niet misplaatst geweest denk ik. En tevens de meeste bommen per 8 a 10, had dat zelf ook liever anders gezien om eerlijk te zijn.
De potten die werden gebruikt hadden in mijn ogen meer als doel de lucht compleet op te vullen, inplaats van het thema en het beeld aan te vullen.

En dit soort dingen kan je naar mijn mening niet alleen afschuiven op schietapperatuur en vonk overslag ( geen folie over de buizen etc gedaan? )

Er zal in ieder geval nog lang worden nagepraat overdeze show. Maar als Bombers volgend jaar weer van plan is zoiets neer te zetten, hou ik het lekker dichtbij en ga ik naar Dordrecht

Als ik de beelden zo zie denk ik aan een langdurige chaotische finale, zitten leuke producten in dat zeker maar ik vind dit niks. Je kan er van houden of niet, denk zelfs dat de non-freak dit best wel kan waarderen onder het mom van een goed gevulde lucht.

Heey pyromaniac , waar was je dan :p . Volgens mij hebben we elkaar niet eens gesproken , Je film ziet er goed uit !

Gr stefan

Heey pyromaniac , waar was je dan :p . Volgens mij hebben we elkaar niet eens gesproken , Je film ziet er goed uit !

Gr stefan

Yoo stefan,

ja jammer man we hadden beter van te voren kunnen afspreken? stond aan linkerkant van de 'tribune' waar de groeps foto werdt gemaakt :p

Volgende keer beter? :rolleyes:

Hey Jeffo jij snapt het tenminste!

Ik denk dat jij er net zo weinig van snapt als de bombers zelf, of ben je alles vergeten wat er door de bombers gezegd en geschreven is? Maar je zou wel gek zijn om iets van commentaar te geven natuurlijk, daar gaat je gratis marijn potje met oud en nieuw......

Daarnaast hadden we last van vonkoverslag.

Ikzelf en 10 anderen zijn ruim 20 uur in de touw geweest hiervoor.

En in de 20 uur had je niet kunnen bedenken dat zo iets zou kunnen gebeuren? Kom nou toch joh haha....

Back
Bovenaan