Hilversum 05-05-2011

Fantastische show!
Valenciana tijdens Fallas b.v. is er niets bij. Geweldige opbouw, cleane thema's en een enorme verscheidenheid aan goed getimede bommetjes!
Hier is echt over nagedacht zeg! ook van het opbouwfilmpje straalt de professionaliteit af! Chapeau!
Samenwerken met bedrijven die nooit iets doen in illegaal vuurwerk is een goede zet! Zo geef je het goede voorbeeld!
Gaat zo door, gaat zo door!

/sarcastic mode off

Nog een filmpje van mijn kant:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Weltrusten:D

Geluid is hier en daar nog wel fucked, maarja, nog steeds bezig met het klooien van settings:)

Laatst bewerkt:
Super dat er al filmpjes van de show online staan!
Helaas kon ik er gisteren niet bij zijn in Hilversum, dus bedankt voor de filmpjes.:D

Over de show, ik krijg er een ´´pompen of verzuipen´´ gevoel bij. Vanaf het begin zit het tempo er goed in, maar soms lijkt het wel of er maar gewoon wat de lucht in wordt geschoten. De mines zijn wel erg mooi, maar echt uitspringende effecten mis ik een beetje (die ik vorig jaar wel heb gezien). Nadat het tempo in het begin hoog ligt, zakt het richting het einde in. Hierdoor ontstaat toch een soort anti climax, terwijl je toch gezien het begin van de show een zinderende finale verwacht.
:bye:

Waar was de show die Marijn beloofd had, de show die Azuma eruit zou schieten?
Misschien is het een hele goede les voor ze, dat ze niet alles zomaar even gaan roepen en gewoon het publiek verrassen met de materialen/schiet talenten die ze hebben.
Dan kan het nooit tegenvallen als nu het geval was.

Even over de show:

Het begin, was dat zo gepland, of waren de Hoogmoedjes voor de finale?
Dit kunnen jullie beter als finale doen, dit gaf al meteen geen show gevoel..
En toen was het raggen geblazen, een beetje wat ik van Original Fireworks gewend ben, de bommen werden in de lucht geblazen alsof jullie de trein moesten halen.
Opzich wel leuk hoor voor diegene die willen genieten van veel vuurwerk in de lucht, maar of het voor mij echt een positief aspect was, nou nee.
Ik miste totaal 'waar is de verhaal lijn' in deze show.
Had ik hier een klein uur voor gereden? Om een show die nog geen 10 minuten duurde, die niet eens een finale had, ik bedoel, wat the hell, dan heb je of niet goed nagedacht of er was een foutje met ontsteken dat de Hoogmoedjes als finale zou moeten zijn, te zien.

Verder, ik denk dat jullie nog een heleboel te leren hebben qua shows, dat jullie het goed schietende Azuma nog niet eruit hebben geschoten EN dat jullie niet zomaar jullie mond moeten opentrekken dat je een concurrerend bedrijf eruit schiet, terwijl je nog lang niet zoveel ervaring hebt.
Azuma schoot vorig jaar een lijn in hun show, een echte opbouw zat er in, een finale zat erin. Kortom, je kwam niet van een koude kermis thuis.
Nu was dat wel zo.

Ik zou zeggen, doe iets met de kritieken die wij jullie geven en maak er de volgende keer een betere show van, zonder een uithaal naar een concurrerend bedrijf. Dat moeten jullie nou wel begrijpen hoop ik.

Snap sommigen van jullie ook echt niet. Wordt er eerst moeilijk gedaan over code rood, wordt het een pompen of verzuipen, is het ook niet goed. Pompen ja. Nu ik er over nadenk, waar was die bierpomp met Jupiler nou eigenlijk?

Om eerlijk te zijn heb ik mij wel vermaakt. Het is weer eens wat anders dan de gemiddelde show in Nederland. Alleen de finale beviel mij niet zo. Mijn indruk was dat die nog moest komen, maar niet afgegaan is.

Ben net wakker, maar nu al weer aan rust toe!
Na al de ophef over deze 'show', ben ik toch wel nieuwsgierig geworden.
Misschien is het woord 'show' een beetje misplaatst voor dit samenraapsel!
Maar dat is natuurlijk mijn mening, ik heb hier ook niet zoveel verstand van.
Maar dit is idd. onverbeterlijk! ADHD-show voor gevorderden. :bonk:
Is de finale blijven staan ofzo, kabeltje doorgeknaagd misschien?

Het is duidelijk dat ze in Spanje en Italië nog veel moeten leren.....

Een kort maar krachtig vuurwerk in Hilversum gisteravond.
Er kwamen leuke items voorbij, alleen er was totaal geen structuur, opbouwende lijn of slotfinale in te herkennen. Thema's als: crossettes in de kleuren van de Nederlandse vlag, de fluiters en het gouden thema met brocade's waren leuk, maar totaal niet als thema van elkaar te onderscheiden; het was gewoon complete chaos. De kickstarter van 100x (114?) Hoogmoed (die i.p.v het openingssalvo ook prima het finalesalvo had kunnen zijn) was overigens geweldig.

Wel werd er lekker breed geschoten en was de lucht continu hemelsbreed gevuld met een divers scala aan kleuren en effecten. Het gros van het publiek dat vlak voor aanvang kwam kijken, was hiervan in ieder geval erg onder de indruk. Toch als al het vuurwerk over een langer tijdsbestek was uitgesmeerd, waardoor de thema's en effecten beter tot hun recht zouden komen, had dit alles een totaal andere wending gekregen. Natuurlijk niet op en top, maar wel beter dan we nu zagen. Wellicht dát het qua opzet ook anders hoorde te gaan en zijn er fouten opgetreden waardoor het een en ander fout liep. Zoals bijv. vonkoverslag, programmeerfouten, haperend schietsysteem, weigeraars etc.

Maar het was helaas niet anders dan we kregen voorgeschoteld.
Tot grote teleurstelling van een grote groep liefhebbers die grootse verwachtingen had.

Zoals ik al dacht hebben Nancy en kornuiten zeker niet Azuma kunnen overtreffen. Simpelweg een hoop vuurwerk neerzetten en in hoog tempo alles afknallen vind ik simpelweg "makkelijk" gedacht.
Het komt over als een chaos en als ik dit zo zie, mis ik de oude beelden van de voorgaande jaren.
Natuurlijk zitten er wel wat leuke momenten in de show, de meeting zal ook echt wel heel gezellig zijn geweest. Toch ben ik heel blij dat ik niet naar Hilversum ben gekomen en dat ik vuurwerk ben gaan kijken tussen sliedrecht en dordrecht, want daar heb ik een leuk opbouwend showtje gezien wat verreweg van chaos was.

Hopelijk leert men nu om van te voren niet ver van de toren te blazen zoals al eerder werd vermeld!

hoe bedoel je kort maar krachtig

8 minuten waarvan 1 een brandend bord

maar goed ik kan vanaf een filmpje het niet echt goed beoordeelen maar ze doen hun naam in ieder geval eer aan

ze bombaderen de lucht helemaal vol, maar omdat nou een show te noemen.....

weet niet

hartelijk dank voor de filmpjes heb me kostelijk zitten vermaken (ergeren isook vermaken soms)

Tsja wat moeten we hier dan eens van zeggen. Ik heb het filmpje bekeken van DsNL en dan kan ik me gewoon niet anders voorstellen dan er iets verkeerd is gegaan. Zo kan je toch nooit serieus een show neerzetten? Lijkt wel of de show achterstevoren is geschoten? Een letterbord aan het einde en daarna de Hoogmoed had ik wel begrepen maar om nou zoiets in het begin te doen? Tails die gewoon dwars door het zichtveld van het vuurwerk loopt.....

Een bij elkaar geraapt zooitje? Kijk wanneer het niet zo hoog van de daken geschreeuwt was had ik deze reactie wel voor me gehouden maar als je dan zoiets doet dan word je gewoon de grond in geboord, that's it.

nou dan ook even mijn mening.

ik zelf ben het grotendeels met jullie eens dat het nagenoeg de lucht vol stouwen was, MAAR we hadden na de show nog even met Evelien gebabbeld en zij vertelde me dat het schietapperateur het liet afweten.
daardoor moesten ze zelf alles apart gaan timen en bepalen waneer het de lucht in moet, en ja dat is lastig.

ook vind ik dat heel veel members zich drukker maken over het onderwerp dat bombers dit ging schieten ipv. azuma dan de schietbedrijfen zelf.

wat ze gisteravond neer zetten was inderdaad nou niet echt een show te noemen maar ja fouten gebeuren nou eenmaal en om dan het bedrijf gelijk weer de grond in te stampen zonder te weten wat er is gebeurd, vind ik persoonlijk beetje sneu.

ik persoonlijk vond absoluut dat ze hele mooie producten hadden gebruikt, vooral de profblokken van hun eigen merk, PRACHTIG!

Echt waar ik kan alleen maar zeggen Bombers tot de volgende keer en veel succes

dit waren mij 2 cents

Fantastische show!
Valenciana tijdens Fallas b.v. is er niets bij. Geweldige opbouw, cleane thema's en een enorme verscheidenheid aan goed getimede bommetjes!
Hier is echt over nagedacht zeg! ook van het opbouwfilmpje straalt de professionaliteit af! Chapeau!
Samenwerken met bedrijven die nooit iets doen in illegaal vuurwerk is een goede zet! Zo geef je het goede voorbeeld!
Gaat zo door, gaat zo door!

/sarcastic mode off

ja en dit vind ik zo iets sorry maar kom op, fouten gebeuren eenmaal en om dan gelijk zo weer te reageren jammer hoor.

ik zelf ben het grotendeels met jullie eens dat het nagenoeg de lucht vol stouwen was, MAAR we hadden na de show nog even met Evelien gebabbeld en zij vertelde me dat het schietapperateur het liet afweten.
daardoor moesten ze zelf alles apart gaan timen en bepalen waneer het de lucht in moet, en ja dat is lastig.

ook vind ik dat heel veel members zich drukker maken over het onderwerp dat bombers dit ging schieten ipv. azuma dan de schietbedrijfen zelf.

wat ze gisteravond neer zetten was inderdaad nou niet echt een show te noemen maar ja fouten gebeuren nou eenmaal en om dan het bedrijf gelijk weer de grond in te stampen zonder te weten wat er is gebeurd, vind ik persoonlijk beetje sneu.

ik persoonlijk vond absoluut dat ze hele mooie producten hadden gebruikt, vooral de profblokken van hun eigen merk, PRACHTIG!

dit waren mij 2 cents

ja en dit vind ik zo iets sorry maar kom op, fouten gebeuren eenmaal en om dan gelijk zo weer te reageren jammer hoor.

Dat zien een hoop leden anders. Bombers heeft een aantal uitspraken in het verleden gedaan waarmee ze een hoop mensen ''lichtelijk geirriteerd'' hebben gemaakt.
Maar waar het bij mij om gaat is het feit dat je zegt een betere show neer te gaan zetten en dan kom je met zoiets? Dan gaat het mij er niet om dat het om Bombers gaat, elk ander bedrijf zou naar mijn mening ook deze kritiek krijgen. Denk maar eens terug aan Geel een aantal jaren geleden; Original Fireworks kwam met een hoop bombari naar buiten maar uiteindelijk liep het ''een beetje mis''. Maar toch werd er genadeloos geoordeeld, grotendeels omdat ze flinke uitspraken hadden gedaan voor de show.

Bedankt voor de foto's en beelden van de show! Ik ben blij dat mensen tegenwoordig niet alleen maar lopen slijmen, maar gewoon eerlijk hun mening durven geven. Tis duidelijk dat Witte Tenten / Bombers een bepaalde arrogantie over zich hebben, maar daar hoeft niks mis mee te zijn. Verder heeft iedereen sowieso altijd een andere mening over wat wel of niet mooi is. Wat me in ieder geval wel een must lijkt is een hele goede finale, anders krijg je anti-climax gevoel. Een heftige opening hoeft daarom geen fout te zijn, want een goede james bond film gaat vaak ook zo van start om je vervolgens in het verhaal op te slurpen...

Maar goed het lag aan de defecte schietapparatuur, dus waar hebben we het over? onze meningen hoeven we niet meer te geven, twas allemaal heel anders bedoelt ;)

en inderdaad veel reacties hebben te maken met een bepaalde houding, maar zoals gezegd met zo'n houding kun je het uiteindelijk wel ver schoppen, kijk er alleen mee uit, want het wekt irritatie op.

Ik vond het weinig hebben van een show, ik miste een opbouw, thema's waren er soms wel maar vlogen veeeeel te snel door elkaar heen., het was meer 1 grote finale!
De producten waren wel top die ze gebruikten ik hoop ze vaker te zien.

Dit is natuurlijk ook wel logisch, bombers heeft heel weinig ervaring, en een stukje inzicht moet er ook nog komen, problemen met de apparatuur heeft elk bedrijf weleens, maar dan moet je ook geen grote mond hebben dat je het allemaal wel even doet en kan.

Azuma heeft vorig jaar ook een geen goede show neergezet ( 2 minuten lang falling leaves schieten ....en bommen van 2 knaak 50 per karton i rest my case )

Dan vond ik dit nog leuker om te zien dan vorig jaar om eerlijk te zijn.

Laatst bewerkt:
Hi all,

Leuk om alle reacties te lezen. Ik was er zelf niet bij, dus ik zal over de show zelf nog geen commentaar leveren. (misschien na het zien van de beelden)
Wat me idd opvalt zijn de negatieve reacties. En dat lijkt me logisch als je veel had verwacht en het valt tegen.
Maar wat Jeffo zegt over defecte apparatuur: Ik ben van mening dat je je daarachter niet kan verschuilen. Als je zelf alles moet timen dan nog kun je het geheel rustiger laten verlopen.
Dus als je van te voren zegt dat het een show wordt die andere bedrijven(lees niet alleen azuma) benadert dan moet je ook zorgen dat het staat.
Dus niet verschuilen achter dingen die niet werken want dat vind ik zelf een beetje makkelijk.
maargoed, ik ga nu rustig de films even bekijken;-)

greetzzz

Waar is de finale? Wat een chaotisch zootje zeg. Volgens mij is de show andersom begonnen. Ik weet het wij zijn kritisch en houden van mooie shows die goed in elkaar zitten maar dit kan je geen show noemen.

Waar is de finale? Wat een chaotisch zootje zeg. Volgens mij is de show andersom begonnen. Ik weet het wij zijn kritisch en houden van mooie shows die goed in elkaar zitten maar dit kan je geen show noemen.

Inderdaad een erg rare show. Ze begonnen gelijk met een x aantal hoogmoed.
En vervolgens was het nonstop raggen. Geen thema's alles door elkaar.
En op het moment dat je dan een knallend einde verwacht is de show ineens afgelopen. Iedereen bleef ook echt wachten op de grande finale maar die kwam niet.

Maar goed verder was het erg gezellig, en leuk om weer een aantal nieuwe gezichten te hebben gezien. Op naar de volgende meeting

Goed, nadat ik gisteren toch even in Hilversum me gezicht had laten zien ben ik -blij- dat ik gisteren kon kiezen uit 2 andere vuurwerken van een firma die niet zo hoog van toren afblaast als ze een show neer zetten. En dus ben ik naar Dordrecht terug gegaan en heb ik dit gebeuren op video gezien.

Dat er iets fouts kan gaan dat zal best. En dat je je show manueel wegschiet zoals Jeffo hier nu schrijft dat zal ook best. Maar daar geloof ik weinig van. Wat of dan heb je van je eigen producten erg weinig kennis, Of je weet gewoon domweg niet wat je doet achter je schiet kist.

Bedoel dit was gewoon geen show. Dit was gewoon raggen voor het leven "want ik moet snel naar huis, me aardappels verbranden ofzo...".Schiet maar raak voor een knaak. Van mensen die in Loosdrecht naar de prachtige show van Azuma stonden te kijken hoorde ik die dachten dat de pleuris was uitgebroken in Hilversum, een soort klein Enschede zeg maar. De opening van de show met het potje "Hoogmoed" had voor mij overigens een dubbele betekenis na dit alles gezien te hebben.

Een show bouwen en schieten is meer dan alleen dom zo veel mogelijk tegelijk de lucht in pompen voor slechts 8 minuten, incl tekstbord. Het had voor mij kop, noch kont, geen ziel, geen verhaal het was een chaotische bende. Ik hoop dat ook de opdrachtgever kritisch naar dit vuurwerk zal kijken en eens nadenkt dat goedkoop soms ook duurkoop is. En dat Bombers bij een volgende show, die ze misschien afpakken van een ander, niet meer zo hoog van de toren af zullen blazen.

Hieronder ook nog het filmpje van mij.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zoals velen al zeggen, was de show wel erg snel voorbij helaas. Ik zie toch liever dat er langzaam opgebouwd word naar een finale om het perfect af te sluiten. Naar mijn mening was zo'n beetje de hele show een finale. Wat op zich ook wel weer mooi was om te zien. De show was gewoon constant vol gas.

dit waren mij 2 cents

Hey Jeffo jij snapt het tenminste!

Ik heb gisteren in ieder geval een super dag gehad en heb ervan genoten. En dan kom je hier op het forum en dan lees ik sommige reactie en dan denk ik hoe bedenk je zoiets.

Er waren namelijk problemen met het shietsysteem en nee het is geen goedkope rotzooit het is zelfs het zelfde systeem als azuma gebruikt. Daarnaast hadden we last van vonkoverslag.

Zo lees ik ergens een reactie van snel aansluiten en wegpomen zodat we weer snel naar huis kunnen :frusty:. Dan denk ik van waar haal je die onzin vandaan ? Ikzelf en 10 anderen zijn ruim 20 uur in de touw geweest hiervoor.

Daarnaast reacties van houzo geen salute finale :frusty:. Daar kan ik kort en kratig over zijn die was er niet. Bij deze show was gekozen voor een gouden finale en die heb je ook gezien alleen door de vonkoverslag is het grotendeels middenin al de lucht in gegegaan.

@Jack,

Je bent er geeneens bij aanwezig geweest en zit weer bombers zwart te maken. Leuk he die forums maar in real life durf je je bek niet open te trekken :bye:.

Back
Bovenaan