Hilversum 05-05-2011

toch nog een kleine reactie:
Het is inderdaad wel een beetje raar dat dit niet vertoond mag worden.
Is dit dan niet vooraf duidelijk gemaakt toen er gefilmd werd?
Ik vermoed dat er wel toestemming is geweest om te filmen namelijk, want als dat niet zo zou zijn dan is het raar dat iemand zomaar tussen al dat vuurwerk door kan lopen.
Als er wel toestemming is geweest om te filmen dan lijkt me dat er van te voren afspraken zijn gemaakt als dit zo gevoelig ligt.
Al met al wel jammer dat het hier niet gewoon in alle openheid gepost mag worden, terwijl het ergens anders wel staat.
We zijn toch met z'n allen liefhebber van vuurwerk en willen toch zoveel mogelijk meepikken, ook als we er niet bij kunnen zijn?
En de opbouw is vrij uniek om dat mee te maken dus dat maakt dat het helemaal tof zou zijn als het gewoon mocht.

Tzijn maar wat ideeën van mijn kant, maar jammer vind ik het wel.
greetzzz

Zowwww , nu terug na huis ! Hele dikke show gezien ! En een super gezellige meeting , bedankt allemaal, een vooral de mods voor het organiseren ervan ! Probeer vanavond het filmpje erop te posten. Gr stefan

Zo ben thuis..
Vond het een chaotische show, beetje een lange halen snel thuis show. Verder wel mooi vuurwerk gezien, het had van mij alleen wel een toontje rustiger gemogen

Een beetje een 'Amerikaanse' show zonder grote kalibers dus, begrijp ik? Ik begrijp in ieder geval dat ik niet veel gemist heb, maar hoe dan ook jammer dat Ramon en ik er niet bij konden zijn. :(

Hopelijk komen er gauw beelden online. :]

Sja ik weet niet wat ik ervan moet denken.. 't was krapaan 8 minuten lang geloof ik. Veel van hetzelfde achter elkaar op de posities en in een rap tempo. Op sommige momenten zo'n chaos dat ik niet wist waarheen ik moest kijken :shocked:
Er zaten wel nog redelijk wat grote kalibers tussen hoor, vooral op het eind. De felle witte tails en die grote mines waren ook super.

Er zullen vast mensen zijn die shows als deze geweldig vinden, maar het is niet echt mijn ding. Vond de shows op die locatie van Azuma toch echt beter in elkaar zitten hoor, ook wat meer verspreid dus meer rustige momenten. :rolleyes:

Wat mij betreft mag het de naam "show" niet krijgen. Dit was gewoon Witte Tenten stijl alles er door heen jagen, misschien wel onbedoeld maar denk dat ook op de bedoelde manier het een chaotisch geheel had geworden. Nu was het nog meer chaos en ongestructureerd alles door elkaar heen jagen alsof het een te lange dag is geworden en ze snel naar huis toe moesten.

Nee sorry maar ik ben helemaal niet gecharmeerd van deze "stijl". Zoals ik voorheen in Hilversum heb mee mogen maken vond ik het stukken beter, een mooi kloppend verhaal met mooi vuurwerk en als het even kon ook passende muziek (oké, Wesley met You Raise Me Up vorig jaar was wel even een gay momentje tussemdoor).

Vandaag kon ik er maar weinig goeds van waarnemen. Het momentje met 100 Hoogmoed was natuurlijk prachtig, projectje voor oudjaarsdag? En het letterbord vond ik ook leuk gevonden. Maar daarna was het weinig logisch en ging het te snel om duidelijk iets van een thema hebben. Crossette's voortaan gewoon lekker stand alone houden, ze gingen mooi breed en vulde alles goed op, maar om daar nou allemaal fluitcakes bij te zetten, knalcakes er tussen door te jagen en chaos te kweken heeft weinig zin en misschien ook wel erg jammer.

Maar goed, ik weet niet wat de bedoeling wel was. Er was het een en ander fout gegaan, veel vonkoverslag waardoor hele rijen shells weggingen. Dat is zonde, maar of dit te vergelijken was met voorgaande jaren? Nee. Leuk voor publiek en de liefhebbers van dit, maar het was niet showwaardig.

1.gif

2.gif

3.gif

4.gif

5.gif

Thanks Ruben, leuk je een keer gesproken te hebben ! p.s groothoek lens gebruikt of niet ? , en idd je hebt gelijk teveel licht dus een beetje die lens dicht geknepen :-)
Gr stefan

Kitlens, heb tegenwoordig niet meer dan dat. Was nog te doen ja, maar vond het te veel geregel. Aan het begin werd me statief omver gelopen door een rennende moeder die der zoon moest troosten door de klappen van de Hoogmoed, toen stond alles weer scheef en me instelling klopte weer niet. Hele show op F22 gefotografeerd, meer kon niet.

Ook ik ben weer thuis.
Ik heb een erg leuk avond gehad.
Werken s'morgens/begin middag ging veel ste langzaam.
Maar gelukkig kon ik thuis me kruitstress onderdrukken en heb ik nog 2 uur bij kunnen pitten.

In Hilversum was ik helaas niet de eerste.:wink:
Gezellig bijgepraat, quiz ingevuld, sigaren gerookt, bijgepraat, enz.
Kortom top meeting, drinken was goed verzorg, super geregeld allemaal.

Ik had het met een aantal mensen er al over, hoe de show ging worden.

Toch had ik niet verwacht dat het zo'n ,chaos'' kon worden.
Ik heb wel genoten, vol rammen met die handel.
Foto technisch is het niet te doen, vooral als je me tje f-waarden loopt te cutten.
Maar ik vond het een leuk showtje.

Maar af en toe veels te snel en qua overgang van cakes/effecten ging het nergens over.
Consumenten potten die links nog 30 seconden door gingen, terwijl rechts al klaar waren.
Gekleurde effecten die in het niet vielen in het goud.

Maar ja, ik kan negatief lopen doen, maar dat heb ik niet ervaren.
Maar iets meer rust momenten, ja graag volgend jaar!

Foto's komen ik ben de overdag foto's al aan het uploaden....

Gegroet Gerco.

Hierbij ook nog wat foto's, veel zijn er helaas niet gelukt door het rook en het vele vuurwerk tegelijk.

050511hilversum-07.jpg

050511hilversum-17.jpg

050511hilversum-22.jpg

Meer foto's kan je hier vinden: Link

Ook de video komt er aan ;)

Foto's die ik overdag gemacht heb.
Er zitten foto's van de opbouw bij.
Maar moderators laat de andere foto's er tussen zitten.
Dank alvast.

DSC_9537.jpg

Tjonge jonge ze zetten die vrachtwagens ook overal neer.:wink:

DSC_9538.jpg

DSC_9539.jpg

DSC_9541.jpg

DSC_9545.jpg

DSC_9547.jpg

DSC_9552.jpg

DSC_9556.jpg

DSC_9557.jpg

DSC_9559.jpg

DSC_9565.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
De show.
Foto's zijn niet echt geworden wat ik er van verwacht had.
Ten eerste heb ik tijdens de show zitten te cutten met de f-waarden.
In plaats van hoger heb ik hem dus lager gezet.

Toch plaats ik de beste foto's (van de slechtse).
Puur om een sfeer, weet ik het te geven van de show.

Geniet er van en alvast excusses.

DSC_9586.jpg

DSC_9589.jpg

DSC_9596.jpg

DSC_9599.jpg

DSC_9601.jpg

DSC_9602.jpg

DSC_9604.jpg

DSC_9605.jpg

DSC_9618.jpg

DSC_9619.jpg

DSC_9633.jpg

DSC_9635.jpg

DSC_9636.jpg

DSC_9637.jpg

DSC_9640.jpg

DSC_9648.jpg

DSC_9649.jpg

DSC_9650.jpg

DSC_9655.jpg

DSC_9657.jpg

DSC_9658.jpg

Laatst bewerkt:
Net weer terug van de show/meeting in Hilversum:

Over de meeting:
Wederom een bijzonder leuke meeting gehad:) Uiteraard weer prima verzorgd, een aantal nieuwe gezichten weer gezien, heb er van genoten!:)

Over de show:
De show vond ik slecht, niet middelmatig, maar gewoon slecht. Ik had het gevoel dat ik naar een finale zat te kijken, niet naar een show. Erg op de Amerikaanse tour geschoten, the more, the better. Helaas gaat dat in mijn ogen niet op bij een goede show. Er was totaal geen opbouw te bekennen, het was pompen pompen pompen. Waardoor veel bommen niet tot z'n recht kwamen. Ook was er geen finale te bekennen. (dit is mijn mening, sommige mensen kicken juist op dit soort taferelen)

Een pluspunt vond ik de goed gekozen tekst van het tekstbord en de hoogmoedjes op het begin (had misschien beter als finale gekund?).

dan heb ik ook nog een mening over de show die sommige met mij delen .

het was geen goed '' verhaal '' wat de show liet zien , maar het tempo vond ik wel verbazend '' appart''

normaal zie je een show , dan zit er een climax in .
echter deze show was pompen en snel :D .
ik ben van mening dat dit ook een style is van vuurwerk schieten.

als de schieters van vanaaf deze style weten te verbeteren ( met een betere opbouw ) maar het tempo kunnen blijven houden dan heb je verschillende stylen met shows , een rustige klasieke show zoals we gewend zijn , en een felle ''hardcore '' pomp show waar het er ruig aantoe gaat .

ik vind het wel wat hebben , en bedoeld of onbedoeld , ik heb me uitstekend vermaakt vanavond .

Gunner1001

Tijd voor een review van mijn kant voor deze show:

De show waar we hier op Vuurwerkcrew al een tijdje benieuwd naar waren is gisteravond geschoten. En ik kan er niks anders van zeggen dat ik het gewoon een k|_ote show vond!

Oké leuk die vele hoogmoedjes in het begin maar dan verwacht je ook een helse salutefinale op het eind? Nee, die heb ik gemist hoor, chaos chaos chaos en toen was de show over. Het letterbord erg leuk gedaan. Maar daarna begonnen ze gelijk te raggen met shells en allerlei soorten consumentencakes door elkaar heen, neem de tijd en doe wat leuks met een opbouwend tempo, zoals vorig jaar wel gebeurde met de mines in de volle breedte, er zat dit keer totaal geen kunst in, wat zelfs in een agressieve show toch wel te creëren moet zijn. Ondertussen werd er ook een waaiercake met crossettes afgeschoten met daaronder een chaos van cakes die met velen tegelijk stonden te rammelen. Naar mijn idee hoort het crossette-effect juist thuis in een rustig thema? Nu viel het effect gewoon totaal weg. Af en toe werd er is een hele mooie mine afgeschoten ook lukraak door de show heen, had hier wat leuks mee gedaan...

Ik kan zo echt nog wel even doorgaan. Maar ik ben gewoon erg teleurgesteld in Hilversum... Het leek gewoon wel of er iemand piano zat te spelen op de schietkist, geen goede pianist dan in ieder geval...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan